Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
janneke

janneke

12-12-2010 om 16:13

17 jaar leerplichtig

Hallo
dochter 17 zit op hbo,
wil in 1 jaar haar P halen op deze school en dan doorstomen naar universiteit.
Als dit niet lukt in 1 jaar, zal ze toch het 2e jaar moeten doorlopen om alsnog haar p te halen, wil deze opleiding dan niet afmaken.
maarrrr ,dan heb je dus 1 jaar al "verspilt
Nu dacht ik dat ik een goed idee had.
Stel dat je half eind januari 2011 al weet dat je je P niet haalt, stop je met de opleiding, je krijgt dan schoogeld terug, met dat schoolgeld kun je in sept 2011 opnieuw starten...
Maarrr, wat ik me niet bedacht had, dat ze 17 is, en in juni 18 wordt.
Je moet in staan geschreven bij opleiding.
Ook nog voor die 4,5 maand?? weet daar iemand iets van?? Hoe je dit evt kunt opvangen????tijdelijke opleiding voor 1 dag in de week???
hoe zit dat???
Het is misschien niet aan de orde, maar ben wel even nieuwsgierig

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

12-12-2010 om 16:44

Startkwalificatie

Je dochter zit op het HBO, wat betekent dat ze reedse een startkwalificatie behaald heeft. Leerplichtig is ze dan niet meer.

Jujube

Jujube

12-12-2010 om 17:00

Studiefinanciering

Als je dochter nog thuis woont had je beter geen studiefinanciering kunnen aanvragen voor dit jaar. Deze tip kreeg ik van een vriendin. Onze zoon zit ook in eerste jaar HBO en woont nog thuis; we hebben geen stufi aangevraagd voor dit schooljaar, zodat hij hierna nog 4 jaar stufi heeft. Thuiswonend krijg je toch een minimaal bedrag. Verder werkt hij voldoende bij om zijn eigen kosten te betalen.
Maar dat terzijde. Als je dochter nu moeite heeft om haar P te halen, kun je je afvragen of het überhaupt zin heeft om door te stromen naar de universiteit. 75% van de studenten die na 1 jaar HBO doorstroomt naar de uni maakt zijn/haar studie nooit af. Ik hoop dat je dochter tot die andere 25% behoort. Een ex-havist heeft veel meer kans een HBO af te maken en daarna een master, ipv na 1 jaar doorstromen. Of wil je dochter een heel specifieke studie doen die alleen op universitair niveau kan, zoals geneeskunde?
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.