Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Noa Dijk

Noa Dijk

13-05-2018 om 19:52

Eerste menstruatie?

Hi!
Mijn dochter heeft vandaag ontzettende buikpijn.
Haar borsten zijn ongeveer 1,5 jaar geleden gegroeid en schaamhaar 1 jaar geleden.
Betekent dit dat se eerste menstruatie er bijna aankomt?

Mijn dochter is 1.53 en weeg 42 kilo. Groeit ze na haar menstruatie nog?

Inanna

Inanna

13-05-2018 om 19:59

zou kunnen

Zo ging het ook ongeveer bij mijn dochter, dat was afgelopen zomer.
Ik mag hopen dat ze nog wat groeit, want ze is nog geen 1.50.

Mooie documentaire

Vandaag op NPO2 was er een mooie documentaire 'geheimen van het menselijk lichaam'. Veel informatie over groei. Wat niet in de uitzending zat: in de puberteit maken kinderen een groeispurt door: ze groeien bijna net zo hard als een peuter. Dsud e kans is groot dat je dochter nog groeit.

Tsjor

mijk

mijk

13-05-2018 om 21:19

Mijn dochter is jaar geleden

Voor het eerst ongesteld geworden en nu minstens 10 cm langer dan toen!

Heel wisselend - veel variatie

Je ziet veel gemiddelden langskomen. Bijvoorbeeld 6-9 cm na de eerste menstruatie. Pilgebruik zou de groei ook vertragen.
Toch is mijn dochter na de eerste menstruatie en pilgebruik vanwege hevige klachten nog ruim 10 cm gegroeid.
Misschien was ze zonder pil nog wel veel langer geworden.

Nou ja, ze is nu net zo groot als haar vader en groter dan de grootmoeders en tantes en nichtjes van vaderszijde en groter dan ikzelf.

Len

Len

13-05-2018 om 22:32

Dochter hier

Dochter hier is afgelopen zomer voor het eerst ongesteld geworden en ik hoop zeker dat ze nog even door groeit.
Ze is nu namelijk 3 cm kleiner dan ik en ik ben echt een kleintje.
Ik had dus altijd gehoopt dat ze mij op zijn minst voorbij zou groeien.
Maar als ik hier een paar reacties lees is er dus nog hoop😄

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-05-2018 om 23:38

Niet zoveel

Volgens mij is ca 10 centimeter gemiddeld maar mijn oudste is maar zo'n 7 centimeter gegroeid na haar eerste menstruatie. Is nu dus niet zo lang met 1,57 m. Jongste is nog aan het groeien dus dat kan nog wel 10 cm worden. We hebben haar juist vandaag gemeten, 1,66 m, een reuzinnetje in ons gezin

Noa Dijk

Noa Dijk

19-05-2018 om 14:28

Ze is ongesteld!!

Hii!
Mijn dochter is vrijdag ongesteld geworden!
Ik hoop dat ze doorgroeit!
Bedankt!

Kowalski

Kowalski

20-05-2018 om 21:52

Noa

Wat fijn voor je...... "dochter" )))
Gefeliciteerd!

Noa Dijk

Noa Dijk

28-05-2018 om 18:40

Kowalski

Wat bedoel je?

Trix

Trix

30-05-2018 om 13:21

Moeder / dochter

Dag Noa,
Kowalski probeert te laten merken dat zij doorheeft dat jij niet de moeder bent van een meisje van dertien, maar dat jij zelf het meisje van dertien bent die hier schrijft alsof ze een moeder is.
In dat geval kun met een gerust hart je dekmantel laten vallen. We willen hier ook best vragen van meisjes van 13 beantwoorden.
Misschien moet je wel een andere nick gaan gebruiken, als dit je echte naam is.
Als je trouwens wel de moeder bent, kun je gewoon je schouders ophalen. Stelletje betweters hier 😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.