Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
lukke

lukke

22-09-2009 om 21:54

Zoveel energie

Mijn dochter gaat sinds mei naar school (groep 1). Ze gaat vier dagen naar de overblijf en na school vanaf drie uur naar de BSO, waar we haar zo rond vijf uur ophalen. Alleen op woensdagmiddag gaat ze niet naar school of de BSO.

Ze kan leuk een paar uur zelf of met ons spelen (playmobil, kleuren) en computeren of tv kijken, of ons wat 'helpen' in het huishouden. Maar daarna gaat ze echt hangen en wil ze wat doen. Spelen bij een vriendje, naar het tuincentrum, of iets anders buiten de deur of nieuws.

's Nachts slaapt ze een uur of 10 hooguit.

Nou heb ik ook wel veel energie en veel prikkels nodig, maar jonge jonge, dit is toch wel pittig. Nu heb ik haar voor de woensdagmiddag op muziekles gedaan en daar heeft ze wel heel veel zin in. Ook mag ze in het weekend vaker logeren, dat vindt ze ook heel leuk. Maar het blijft zoeken om haar voldoende aan te bieden.

Iemand ook zo'n kind en suggesties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

23-09-2009 om 09:02

Gewenning?

je kind krijgt heel veel aanbod en wordt de hele dag bezig gehouden. Op school veel kinderen en veel activiteiten en op de BSO idem. Thuis heeft ze geen idee meer hoe ze zichzelf moet vermaken. Dat zou mijn interpretatie zijn.
Ik zou zeggen. Rustig aan op die woensdag en de weekenden en laat haar maar lekker hangen en vervelen. Daar worden kinderen echt wijzer en creatief van. Niks mis mee.
Je hoeft kinderen niet de hele dag te entertainen. Liever niet zelfs...

Massi Nissa

Massi Nissa

23-09-2009 om 09:43

Is het een buitenkind?

Onze dochter wil al vanaf haar geboorte dolgraag naar buiten. Als piepkleine baby kreeg ik haar al stil door een eindje te gaan wandelen. Vanaf een week of acht tilde ze dan haar hoofd zo ver mogelijk op om over de rand van de wandelwagen te kunnen kijken.
Nu nog steeds gaan we minimaal 1 keer per dag met haar buiten spelen. Mijn ramen zijn al een half jaar niet gedaan, haha, maar buitenlucht voor mijn dochter vind ik veel belangrijker. Thuis/binnen wordt ze narrig, net als jouw dochter. Ze wil eropuit! Nou, dan doen we dat toch? Hoe ik het vaak doe: ik haal kind op bij de oppas/kdv (ze is nog geen drie), doe snel boodschappen, bereid het eten zoveel mogelijk voor en ga dan naar de speeltuin. Als ze dan moe is, zet ik haar thuis op de bank voor de tv (jaha, elke dag) en kook ik. Ergens tijdens het koken gaat ze ook nog in bad.
Tja, misschien dans ik ook teveel naar dochters pijpen, hoor, maar die buitenlucht is voor mij ook niet slecht .
Groetjes
Massi

Lukke

Sommige kinderen hebben inderdaad erg veel energie, maar veel van die kinderen hebben zelf ook geen rem. De rem moeten de ouders dan soms zijn en beslissen dat er genoeg activiteiten zijn geweest en dat het nu tijd is voor rust. Als het kind dan zelf niets kan verzinnen, wordt die rust ook wel eens verveling maar is wel noodzakelijk denk ik.
Als ik jou stukje lees word ik er zelf al moe van. Lijkt me niet noodzakelijk om extra logeerpartijen in te lassen om je dochter bezig te houden. Lijkt me eerder dat het weekend een rustpunt moet worden met uiteraard zo nu en dan een leuke activiteit maar niet week in week uit vol gepropt.
Geniet van je bezige bijtje.

Lukke?

Hoe zie je het nu zelf, nadat je de reacties hebt gelezen??

lukke

lukke

03-10-2009 om 00:05

Rust?

Tja, het lijkt heel logisch: gun het kind rust, ik hoor het heel veel.

Nu was ik zelf ook een kind die de hele tijd wel iets mee wilde maken, en mijn ouders gunden mij rust. Wat ik me er vooral van herinner was de eindeloze verveling. Wat bij mij niet leidde tot creativiteit, maar tot een allergie voor verveling.

Ik werk vier lange dagen (4 keer 11 uur van huis, en nog regelmatig 's avonds iets moeten op de computer thuis), maar moet er niet aan denken om 's weekends dan 'lekker' thuis te blijven. Na een paar uur krijg ik al de kriebels. Dus ja, als dat voor mij geld, en ik gelukkig word van reuring, waarom zou voor mijn dochter dan rust het beste zijn? Dat kan ik niet zo goed plaatsen (ben wel blij met het meedenken hoor!!!)

Het naar buiten gaan kan ik meer. Hup op pad naar buiten en dan niet als in naar een pretpark, maar lekker in het park rennen.

Niet zo zeer rust in de zin van niets doen

maar gewoon een middag per week kunnen bekijken wat je gaat doen. Lekker samen koekjes bakken, of filmpje kijken, voorlezen, knutselen of .............. (vul zelf maar in wat jullie leuk vinden). En zo nu en dan eens een keertje stierlijk vervelen en zelf iets moeten bedenken is niet erg.

lukke

lukke

08-10-2009 om 20:40

Klinkt goed!

Heb ik toevallig gisteren gedaan, inclusief samen pannekoeken bakken en een half uur tomeloos vervelen. Was een leuke middag

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.