Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
plaszoon

plaszoon

31-03-2012 om 20:16

Wildpassende zoon

Zoon van 6 plast de laatste tijd regelmatig buiten. Gewoon in de buurt even tegen een boom aan of een schutting. Heb dit al verschillende keren van buren gehoord. Heb gesprek gehad met zoon en ook straf gegeven maar dat lijkt niet te helpen. Hoop heel erg dat dit een fase is. Iemand opbeurende woorden en/of tips.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

02-04-2012 om 22:57

Nou roosje

Ik heb geen zoons, maar ik vind het wel een beetje zielig als je een jongetje niet leert om staand te plassen. Hoe moet hij dan later spelletjes 'wie kan het verst plassen winnen'? Maar zonder gekheid, het hoort natuurlijk wel bij het man-zijn. Je mag hem best leren om thuis zittend te plassen, maar hij moet het wel kunnen.

Zielig?

Ze hebben het zichzelf wel geleerd (ik heb ook een wildplassende zoon zijn rare gewoonte moeten afleren) maar zíelig als ze niet staand kunnen plassen? Dat vind ik dan weer wat overdreven... Ik kan ook alleen maar zittend plassen, waar blijft de emancipatie?

Jesse_1

Jesse_1

03-04-2012 om 10:27

Nou genista

Een jongen die hurkt bij een boom om te moeten plassen? Zielig zou ik het niet noemen, maar het is juist zo praktisch dat je die piemel er uit kunt steken en snel kunt plassen (oe, klink ik nu jaloers?).
En wat nou emancipatie, bij honden plassen m/v ook verschillend. Natuurlijk is het op de wc wel zo fris als ze gaan zitten, maar als het een keer _moet_ buiten is het denk ik schoner als je als man blijft staan.

Jesse

"Een jongen die hurkt bij een boom om te moeten plassen?" Ach, en voor meisjes is het anders? Ik zei al, de mijne hebben het zichzelf geleerd, maar wat mij betreft is er voor wildplassen geen onderscheid tussen jongens of meisjes. Alleen in noodgevallen en zeker niet in de speeltuin hierachter. En als dat noodgeval zich dan aandient, dan hebben de heren inderdaad een voordeel. Maar om het nou meteen "een beetje zielig" te vinden als ik het ze niet leer...

koentje

koentje

03-04-2012 om 10:54

Mijn mening over deze draad

tjonge jonge...wat een gezeik!

Koentje

De woordspeling ligt natuurlijk voor de hand, maar wat is jouw echte mening over het geheel? Mag ik "gezeik" in dit verband interpreteren als "gezeur om niets"?

Laminaat

Laminaat

03-04-2012 om 21:42

Genista, wel zielig.

Genista,

Niet staand kunnen plassen Is zielig. Ook voor ons. Ik voel me, heel geëmancipeerd, best zielig dat ik moet hurken.
Laminaat

Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-04-2012 om 22:04

Haha

Ik zou hem op zich best willen leren hoe hij staand moet plassen, maar ik weet zelf ook niet hoe het moet!
Ik vermoed dat als hij echt serieus aan ver-plassen wil gaan doen, hij vanzelf wel een keer leert hoe dat moet.

Laminaat

Er zijn er die met je meevoelen. Die hebben zo'n plastuit bedacht


http://www.youtube.com/watch?v=lGKHk3-PE18

koentje

koentje

05-04-2012 om 10:54

Genista,

nee, ik vind het geen gezeik, ik gooi er graag een grapje tussendoor.☺ Zeker als er al zoveel serieuze meningen geventileerd zijn. Ik vind dat een kind moet leren dat er niet zomaar buiten geplast wordt, maar ik geloof ook dat het een fase is en dat het ook overgaat als je er niets aan doet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.