Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marijke

Marijke

13-07-2017 om 11:50

Zoon 12 plast nog steeds in bed en drynights niet afdoende


Suzanna

Suzanna

04-02-2019 om 10:01

Marijke

Is dit item afgesloten? Of kan er nog over gepraat worden? Groetjes , Suzanna

Marijke

Marijke

31-10-2019 om 08:11

suzanne

Dit draadje is voor ons in alle opzichten nog steeds actueel. Dus wat mij betreft is deze nog steeds open!!

Mijn dochter ook

Drynithes helpen wel goed als je zorgt dat je ze helemaal goed aanhebt

Mijn dochter is nu 12 en draagt nog steeds de kleine drynightes omdat ze redelijk klein voor haar leeftijd is en daar in plak ik soms als ze echt niet mag lekken een kraamverband in en voor de rest verschoon ik haar overdag en draagt ze overdag luiers die we van de huisarts kregen....
Ze draagt overdag vaak ook zon bodysuit..... het lijkt op een romper maar het is een shirt. Want anders zakt haar luier af..... iemand tips zodat de luier niet afzakt?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-05-2020 om 22:18

Bodysuit

Dat lijkt mij toch een prima oplossing!

Ginny Twijfelvuur

Het is wel een goede oplossing maar zijn er ergens misschien (onder)broekjes te vinden zodat ze ook normale t-shirts kan dragen...... ook zijn die bodysuits heel moeilijk te vinden soms

Tips voor overdag zindelijk maken

Echt alle testen gehad en nog steeds niks uithekomen..... Overdag en snachts nog steeds niet zindelijk... Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen... Iemand tips hoe ik er met haar over moet praten dat ze kecht luiers moet dragen? Ze zegt heel vaak dat ze wel edn baby lijkt en dat ze gewoon normaal wil zijn.... Dat breekt mijn hart echt

Tessa

Tessa

16-05-2020 om 13:35

Incontinentieverpleegkundige

Mijn oudste is heel laat zindelijk geworden, ik meen met 9 of 10. Overdag eerder maar wel nog vaak ongelukjes. Lichamelijke oorzaken zijn toen uitgesloten en minrin deed niet veel.
Ik had al veel eerder een boekje over plaswekkertraining en een plaswekker gekocht maar voor die training moet je heel gemotiveerd zijn als ouder en heel veel doorzettingsvermogen hebben. Dat lukte dus niet. Zoon sliep door de wekker heen.Ik ook trouwens.
Zijn vader had er op een gegeven moment ontzettend genoeg van, heeft vrij genomen en is, ik weet niet meer hoe lang, elke nacht opgebleven. Meteen als de wekker ging maakte hij zoon wakker en liet hem plassen. Het ging langzaam beter maar heeft een hele poos geduurd eer zoon het grootste deel van de nachten droog was. Overdag ging al sneller beter.
Mijn advies zou zijn, kijk nog eens kritisch naar de medische aanpak. Is alles goed nagekeken, is ook de psychische kant bekeken, heeft het zin om een second opinion in een ander ziekenhuis te vragen?
Blijft het probleem ga dan eens naar een incontinentieverpleegkundige. Er is een enorm aanbod van materiaal en zij weten beter wat je kunt gebruiken. Want uiteindelijk kan het kind er niks aan doen en je wil niet dat het zich ook nog slecht voelt omdat het doorlekt of stinkt.

Tessa

Ik ga zodra het kan gelijk proberen heel erg bedankt!😁

Marijke

Marijke

21-08-2020 om 07:58

inco verpleegkundige

Beste 3006400,

Hoe gaat het nu bij jullie? Het is al een hele tijd geleden dat ik deze topic ben gestart. Ik moet zeggen dat het wel wat beter gaat hier maar zindelijk s'nachts helaas nog niet. Hij heeft een droogbedtraining gedaan in het ziekenhuis. Heeft wel wat opgeleverd mar niet voldoende. Toen bij incoverpleegkundige geweest. Hij heeft daar zijn verhaal gedaan en aangegeven dat hij de luiers die wij gebruikte noodzakelijk vond maar ook heel erg. Ik hielp hem daar mee en dat maakte hem soms het gevoel te hebben een kleuter te zijn.

Op aanraden van haar zijn we over gegaan op Tena Flex. Dit gaf hem meteen zelf vertrouwen en eigenwaarde. Heel goed dat we die stap hebben gemaakt. Het is nog steeds niet leuk maar dragelijker voor hem. Verder het voordeel dat hij mocht hij wakker worden makkelijk kan gaan plassen en luier weer prima kan vast maken.

Hoop voor hem dat hij ooit nog droog mag worden.

Situatie

Het gaat niet veel beter. Wel hebben we eindelijk een bso voor haar gevonden die haar wel wil verschonen zodat ik ook wat tijd voor werk heb. Het is bso de blokhut in groningen. Voor de rest zijn we in en uit het ziekenhuis maar nog steeds niks. Ze krijgt wel vanaf volgende week minrin en dan even kijken hoe dat gaat.

Triva

Triva

18-11-2020 om 01:59

12 jaar?

En een BSO die haar wil verschonen?

Triva schreef op 18-11-2020 om 01:59:

12 jaar?

En een BSO die haar wil verschonen?

ja omdat mijn dochter 24/7 luiers draagt (luierbroekjes zakken snel af omdat ze best smal is) heeft ze iemand nodig die haar verschoont omdat ze dat niet zelf kan... En ik werk een full time job dus kan ik er niet altijd zijn... 

Bretels aan het luierbroekje doen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.