Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ikke

Ikke

25-08-2016 om 17:08

Zoon speelt alleen met meisjes


Ad Hombre

Ad Hombre

27-08-2016 om 10:12

Kaaskopje

"Heb ik het over een bredere kring dan over mijn eigen kinderen?"

Nee hoor, maar ik vind het toch nogal een aanmatigende opmerking, ik quote 'm nog even:

"Wie weet ligt het dan aan mijn opvoeding/sturing hierin dat mijn dochters zich daar ook van afzijdig houden."

Bweeeh, hoe krijg je het uit je keyboard...

Kaaskopje

Kaaskopje

27-08-2016 om 11:19

Ad Hombre

Gewoon al typende voort. Net als dat je kinderen meeneemt in kerkelijk gedrag (heb ik niet), kun je kinderen ook meenemen in ander gedrag. Kinderen nemen dingen van je over. Door hoe je er altijd over praat, hoe je er mét ze over praat en dat soort zaken. Ik zit in lichamelijk opzicht niet perfect in elkaar, dus dat hebben ze meegekregen. Hun vriendin heeft een gehandicapt zusje, dus ook daaraan hebben ze vanaf hun 4de/6de kunnen zien hoe dat is. Zowel man als ik horen bij de zachte eitjes, we horen niet bij het venijnige soort, hebben nooit op straat lopen gillen en krijsen, e.d.. Ik ervaar het als een natuurlijk proces, dat mijn 'appels' daardoor niet ver van onze boom zijn gevallen. En ik vind niet dat dat raar is. Het zegt ook niet dat ik daardoor alles maar in de hand had en heb, dit onderdeel is toevallig goed uitgepakt.

AnneJ

Met een willekeurige link overtuig je mij echt niet. Dat iets op internet staat, wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Ook niet als iemand denkt gezellig mee te kunnen snoepen uit de onderwijsruif door een lespakket te ontwikkelen.

Het is belangrijk dat kwaadsprekerij en uitsluiting ook gezien worden als pesten. En dat een docent daarbij alle kinderen alert op is - jongens en meisjes. Door gedrag aan een geslacht te koppelen verklein je eerder de opmerkzaamheid dan die te vergroten.

Sanne

Sanne

29-08-2016 om 00:56

Tja

Statistisch stelt het niks voor, maar ik als hetero hing altijd met jongens rond, en had vervolgens vooral verkering met jongens van de kunstacademie.

Dochter hier speelt graag met jongens en belandt vervolgens wel vaak in 'jongensgedoe'. Dus voor zover je het al kan sturen denk ik dat je het ene gedoe inwisselt voor het andere. Vooral weerbaar maken lijkt me, daar heeft hij sowieso het meeste aan.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-08-2016 om 07:04

Sanne

Homoseksualiteit bij vrouwen zit volgens mij toch anders in elkaar, dat is niet zomaar elkaars spiegelbeeld. Dus als ik de linkt leg tussen jongen die vooral met meisjes en mogelijke homoseksualiteit geldt dat niet direct voor meisjes die met jongens spelen.

Voor zover ik weet zijn er ook geen typisch lesbische beroepen als modeontwerper en balletdanser voor mannen. (niet dat alle homo's dat zijn natuurlijk)

Triva

Triva

29-08-2016 om 09:02

inderdaad Ad

Goed gezegd. Die vergelijking kun je helemaal niet zo maken. Een jongensachtig meisje hebben werd ook altijd al veel meer geaccepteerd in de maatschappij dan een meisjesachtige jongen. Bij die eerste wordt niet meteen gedacht aan een lesbi, bij de tweede wel meteen aan een homo.

Ad Hombre

Ad Hombre

29-08-2016 om 12:07

Triva

In mijn ervaring zijn er ook veel meer hetero-vrouwen die openstaan voor biseksuele experimenten dan mannen. Bij vrouwen is dat vrij 'normaal', bij mannen niet zozeer.

Veel mannen vinden het leuk om naar vrijende vrouwen te kijken, maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een vrouw die het leuk vind om naar twee vrijende mannen te kijken. Blijft toch interessant.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2016 om 14:05

Zou dat nooit zo werken? Jongensachtig/Lesbisch

Ik heb een buurmeisje, waarvan ik nu zeg, dat het mij niks zou verbazen als ooit uit de bus komt dat ze lesbisch is. Puur giswerk natuurlijk. Maar alles aan haar is stoer. Geen meidengedoe.

Triva

Triva

29-08-2016 om 14:46

Kaaskopje

Ik denk dat er veel meer meisjes stoer gedrag vertonen en niet lesbisch zijn dan dat er jongens zijn die meisjesachtig gedrag vertonen die niet homo zijn. Dat is een beetje het punt.

Het wordt ook veel meer geaccepteerd dat je als meisje stoer bent dan dat je als jongen je wat vrouwelijker gedraagt. In dat kader hebben meisjes het veel makkelijker en zullen jongens zich veel meer inhouden, tot dat dat inhouden niet meer gaat.

Ik begrijp ook nog steeds niet waarom voetballende meisjes lesbisch zouden moeten zijn, waarom gebruikte je dat voor je eigen dochter? Ik voetbalde al in 1980, snap niet dat dat nu nog een issue is. In Amerika lijkt het zelfs zo te zijn dat soccer voor meisjes gewoon is maar voor jongens meer 'gay' en dat je als hockeymeisje daar eerder lesbisch zou zijn. Nou ja dat begreep ik laatst uit een tv programma Nou dat werkt hier echt niet zo.

Li

Li

29-08-2016 om 21:24

pesten

Of het nou "meidenvenijn" of "jongensvenijn" is, pesten is pesten. En dat komt bij zowel jongens als meisjes voor. Als er gepest wordt, is dat het probleem en moet dat ook opgelost worden.

De vrienden van mijn kinderen zijn voor mij altijd individuen geweest. Niet speciaal jongens, meisjes, allochtonen, rijk of arm, en ga zo maar door. De kinderen zoeken ze uit en wij hebben er gewoon mee te dealen. Gelukkig kwamen mijn kinderen meestal (maar niet altijd) thuis met prettige types. En als dat eens niet zo was, kwamen ze daar vroeg of laat zelf achter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.