Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

wat vinden jullie van kindmodellen?

alle vier mijn dochters zijn model. ik heb 2 dochters van 10 (tweeling) 1 dochter van 11 en 1 dochter van net 13.zij zijn al sinds een jaar of 2 met heel veel plezier de tweeling en mijn oudste dochter worden ongeveer 5-10 keer per jaar gevraagd voor een casting of shoot mijn dochter van 11 is echt wel populair die wordt elke maand wel 1 of 2 keer gevraagd maar laatst vertelde een vriendin van mij dat dat hele modellenwereld hartstikke slecht was voor kinderen. ik vindt dit zelf totaal niet kloppen,wij hebben namelijk hele goede ervaringen met fotoshoots en castings .ook wordt er bij kinderen  alleen gekeken naar de uitstraling en de gezichtjes en dan maakt hete eht niet uit of je kidn dik of dun is. ik was zelf vroeger ook model maar toen werd ik een puber, en waren alle maten inneens belangrijk en mocht ik niet meer verder.zo werkt het nou eenmaal maar is model zijn nu ook al slecht voor kinderen wat vinden jullie ?

Ik heb het hier ook liever niet. Kinderen met autisme zijn gevoelig voor eetstoornissen. Want als je verder weinig controle hebt over je leven kan afvallen aantrekkelijk zijn.

En we leven in een samenleving die steeds obsessiever is gaan doen over sporten, bewegen, dieten en afvallen. En in de modellenwereld willen ze je liever ook met een flinke maat te weinig. Net als bij ballet.

Mijn dochter heeft aanleg voor wat rondere vormen. Tot op heden is ze een royale Doutzen Kroes.

Helaas is ze een spetter dus ze heeft wel al aan fotoshoots meegedaan, vooral van vrienden van haar of een contest bijvoorbeeld voor Halloween of zoiets.

Ik zal haar niet in de weg staan, maar ze kent wel mijn waarschuwingen voor de valkuilen. Tot nu toe gaat het goed maar ze krijgt soms al genoeg seintjes in haar hoofd die niet deugen. Ze at gisteren ijs en dan denkt ze toch even 'fatso!' Maar gelukkig kan ze dat ook relativeren. Maar die stem is er.

Dus nee, ik vind het geen leuke gezonde bezigheid helaas. Gelukkig zijn er een heleboel andere dingen die ze ook goed kan.

Och, mijn zoon is sinds zijn zestiende model nadat hij drie keer op straat was aangesproken door een scout. Bij de derde keer wilde hij toch wel kijken wat het was. Bleek de scout bij een goed aangeschreven en betrouwbaar bureau te horen. Mijn zwager is advocaat en die heeft alle contractonderhandelingen begeleid en dat was wel fijn, want ook betrouwbare bureaus proberen natuurlijk zo min mogelijk aan de modellen te betalen. en hij heeft er toch steeds wat meer uit gesleept. mijn zoon is bijna klaar met zijn masters bestuurskunde en rechten en heeft al die jaren dat hij op school zat en studeerde regelmatig klussen gehad. Het is saai werk, veel wachten en in die tijd zat hij te leren. Hij heeft goed verdiend en kon een groot deel van zijn studie ervan betalen.

Wel fijn want we hebben meer kinderen die studeren en bijna studeren, dus kunnen wij het geld dat we aan zoon 1 kwijt zouden zijn geweest aan hun studie besteden. Ik zou jonge kinderen niet model laten zijn. Ja misschien voor een speelgoedfolder ofzo, maar bij mode ligt de nadruk erg op het lichaam en ik vind het ook niet mooi dat ze zo overdreven worden opgemaakt. 

Heeft je vriendin er ook bij verteld waarom de hele modellenwereld slecht zou zijn voor kinderen?

ik heb het overwogen toen mijn dochter een baby en peuter was. Ik heb het niet gedaan want mijn schaarse vrije dagen doorbrengen op zo'n shoot leek mij niks. Nu is het niet meer aan de orde. Ik zou het juridisch en financieel wel goed laten uitzoeken. 

ik ken een paar studenten die het als bijbaan doen voor een groot merk. Dat verdient een stuk beter dan vakkenvullen zeg maar. Ik vind wel dat het verdiende geld alleen maar voor het kind is, ook als het een baby is.

Ik zie er niets anders in dat voetballen bij Ajax of iets dergelijks. Wat ik wel naar zou vinden is als het ene kind op deze leeftijd al meer te besteden heeft dan het andere. Op die leeftijd horen kinderen een gelijk te besteden bedrag te krijgen om te spenderen (ophogen naar leeftijd maar niet naar het aantal fotoshoots). Je kunt ervoor kiezen om het op een spaarrekening voor later te zetten en ze nu allemaal toch een gelijk bedrag aan zakgeld te geven. Overigens vind ik niet dat al het geld alleen aan de kinderen hoort toe te komen. Zorg in ieder geval dat jij geen extra kosten hebt (brandstof, opvang andere kinderen, minder kunnen werken). 

Overigens kan ik het niet rijmen met je andere bijdrage op dit forum (alle kinderen hebben asperger, raken volledig overprikkeld en sluiten zich op op hun kamer). Ik mag twee draadjes niet mengen maar dit zijn geen kinderen die geschikt zijn voor een fotoshoot en dan geef ik je vriendin gelijk. 

Ik zou het niet doen. Je kind is te jong  te begrijpen dat hij gebruikt wordt voor commercie en wat de gevolgen zijn. 

Mijn gevoel zegt nee. Ik kan dit niet onderbouwen, want ik heb totaal geen ervaring op dit gebied, maar het lijkt me ongezond om op jonge leeftijd zo veel te maken te krijgen met een wereld waar alles om uiterlijk draait. 

Ongezonde leefstijl, gevaar voor anorexia, en zeker binnen een gezin: de een wordt vaker gevraagd dan de ander, het lijkt me allemaal maar ingewikkeld...

Maar het is jullie keuze, en ik hoop dat jullie goed kunnen inschatten of jullie dochters dit aankunnen.

Mijn dochter mocht ooit eens meedoen aan een reclamefilm voor een nederlandse zender. Werd een aantal keren per week uitgezonden en dat voor zeker een jaar lang...haha en dat voor 250 euro, wij totaal niet zakelijk natuurlijk, maar het opnemen was voor haar het coolste moment van het jaar, alsof ze gratis naar een pretpark mocht en nog 250 euro kreeg ook. Make-up op en allemaal leuke dingen doen, de kinderen werden ook helemaal in de watten gelegd. Dus wij vonden het prima, het was een lange dag en een leuke ervaring, maar ik zou dit echt maar zo nu en dan doen, zeg max 2 tot 3 keer per jaar, dan blijft het iets bijzonders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.