Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Iris

Iris

15-10-2009 om 22:41

Zoon van 10 vindt zichzelf niks

Heel naar, maar onze zoon van 10 vindt zichzelf al een tijdje helemaal niks. Het begon op voetbal, hij kan erg goed voetballen. Sinds hij keeper is, wat hij ook goed kan, wil hij weer voetballen en als hij dat doet durft hij bijna niks meer. Hij laat zich snel; intimideren door de andere jongens en als die zeggen dat hij niet goed is dan kan ik praten als Brugman, maar hij vindt zichzelf nu slecht in voetbal. Huilend komt hij thuis na de training, dat hij weer niks kan.
Laatst stond ik te kijken bij een wedstrijd. Vele ballen hield hij tegen, maar toen er eentje in het doel kwam, begon hij weer te huilen en liep naar mij.
Het is wel een hele gevoelige jongen en als iemand al iets met stemverheffing zegt, dan is hij van van streek.
Komt bij dat hij zichzelf lelijk vindt, niet stoer etc.
In mijn ogen is hij echt niet lelijk, ziet er leuk uit, maar ja ook dat gelooft hij niet, want ik ben zijn moeder. Laatst lag hij in bed steeds te zeggen ik ben niks, ik ben niks etc. als een soort mantra. Daar schrok ik wel van.
Wat moet ik hiermee? herkent iemand dit? Ik vind het zelf heel naar voor hem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

16-10-2009 om 09:12

Herkenning

Ja, ik herken het. Het is inderdaad heel erg naar.
Bij onze zoon was er van alles aan de hand waardoor het veroorzaakt werd.
Ik zou met je verhaal naar de huisarts gaan en dan vragen wat hij/zij ervan vindt.
Laat je zoon hier niet mee door lopen, want hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt om het zelfbeeld weer te herstellen.

Amarins

Amarins

16-10-2009 om 11:02

Hulp vragen

Hallo Iris,

Ook hier wel herkenning, inderdaad heel naar voor je zoon en voor jezelf ook, natuurlijk. Destijds is mijn kind op school geholpen met een SOVA-training, en die heeft voor hem goed uitgepakt. Ik zou niet schromen om naar de huisarts te gaan, hulp is echt nodig; een kind kan er zo mee zitten, terwijl er echt wel iets mee/aan te doen is.
Sterkte ermee!

Fraz

Fraz

16-10-2009 om 11:31

Ja herkenning

mijn dochter is ook erg onzeker en erg bang van wat andere van haar vinden. Wij hebben haar in de zomervakantie naar Sterkamp laten gaan en zijn daar erg enthousiast over. Kinderen krijgen echt even een flinke oppepper, leren omgaan met emoties en gedachten en voor zichzelf oplossingen bedenken voor problemen. Tis niet goedkoop, wel erg professioneel en naast dat ze er veel van leren hebben ze ook nog eens een geweldige week vakantie met veel lol en plezier. Ik ben er terecht gekomen via een tip van iemand hier op het forum en was er erg blij mee. Er wordt gewoon op een erg positieve manier gewerkt aan de onzekerheid van je kind. Voor info zie www.sterkamp.nl

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.