Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Dochter 14 aangerand contactverbod met vriendin gegeven

Hallo,

Dit weekend is onze 14 jarige dochter aangerand door een vreemde van 19 jaar, een dag daarna is ze zonder te luisteren naar ons bij haar vriendin gaan logeren, ze was in het dorp en belde om half 10 op om te vragen of ze mocht logeren. Dit mocht ze van ons niet na wat er die dag te voren gebeurd was. Ze had om half 10 thuis moeten zijn. Wij hebben ons zorgen gemaakt we wisten niet waar ze was. Ze had haar telefoon voor ons uitgezet.

Sinds ze met dit vriendinnetje om gaat gaat er van alles mis Ze doet zwartreizen, gaat naar de grote stad, niet thuiskomen op de afgesproken tijd, ze blijft lang weg op hangplekken, maakt afspraken met vreemden. Dit zijn allemaal gewoontes van haar vriendin, zij is zelf al 2 maal aangerand en ook eens verkracht. Ze rookt en drinkt alcohol.

Ik weet dat het kind problemen heeft. Ze wordt helemaal los gelaten door haar ouders. Het is erg frustrerend voor mij. Het vriendinnetje is me al langer een doorn in het oog. Maar dit weekend was het de druppel en heb ik de reden gevonden om onze dochter te verbieden met deze vriendin om te gaan.

Er is nu thuis ruzie met haar, en ze is dood ongelukkig en van streek. Door dit geval wordt de band met het vriendinnetje wel groter is mijn mening. Misschien moeten we beiden water bij de wijn doen, en het contactverbod versoepelen. Hoe denken jullie hier over en wat is reëel?

met vriendelijke groet,

Elara

Versoepelen.

De vriendin kan naar jullie toe komen en bij jullie logeren, dan zijn ze toch samen en heb jij er meer zicht op.
Niet meer naar de grote stad en geen gehang op straat.

Je hebt gezegd dat ze thuis moest komen en dat negeerde ze en bleef toch bij haar vriendin? Dat was om 21.30 uur. Ik was haar gaan halen. Helemaal als ze de telefoon uitzet na je logeerverbod.
Ze is pas 14 jaar. Veel is met overleg op te lossen, maar dit zou een actie zijn die bij mij zou leiden tot een reactie.
Ophalen en mee naar huis.

Relativatie

Als ik het goed begrijp is dat vriendinnetje 2 x aangerand en 1x verkracht. Van de rest doet dit meisje dingen die jullie als ouder niet zouden toelaten. Misschien is het een idee om eens met dat meisje in gesprek te gaan? Ik denk dat dit meisje die dingen doet om haar ellende te vergeten en het kan een schreeuw om aandacht zijn.
Nu is jullie eigen dochter aangerand. En zij ziet gedrag bij een ander waarvan zij misschien denkt ow dat kan helpen. Is maar een idee...
Ik zou inderdaad dat meisje bij jezelf uitnodigen met regels en grensen. En als die verbroken worden kan het vriendinnetje weer naar huis.
Dat vriendinnetje is niet schuldig aan de aanranding van jullie dochter. Dat is de dader....
Sterkte en succes!!!

Zinie

Zinie

29-07-2018 om 08:39 Topicstarter

uitzoeken

wil40:

bedankt!, ik wil ook uitzoeken wat ze op straat gaan doen, meestal gaan ze naar een plek waar gratis wifi is. Maar het kan ook zijn dat ze met een groep jongeren zijn. Voor mij dan de vraag wie zijn die jongeren. Een hangplek is een ontmoetingsplaats voor jongeren hoeft niet altijd verkeerd te zijn, ik ga het denk ik observeren. De tijd dat kinderen thuis bleven is voorbij.

SandyD:

De meisjes zijn op jongens uit, alleen gebeurd dit buitensporig, mijn dochter heeft dat van haar vriendin geleerd, dit is heel duidelijk te zien aan hun communicatie via chats, heb veel gehoord over het meisje, onze dochter is typisch een meisje die dat nooit gedaan zou hebben, maar het is een type die alles doet wat een ander zegt, ze is niet het leidende meisje maar het volgende meisje die beïnvloed wordt. En zo is het tot een aanranding gekomen. Ik heb nu inzage in haar mobiel om alles in de gaten te houden. Bedankt SandyD voor de tip om met het meisje te praten, persoonlijk is het een meisje met een goed karakter alleen zoekt ze veel avontuur op.

bedankt voor jullie steun!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.