Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zorgen over dochter


ik ben een leraar en zal niet snel kritiek op een forum uiten over andere leraren. Vooral omdat op een forum vaak het verhaal vooral van 1 kant belicht wordt.
Maar nu sla ik toch wel echt aan. 
Dat 1 kind in een klas geen compliment krijgt is de juf zwaar aan te rekenen. Dat is echt aan alle kanten fout.
Zeggen dat ze er de volgende keer op zal letten, is wat mij betreft niet genoeg. 
Ik vind het knap dat jullie hier zo rustig onder blijven, bij mijn kind zou ik echt woest zijn. ( en snel woest ben ik echt niet)

Kom ik weer met mijn stokpaardje.. 
Heb je al aan hoogbegaafdheid gedacht? Ik lees: geen aansluiting met klasgenoten, verveling op kdv, lezen op niveau groep 6, prikkelgevoelig, gebrek aan zelfvertrouwen, gedrag dat aan autisme doet denken. Dat zijn allemaal dingen die ook bij hoogbegaafdheid passen. 
Hoe dan ook: dit is niet de juiste plek voor haar. Ze heeft niet alleen geen goed contact met klasgenoten, maar de juf begrijpt haar ook niet en lijkt het probleem niet te zien. Er is echt een probleem en dit moet niet te lang duren. Dit is schadelijk voor je kind. Sorry dat ik het zo hard zeg, maar als het op school zo doorgaat heb je binnenkort ook thuis een ongelukkig kind. Ik zou zeker een andere school overwegen. Best kans dat dat brede onderzoek niet meer nodig is wanneer ze wel in een fijne klas zit met een leerkracht die haar doorziet. En als je het kunt betalen zelf een intelligentietest laten doen. 

Stel dat je zelf ergens werkt waar je altijd alleen bent. Niemand die met je luncht, koffie drinkt of vraagt hoe het gaat. En de manager doet daar aan mee, door jouw salaris niet te verhogen want de anderen gunden je dat niet. En door niet te zorgen voor een veilige werkomgeving waar mensen zich met elkaar verbinden.