Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kitty

Kitty

07-10-2020 om 12:37

Wat dragen onder trui

Mijn dochter van 10 klaagde dat ze het koud had. Logisch want ze had niets aan onder haar trui. Dragen jullie 10 jarigen in de herfst/winter nog een hemd onder een trui? Of iets anders. Ze heeft wel topjes, maar denk niet dat die veel helpen tegen de kou.

Hangkous

Hangkous

07-10-2020 om 12:49

Ja.

Altijd iets onder een trui. Een hemd of een streak Tshirt. Inmiddels 18 en 15 jaar oud doen ze dat nog steeds. Bij een weidvallende truigaat het shirt of hemd zelfs in de broek om "tocht" tegen te gaan.

gewoon effe hempje

wat zomers als top gedragen wordt en de winter erna onder trui.

Triva

Triva

07-10-2020 om 13:30

het gaat dan

over de kou op je buik dus natuurlijk werkt een hemdje of topje dan wel als die in je broek gaat.

ElenaH

ElenaH

07-10-2020 om 13:31

Shirt

T-shirt, longsleeve of hemdje, afhankelijk van hoe koud het is en of de trui kriebelt.

Lavendel

Lavendel

07-10-2020 om 14:08

Hier

De jongste twee (7 en 10) dragen zodra het frisser wordt altijd een hemd onder hun trui of onder hun longsleeve. De oudste (13) vindt sinds vorig jaar hemden ineens stom, dus hij draagt er een basic wit of zwart T-shirt onder.

guera

guera

07-10-2020 om 14:18

Jongen draagt tshirts eronder en meisje draagt hempjes maar dan van die strakke gekleurde of zwart/wit van de VeroModa bv van 3 halen, 2 betalen, dus geen officieel ondergoed hempje want die zijn stom

Paddington

Paddington

07-10-2020 om 14:23

Laagjes

Juist iets onder een trui aan doen, dat zorgt ervoor dat het warm is.

Pirata

Pirata

07-10-2020 om 14:56

Trui?

Die van mij loopt nog in korte broek en gaat zonder jas de deur uit

Anyway, zelf draag ik er meestal wel iets onder, maar dan omdat ik niet iedere dag de trui zelf in de was hoef te gooien, wel het ondershirt.

T-shirt.

Wij dragen ook iets onder de trui, maar vinden dat gewoon lekkerder zitten.
Of ze het koud heeft ligt natuurlijk ook aan de trui. De dikte en het materiaal.
Maar in laagjes werken geeft meer warmte.

Lou

Lou

08-10-2020 om 11:22

Altijd

Altijd iets onder een trui. Anders krijg je inderdaad zo'n gevoel alsof de wind eronder komt of zo, en je in je blote buik loopt. Dus een strak shirt en soms daaroverheen nog een dunne longsleeve (dus nog onder de trui), vooral fijn als de trui een beetje kriebelt. Dat heb je dan niet op je blote armen.

Annemarie

Annemarie

10-10-2020 om 20:19

Overhemd

Je kan een kind ook een overhemd laten dragen onder een trui.
Of eens kijken in een echte kinderkleding winkel naar dikkere kleding.
Vindt de h&m en primark truien etc laatste tijd steeds dunner worden kwa stoffen.
Voor winter kleding ga ik toch al snel naar andere kleding zaken.

Hangkous

Hangkous

10-10-2020 om 20:28

Annemarie

Dat is toch juist en voordeel dat de truien dunner worden?
Met dunnere truien kun je meer laagjes creëren. En trui met daaronder een tshirt en daar nog een hemd onder. Na een stukje fietsen kan kind dagen even wat uit doen om af te koelen en dagje de trui weer aan.
Ik heb hier een kind met NAH die zichzelf moeilijk op de juiste temperatuur kan houden. Hij draagt in de zomer altijd 2 lagen en in de winter kan dat oplopen tot 4. Een dikke trui aan wil zeggen dat hij te weinig mogelijkheid heeft om actief zijn temperatuur te regelen.

bodywarmer

misschien combineren met een bodywarmer, je hebt momenteel hele leuke bodywarmers die met borg gevoerd zijn.

