Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wanneer vieren jullie pakjesavond?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
buzz

buzz

04-12-2011 om 12:00

Kerst is ook een beetje rekbaar

Je hebt namelijk kerst avond 1e kerstdag 2e kerstdag, dus al keus uit 3 dagen, wat wie ook viert die 3 dagen ik vind het niet raar.
Ik vind sinterklaas vieren als de sint weer terug naar spanje is vooral met gelovige kinderen bijna niet kunnen.
Maar waarom zou de sint alle pakjes tegelijk bij iedereen moeten brengen?
Als het op dinsdag was geweest hadden we het thuis op de dag zelf gedaan, maar op maandag met zwemles lukt dat echt niet. Ik vond het heerlijk gisteren middag, nu lekker spelende kinderen en vanmiddag naar familie.
Zoizo niet alleen met wisseldiensten lukt het niet altijd, maar het vriendje van mijn zoon viert het met de hele familie in denhaag vanuit eidnhoven, geen doen door de week. Verjaardagen vieren we met groot bezoek ook altijd in het weekend. Maar goed ieder zijn ding.

sinas

sinas

04-12-2011 om 13:30

Ook vaak op een andere dag gevierd

ook vanwege de diensten van man. Ook weleens pakjesochtend gevierd als man bijv. avonddienst had. Was ook altijd een succes. Best goed uit te leggen aan kinderen. Nee, ik zie er geen probleem in en los het vaak praktisch op.
Zo moet man ook met de kerst vaak werken. Meestal krijgt hij 1 van de 2 vrij, en op die dag doen we dan wat gezelligs, maar het is dus ook mogelijk dat ik 1 van de 2 kerstdagen alleen met de kinderen ben. Oud en nieuw ook. Dit jaar geloof ik niet, maar volgend jaar moet man werken met oud en nieuw.

Jillian

Jillian

04-12-2011 om 16:50

Sint

Wij vieren pakjesavond wel op 5 December. Ik snap echter heel goed dat mensen het liever in het weekend vieren. De vergelijking met Kerst gaat niet op omdat dit voor de meeste mensen toch vrije dagen zijn. Daarnaast zijn alle activiteiten rond de Kerst in de kerk ook echt met de kerstdagen zelf dus weinig keuze wat dat betreft. Pakjesavond is toch iets flexibeler. Wij vieren het wel op 5 December omdat dit zo uitkomt maar anders was 3 of 4 december ook prima geweest.

Charlotte1

Charlotte1

05-12-2011 om 11:08 Topicstarter

Gisteren gevierd

en het was echt super leuk. De sint had een brief geschreven, da hij het op maandag zo druk had, dat ze nu geluk hadden en dat zij nu al hun cadeaus kregen. Dat was helemaal goed. Het leuke was, dat de sint op school, afgelopen vrijdag, ook al had gezegd, dat hij op verschillende dagen bij de kinderen langs zou komen, omdat hij het net allemaal op maandag voor elkaar kreeg.
Nu hebben we gisteren de hele dag gespeeld en gezongen (ze hebben nl een karaokeset gekregen).
Dat ze vandaag niets krijgen, vinden ze nu geen probleem.

voor degene die het nof gaan vieren vandaag: Heel veel plezier.

groetjes van Charlotte

Lizelot

Lizelot

05-12-2011 om 12:30

Wij ook,

Zaterdag kwam de sint bij oma en gisterochtend lagen er thuis pakjes klaar.Mijn zoon heeft de rest van de dag in zijn pyama met zijn cadeau's gespeeld.De kinderen weten niet anders dan dat de Sint ook eerder kan komen.Net zo met verjaardagen die worden ook in het week-end gevierd.op de dag zelf een ontbijdje op bed ,trakteren op school,meestal de zaterdag daarop het kinderfeestje en op zondag de familie.
Mijn jongste heeft morgen vrij ivm een studiedag,ik heb geen idee of dit zo gepland is of dat het toeval is ,maar ik vind het super!!!

Puck

Puck

05-12-2011 om 12:45

Andere feestdagen niet op andere dag?

Fianna: "5 december is 5 december. Andere feestdagen ed vier je ook niet op een andere dag omdat dat beter uitkomt."
O nee? Nou, wij wel. Verjaardagen vieren wij eigenlijk altijd in het weekend. Als iemand op een doordeweekse dag jarig is wordt er gewoon gewerkt, getrained, gesport, etc. Kun jij raar vinden, maar ik vind het raar om een feestdag door de week te vieren en familie zo door de week te moeten laten opdraven (incl. reistijd).

Netel

Netel

05-12-2011 om 20:51

Charlotte (over de film sint)

Nou, dat duurde niet lang. Ik denk dat we het zo'n 10 minuten hebben volgehouden. Toen hebben we maar de Holy Grail opgezet.

Charlotte1

Charlotte1

08-12-2011 om 21:06 Topicstarter

Netel haha (ot)

Haha ik moest wel lachen oen ik je bericht las. Erg is ie he? Wij hebben het wel volgehouden, maar echt met moeite.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.