Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
17

17

29-10-2016 om 14:10

17 jaar raar gedrag en drinken met een vriend/vrienden

Mijn zoon gaat sinds een tijdje weer om met een jongen (hij is een jaar of zo niet geweest) maar zijn brommer moest weer wat aan gebeuren en dat doet mijn zoon dan, dat vindt hij leuk.

Maar waar het om gaat, sindsdien is het gedrag van mijn zoon veranderd, in de slechte zin van het woord. Maar ik denk dat het komt door die jongen.

Hij wil opeens weer met vrienden gaan zitten in de schuur (boven) en daarbij wat dingen veranderen, tafels en stoelen en koelkast plaatsen etc etc. Dit is in het verleden hier ook gebeurd maar dat liep aldoor fout af. Jongens van 14 15 jaar die bier drinken en roken en die roken moeten dat buiten doen, en dan gaat aldoor de buitendeur open en dicht. En daar wordt ik onrustig van.
Muziek erbij, lawaai, vuurwerk. En er komen al meer jongens.

Hij zat gisteravond in de kast op zoek naar drank. En dat was er niet meer. Maar nu zegt ik ga vanavond drinken met hem.
En hij bedoelt natuurlijk weer in de schuur bij ons. Ik heb tegen hun gezegd ga maar naar het dorpshuis, maar dat willen ze niet, ben je gek of zo wordt er dan gezegd.

Ik zit wel een beetje met zijn gedrag. Gisteravond gaan slapen, maar zijn telefoon niet opgeladen en hij had zijn bril nog op. Hij deed gisteravond heel erg vreemd. Ik zei tegen hem ben je aan de drugs of wiet of zo. En heb nog gevraagd of hij gedronken had maar dat was niet zo.

Wat moet ik hiermee.

Kelly

Kelly

30-10-2016 om 09:21

Schuur op slot

Duidelijk aangeven dat je geen verantwoordelijkheid wil nemen voor het ongewenste gedrag van zijn 14 jarige vrienden en drankmisbruik. Hij moet weten dat niet alles zomaar grenzeloos altijd kan. Wat als er iemand zoveel gedronken heeft dat diegene in het ziekenhuis beland?

Het is tenslotte jullie schuur, dus ik zou hem op slot doen omdat je vindt dat je zoon deze verantwoordelijkheid nog niet kan dragen, althans momenteel niet. Dan inderdaad maar lekker thuis blijven of naar een andere plek.

Pirata

Pirata

30-10-2016 om 09:44

Geen drank in huis

Zorg dat er in jouw huis geen drank te vinden is (behalve Radler).
Ik zou iedereen met normaal gedrag welkom laten zijn, ook in jouw schuur. Meegebrachte drank komt er niet in, drinken wat er voorzien is (Radler of Lingens Blond dus). Als je niks toelaat, dan heb je helemaal geen controle meer omdat het dan toch elders gaat plaatsvinden.
Ik kan me de behoefte om te chillen goed voorstellen op die leeftijd. Buiten roken ipv binnen is ook uitstekend. Probeer je ergernis over die deur een beetje te temperen.
Maak het gezellig voor die jongens op de goede manier, chips, fris en slappe biertjes.

bertje1

bertje1

31-10-2016 om 21:44

geen radler

waarom radler? lekker gewenning aan bier. ze doen het goed de bierbrouwers.

Pirata

Pirata

31-10-2016 om 22:23

bertje

Dat stadium zijn deze jongeren al lang voorbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.