Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Nic86

Nic86

28-01-2017 om 00:42

Zwemfeestje kleuterklas


30-40

Voordat het aantal uit zijn verband wordt getrokken: TS geeft aan 30-40 kinderen, dus geen 60.
Niet iedere kleuterklas bestaat uit 30 kinderen.

Milcham

Milcham

30-01-2017 om 14:32

Flanagan

Je hebt gelijk, ik heb er overheen gelezen. Maar dan nog, 40(!) kleuters op 5 a 6 begeleiders.... Volgens mij is dat de begeleiding die je in de bovenbouw hebt.

Klassen van 20 is wel klein hoor, ik kom regelmatig op scholen en zie over het algemeen grotere groepen dan 20.

Maar goed, TS moet zelf weten wat ze doet maar ik vind het niet raar dat ze twijfelt of dit gebruikelijk is.

Paperclip

Paperclip

30-01-2017 om 17:37

No way

Idioot idee. Dus mijn kinderen hadden niet gemogen. Inmiddels niet meer van toepassing overigens. Maar hoe komen ze erop, 40 kleuters in een diep bad, echt heel vreemd. Ik verwacht eigenlijk ook dat het zwembad hier niet mee akkoord gaat uiteindelijk. Die verantwoordelijkheid wil je niet.
Wat ik nog niet gelezen heb: is dit al besproken met de juffen/meesters van de betreffende kleuterklassen? Kan me zo voorstellen dat die er ook een mening over hebben...

Ik wil wel nog even terugkomen op zwemles versus dit partijtje: bij zwemles liggen al die kinderen niet tegelijk in het water, maar springen ze netjes 1 voor 1 het water in om te doen wat ze moeten doen. De rest van de tijd staan ze op de kant. Alleen in het pierebadje zijn ze de hele tijd in het water, maar dan hebben ze als het goed is krukjes of vleugeltjes aan. Dit bad is dus alleen maar diep, blijkbaar. Vind ik dus echt wat anders dan al die kinderen tegelijk en met hetzelfde programma om af te werken in het water. En heeft dat zwembad wel voor 40 kinderen kurkjes??

Angela67

Angela67

30-01-2017 om 21:56

spam?

ik heb nog eens gegoogled en gekeken, en ik denk dat de topicposter reclame wilde maken. Er wordt inderdaad in 2 baden van deze organisatie zwemfeestjes als optie aangeboden (er staat niets over aantallen) en ergens krijg ik het idee dat TS fiks overdreven heeft om daar dan mensen naar de website te lokken.
Of zie ik nu overal spam ?
gr Angela

Vesta

Vesta

30-01-2017 om 22:12

geen spam

want in eerste instantie noemde ze de organisatie niet. Die werd door V@@S genoemd en door de to alleen bevestigd.

Wat moeten de kleuterdocenten hier overzeggen dan? Het gaat toch om een idioot plan van de ouders buiten schooltijd waar school niet over gaat. Toevallig nodigen ze de hele klas uit, maar voor hetzelfde geld was het de voetbalclub.

Angela67

Angela67

30-01-2017 om 22:20

@vesta

ik heb het nog even bekeken, maar TS noemt naam zelf. In het begin een paar keer snel gereageerd, naam gedropt, bedankt voor de reacties en weer weg.
Groet,
Angela
ps ik vind spam altijd wel grappig, ik probeer me altijd te bedenken of het wat oplevert, hoe subtiel is het soms dat ik het niet door heb en welk voordeel kan het hebben voor de plaatser. En soms is het zo ontzettend overduidelijk dat ik het sneu vind

Triva

Triva

31-01-2017 om 10:29

spam

Als het spam is vind ik het wel heel dom om zo negatief te beginnen en pas bij je derde posting tussen neus en lippen de naam te noemen. Het is in ieder geval geen gewone spam waar je positief bent en meteen de naam noemt. Iedereen heeft nu negatieve gevoelens bij dit zwembad omdat ze dit zo toestaan.

Lente

Lente

31-01-2017 om 10:58

Misschien een onderzoek?

Iemand wil toetsen hoe ouders hier over denken.
Dat is slim om te doen.

Geen twijfel

Mijn kind zou absoluut niet mee mogen. Het zou mij niets uit maken wat een andere ouder daarvan vindt of wat mijn kind daarvan vindt. Het is ronduit gevaarlijk met zoveel kleuters en zo weinig begeleiding. Die ouders zijn geschift en mijn kind zou daar ook niet meer mogen spelen. En dan zijn wij over het algemeen juist hele soepele ouders, maar met water nemen wij echt geen risico's.

Li

Li

03-02-2017 om 10:31

badmeester

Ik weet nog dat ik tijdens vrij zwemmen naast de badmeesters stond op de rand van het zwembad. Hij hield alle kinderen in de gaten, ik lette op drie stuks (met diploma) en dat was nog lastig genoeg, dus ik stond me echt te concentreren. Toen zei de badmeester opeens tegen me: waren er maar meer ouders zoals u!