En wat Annemarie betreft, over de kwaliteit, ben het helemaal met je eens, en niet specifiek kinderkleding maar kleding in het algemeen, volgens mij was het vroeger in mijn jeugd de kwaliteit beter.
Tegenwoordig hoef je het maar een paar keer te dragen en te wassen en er komen van die kleine gaatjes in, vooral bij de kleding uit de goedkopere winkels.
Mijn kids zijn echte buiten kids en hebben wel kwalitatief goede kleding nodig, daarom handt teer ik ook de gender neutrale opvoeding, bij het kopen van kleding kijk ik niet of het specifiek voor een jongen of meisje is, waar ik op let is de kwaliteit en of het duurzaam is, daar bij valt het hele gender gedoe in het niet.

Bosbes

Bosbes

11-10-2020 om 10:50

off topic: kwaliteit kleding

bij mij komen ook spoedig gaatjes in vrij prijzige kleding van Scotch & Soda. Jammer, ik vind het vaak leuk (bij het ene shirt wel sneller dan het andere)

Ik weet nog dat vroeger bij bepaalde shirts van de Hema de kwaliteit juist top was. Echt super dik goed katoen dat 20 jaar meekon (of meer)

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-10-2020 om 11:15

Jeetje

Mijn jongste loopt binnen nog in korte broek en shirtje, bij ongeveer 19,5 graden. Ik heb zelf wel af en toe een trui aan, maar echt nodig is het nog niet. Ik heb er alleen een hemdje onder als het een doorschijnende trui is.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-10-2020 om 11:33

Hier ook

Wij dragen allemaal nog gewoon t-shirts. In huis is het nu 20 graden, de kachel is nog niet aangeweest. En buiten dragen we vest of jas.

Wij hebben geen truien in huis. Wel longsleeves en vesten. Op school heeft jongste nu ook een oud vest hangen voor als het te fris is met de ramen open.

Zonnehoed

Zonnehoed

11-10-2020 om 14:58

Grappig

Het is nooit in mij opgekomen om niets onder een trui te dragen. Ik wist niet dat dat kon

Hier dus altijd een shirt of hemdje onder een trui. Ik vind het ook fijner om een shirt in de was te gooien dan elke keer een trui.

Mijntje

Mijntje

11-10-2020 om 16:05

net mensen

Kinderen zijn net mensen, dus je hoeft ze niet anders te kleden dan jijzelf.
Dus, als je het koud hebt kan je, kiezen uit: een hemd, een t-shirt met lange of korte mouwen van katoen of van wol. Je kan ook nog een vest over je trui aan trekken, of meerder laagjes onder je trui.
Het is ook nog eens handig dat je trui langer 'schoon' blijft, door er wat onder aan te trekken.

Blouse

Ik vind het nog steeds wat 'kaal' om een trui te zien waar alleen een T-shirt onder zit. Van huis uit ben ik gewend om een blouse onder een trui te dragen. En daar natuurlijk weer een hemdje of shirt onder. Maar wel zo dat je de kraag boven de trui uit ziet steken of het front van een blouse uit de v-hals van een trui.

Maar echt, ik vind een shirt onder een trui vaak ook mooi staan, maar het heeft iets casuals, onaf.

Ik heb dan ook een stel blouses die op zich te oud zijn bewaard puur om de kraag boven een trui uit te laten steken.

AnneJ

Er zijn meen ik ook losse kraagjes te koop

Groeten,

Temet

Ja Temet

Doe ik ook eens 'duurzaam'.

Hemd is prima

Onze zoons (2 basisschool, 1 VO) dragen altijd een hemd, hete zomerdagen uitgezonderd. En dan zijn ze ook nog in staat een blauw hemd onder een wit t-shirt te dragen zodat het doorschijnt wat ons betreft prima.

Als je kind een extra laagje te warm vindt, is dat een heel goede reden geen hemd te dragen. ze voelen het zelf het beste.
Maar om nu te zeggen dat een hemd 'stom' of 'uit de tijd' is... Als dat zo was werden ze niet in alle maten verkocht bij de grote internetwinkels, en op de sites van hippe merken als Vingino bv.
Ik zie nogal wat jongens die wel een ondershirt dragen maar dan geen hemd maar een wit t-shirt. Prima, ieder zijn keus maar dat vinden wij dan minder fraai, altijd dat witte randje bij de hals.
Onze zoons vinden een t-shirt onder een ander shirt niet fijn zitten, vooral onder de oksels. Het blijft persoonlijk en daar is niets mis mee. Maar dat een hemd 'niet meer zou kunnen'... dat lijkt me toch echt onzin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.