Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Paashaas

Paashaas

06-04-2010 om 20:49

Zoontje koopt zelf rommelmarktspullen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jutter

jutter

08-04-2010 om 12:08

Cobi

Helemaal mee eens, vooral bij gezeur kunnen zeggen 'daar heb je zakgeld voor', geeft heel veel rust tijdens het winkelen. Wat commentaar/raadgevingen kan je dan evt. kwijt tijdens het spannende bezoek aan de speelgoedwinkel. Denk dan aan: ja, de mooie dingen zijn inderdaad wel duur, daar moet je dus voor sparen of kijken op marktplaats... Verder bemoei ik mij er zo min mogelijk mee, en zie inderdaad leermomenten opduiken vanaf 14 jaar of zo.

angel3

angel3

08-04-2010 om 19:19

Leergeld

Ik vind wel dat het werkt. Om nou pas aan 'zakgeld'te gaan beginnen als je kind al 12 is vind ik ook zo onzinnig.
Hier is zoon 7 en krijgt sinds een jaar 1 euro. In het begin kocht hij steeds 1 euro prul dat na 1 dag kapot was. Hij heeft daar zeker wel van geleerd en heeft ook geleerd dat het geld niet aan de boom groeit (maar in mama's portemonnee ha ha, nee hoor) Hij snapt nu echt wel dat sommige dingen niet altijd kunnen. Ik vind zeker wel dat het het leergeld is....

Tirza G.

Tirza G.

08-04-2010 om 22:43

Als het maar veel is

Ik heb geen moeite met het concept zakgeld, als het maar veel is. Wat heeft een kind nou aan 20 cent per week? Geen zak. Ik liep vandaag langs onze opgepimpte ijssalon, nououou, die had alvast de toeristenprijs op de gevel gespijkerd. 1,10 euro per bol. Astenblaft. Daar moet je dus als kind ruim 5 weken (ja! vijf weken) voor sparen. Dan is de vakantie al weer voorbij.
Je leert pas domme dingen doen met geld als je het hébt om uit te geven.

Tirza

Bastet

Bastet

09-04-2010 om 07:22

Ijsprijs(ot)

troost je,hier kost een bolletje 1,20....
Wel erg goed handgemaakt schepijs,dat wel.
Bastet

Ach cobi (ot)

Die middelste lacht om dat zakgeld. Die verdient zelf op een achternamiddag het 10-voudige met verkoop van opknapfietsen en verkoop van vissen/kreeftjes/garnaaltjes/waterplanten en ander gerelateerde aquariumbenodigdheden. In hem schuilt een echte handelaar, het geld rolt naar hem toe. En dat allemaal zonder de NIBUD-adviezen mbt vroeg zakgeld geven om kinderen bewust te maken van de waarde van geld

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.