Hij zei dus niet: wat staat u hier nou mevrouwtje, laat het toezicht maar aan de professionals over. Hij was juist blij met een oplettende ouder!

Half a twin

Half a twin

03-02-2017 om 10:56

Dat compliment ook gekregen

Li, dat compliment heb ik ook een keer gekregen van de badmeester. Ik had met mijn zoon nog 4 andere jongens mee tijdens reguliere openingstijden van het zwembad.
Ik stond op mijn slippers op de badrand om "mijn 5 jongens" in de gaten te houden. Er waren nog een stuk of 15 andere kinderen in het 25 meter bad. 3 daarvan waren door de ouders gedropt om een middagje te zwemmen 3 broers tussen de 12 en 16 jaar schatte ik zo. De oudste was constant aan het klieren, trok kinderen onder water, duwde zijn broertje van de duikplank. Na 3 keer waarschuwen was de badmeester het zat en hij stuurde de knul uit het water. Jong in grofgebekt protest, hij kon er niet uitgestuurd worden, want moest op zijn broertjes letten en zijn ouders zouden pas om 16.00 uur komen om ze op te halen. Het eindigde ermee dat ze alledrie het water uitmoesten, aankleden en dan maar buiten wachten op de ouders.
De badmeester kwam naast mij staan en verzuchtte: waren er maar meer ouders zoals u. Wij lijken af en toe wel de weekend kinderopvang. Kinderen die hier gedropt worden om een midagje te zwemmen en constant gewaarschuwd moeten worden door ons. Dat maakt de sitatie minder veilig voor andere kinderen en ouders, wij komen onvoldoende toe aan toezicht houden.

No way dat mijn kinderen toen ze nog kleuter waren mee hadden gemogen naar een zwemfesstje. Dat kan pas als alle kinderen minstens een, liefst twee diploma's hebben en daarbij gezag van anderen accepteren. De jongen uit mijn zoon zijn klas die alleen luisterde naar zijn eigen ouders en soms naar de juf was dus ook niet mee.

ot 'gedropt'

Kinderen van 12-16 jaar gedropt om een middagje te zwemmen? Wij gingen op die leeftijd gewoon met een groep jongeren zelf op de fiets naar het zwembad. Niks gedropt.

Ik vind het volkomen normaal dat kinderen van die leeftijd gewoon zelf en zonder ouderlijk toezicht naar het zwembad gaan en daar zwemmen.

Ik vind het overigens ook volkomen normaal dat ze door de badmeester worden terechtgewezen als ze lopen te klieren en er zonodig worden uitgebonjourd als ze met klieren doorgaan. Die badmeester lijkt te suggereren dat ook kinderen in de puberleeftijd nog met ouders het bad in zouden moeten, en dat gaat me dan toch te ver.

Overigens zijn er ook zwembaden met een tijd voor 'gezinszwemmen'. Hier in Amsterdam in het De Mirandabad, ik meen op zondagochtend vanaf 10 uur ofzo, op een tijdstip dat het pubervolkje zich nog eens omdraait. Maar om overlast door te aanwezige pubers helemaal uit te sluiten wordt de eis gesteld dat minderjarigen uitsluitend onder begeleiding van een volwassene het bad in mogen.

Geen groepjes rumoerige pubers dus. Maar bij gewoon vrij zwemmen zijn die er wel. En dat moet ook kunnen (als ze maar niet klieren).

Groeten,

Temet

Half a twin

Half a twin

03-02-2017 om 15:15

gedropt

Die 16 jarige had heel duidelijk de opdracht gekregen om op zijn broertjes te passrn en had daar dus geen zin in en liep te klieren. Mijn kinderen gaan nu ook zonder ouderlijk toezicht zwemmen, omdat ik weet dat dat kan. Ze accepteren aanwijzingen van badmeesters gedragen zich netjes zijn zorgzaam voor elkaar. Als mijn kinderen niet samen konden spelen zonder ruzie dan liet ik ze niet alleen gaan om te voorkomen dat ze overlast veroorzaken voor anderen.

Het Miranda ( ot)

Werkt tegenwoordig met pasjes. ( identiteitspasjes). Wie vervelend doet moet zijn pas laten zien.
Vervelende jongeren komen op een lijst en worden niet meer toegelaten.
Maar moelijke situaties kunnen eerder voorkomen bij fysieke verschillen. Op het zwemfeestje van TS zijn het kindren van ca 6-8 jr.

Ik hoop wel de TS nog gaat reageren om te vertellen hoe het is gegaan. Misschien hebben zoveel ouders afgezegd dat het plan is gewijzigd. Maar ze kunnen het ook heel leuk hebben gehad. Ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.