Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat helpt bij wagenziekte?

Ik ben op zoek naar jullie gouden tips bij wagenziekte. Jongste wordt redelijk snel misselijk in de auto en deze zomervakantie rijden we voor het meer dan 3 uur met de auto naar een bestemming. 


Voorin zitten en het raam een beetje open. Op de snelweg maakt dat minder lawaai als je eentje voor en eentje achterin een stukje open doet. Bij sommige auto’s heb ik het sneller omdat de bekleding stinkt. Dus misschien een heel neutraal geurdingetje in de auto hangen?
En zorg dat je zoveel mogelijk snelwegen en grote wegen pakt. Want dat zijn minder bochten, minder stoppen en optrekken, minder schakelen. Dus geen leuke binnenweggetjes onderweg of eerder van de snelweg af vlakbij de bestemming.
Ook: goed eten. Zoals je thuis op een doordeweekse dag eet. Boterhammen, fruit, tarwekoekje zonder chocola enzo. Water of thee. En dan mag kind als je er bent wel aan zoete rotzooi of ijsjes.

naar de horizon kijken. Een half uur vooraf iets tegen wagenziekte innemen, verkrijgbaar bij de apotheek.
Zorgen dat op vakantie de aanhangwagen zodanig geladen wordt, dat hij soepel achter de auto rijdt, zonder rukken en stoten.
Hobbels vermijden.
Spuugzakjes mee voor het geval al het andere faalt. 
Een tip die ik zelf nooit heb uitgeprobeerd, omdat mijn wagenziekte over was, voor de mogelijkheid bestond: actieve computerspelletjes geven je hersenen de illusie dat je actief bezig bent, dus dat het gehobbel beter klopt. Waardoor je niet meer misselijk wordt.

https://www.mediplus.nl/carebag-braakzak-20stuks

Dit zijn de zakjes die ik bedoelde in een vorig bericht. Wel wat duurder maar de geur schijnt minder te zijn. Met de nadruk op schijnt want ik heb er zelf nog geen ervaring  mee 

duizel schreef op 10-04-2024 om 21:39:

https://www.mediplus.nl/carebag-braakzak-20stuks

Dit zijn de zakjes die ik bedoelde in een vorig bericht. Wel wat duurder maar de geur schijnt minder te zijn. Met de nadruk op schijnt want ik heb er zelf nog geen ervaring mee

De Toppits zipperzakjes zijn uitgevoerd met een rits waardoor ze geur- en lekvrij sluiten. Ze zijn ook een stuk goedkoper; bij de jumbo  een doos met 12 1 - liter zakjes voor €3,46.

Je kan wel de maag inhoud terug zien, maar dan stop je de kotszakjes in een ondoorzichtige plastic zak.

Superpep. Dat is kauwgom die je kan nemen als je al misselijk wordt. Super handig en werkt als een tierelier. In Duitsland verkrijgbaar. Bij mijzelf en mijn kinderen het enige dat echt werkt. 

Vooral mijn jongste had vroeger last van wagenziekte. Die zat dus voorin. Ik had met beide kinderen afgesproken om gelijk te waarschuwen als zij een ietsiepietsie misselijk waren. Dan stopte ik op een parkeerplaats of andere geschikte plek. Rondje wandelen, beetje drinken, liefst gewoon water, klein hapje eten en na 10 minuutjes weer door. 
Dan ging het weer prima.
Het heeft ook te maken met rijstijl. Mijn ex was nogal van het woest schakelen, laat remmen en snel weer optrekken. Dat hielp ook niet mee. Mijn rijstijl is veel rustiger. 

Poezekat schreef op 08-04-2024 om 22:18:

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoorde op mijn werk iemand praten over een soort armband met "magneet" die op een bepaald punt drukt.

Absoluut deze, gewoon bij de drogist te halen. Werken perfect! Zoon kan nu uren in de auto zitten zonder problemen. Ik heb 2 setjes, 1 thuis en 1 standaard in mijn tas.

Crepe_au_fromage schreef op 11-04-2024 om 11:48:

[..]

Absoluut deze, gewoon bij de drogist te halen. Werken perfect! Zoon kan nu uren in de auto zitten zonder problemen. Ik heb 2 setjes, 1 thuis en 1 standaard in mijn tas.

Wij hebben het geprobeerd maar het maakte nul verschil. Bijzonder dat dit bij sommige zo goed werkt en bij anderen niet. Wellicht toch eens proberen TO.

In het midden van de achterbank zetten zodat er alleen naar voren gekeken wordt. Helpt dat? Ik weet nog dat mijn broertje vroeger het liefst opgekruld wilde liggen bij de voeten van mijn moeder voorin. Hoofd naar beneden, armen er om heen.

Wat hier hielp; niet met lege maag op pad gaan en pas desnoods de route aan. Liever stukje omrijden over rechte wegen dan die bergpas binnendoor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.