Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
moesjee

moesjee

09-06-2009 om 09:59

Eindexamencadeau

Als alles goed gaat krijgt onze oudste zoon volgende week bericht of hij geslaagd is.
Het lijkt er op dat hij slaagd dus lijkt het ons wel leuk om hem iets te geven, maar dan eigenlijk wel iets blijvends of speciaals. En het is niet de bedoeling een cadeau te geven voor een paar honderd euro.

Wie heeft leuke betaalbare ideeen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

09-06-2009 om 15:00

Ook

Ik zoek ook Maar dan voor dochter. Ze krijgt al een nieuwe kamer in haar studentenflat, maar ik denk niet dat ze dat als kado ziet
Ik wil haar ook graag iets blijvends geven, net als jij en het enige wat ik tot nu toe heb verzonnen is een trollbead-bedel, speciaal voor geslaagden. Maar ja, dát vind ik dan ook ergens wel weer een heel klein en suf kado

Tirza

Wij ook

we hebben dochter gevraagd: wat zou je een leuk cadeau vinden? eh.....ik weet niks,heb alles al.
( wie heeft dat kind zo vreselijk verwend?????)
ik zoek ook nog steeds,moeilijk.

Maylise

Maylise

09-06-2009 om 20:06

Sieraad?

Misschien een mooi blijvend sieraad of een sieraden set? Of is dat te duur? Ik weet niet echt aan welk bedrag je zit te bedenken.
Als het echt maar om een paar tientjes gaat dan is misschien een grappig "geslaagd"cadeautje leuk (je hebt van die knuffels bijvoorbeeld in toga of een hangertje met "geslaagd" erop)of een mooi gebonden boek.
Mocht het wat duurder mogen zijn dan zou ik aan sieraden denken dus. Mijn dochters hebben wel veel sieraden maar dat is meest van dat goedkope spul van de six en zo. Dus een wat duurder en blijvend sieraad kan mooi zijn.

Verder is ook een horloge gegraveerd met de datum van slagen en de naam van je dochter een leuk cadeautje.

Ik las hier laatst ook iets over een moeder die haar dochter mee nam naar Rome om dit gelukkige feit te vieren. Dat vond ik ook een sympathiek cadeau.

Je zou ook kunnen denken aan een gebruiksvoorwerp als een mooie digitale camera, een ipod, een zwitsers zakmes (kan je ook laten graveren) of zo. Dan moet ze dat natuurlijk nog niet hebben.

Mijn zoon heb ik vorig jaar een horloge gegeven (gegraveerd) en verder heb ik hem beloofd een deel van zijn rijlessen te betalen.

Maylise

Maylise

Maylise

09-06-2009 om 20:15

Oh het gaat om een zoon

Om de een of andere reden dacht ik dat het om een dochter ging. Dan is een sieraad misschien geen optie (hoewel er natuurlijk ook genoeg jongens zijn die wel sieraden dragen) maar een horloge kan natuurlijk wel. Of inderdaad een mooi zakmes (zo'n echte en die kan je dan ook laten graveren) Of bijvoorbeeld een vulpen (gegraveerd met zijn naam). Is ook erg mooi.

Het hangt natuurlijk ook af van wat je zoon leuk vindt en wat de situatie is. Als hij bijvoorbeeld deze zomer voor het eerst alleen op vakantie gaat is een reistas of een koffer wel een idee. Bij buitensport winkels heb je vaak hele mooie rugzakken die jaren meegaan en ideaal zijn om overal mee naar toe te slepen op allerlei soorten lowbudget vakanties.

Een vriendin van mij die twee kinderen heeft die dit jaar eindexamen doen (HAVO en VMBOT dus vandaar tegelijk) heeft voor allebei een nieuwe mountainbike gekocht. Een klasgenoot van mijn zoon die dit jaar herkansing doet kwam gisteren een nieuwe gitaar laten zien.

De beste vriendin van mijn oudste dochter kreeg een nieuw paard. Da's natuurlijk weer wat aan de dure kant

Maylise

Zegelring

is wat mijn zoon het liefste wilde. Bij een zwaar ongeluk vorig jaar is hij een ring die hij droeg kwijt geraakt (deze is van zijn opa geweest), hij vond dat heel erg.
Dus toen ik vroeg wat wil je als kado als je geslaagd bent kwam hij zelf met het voorstel van een zegelring.
Toegegeven het is een heel duur kado, maar na overleg met oma en tante die ook een deel bij willen leggen hebben we besloten het wordt een gezamenlijk kado.
Hij heeft al een hele mooie gouden zegelring uitgezocht.
Nu nog even slagen

Maylise

Maylise

09-06-2009 om 20:23

Dat is mooi inderdaad

Een zegelring is inderdaad een fantastisch idee

Maylise

Tirza G.

Tirza G.

09-06-2009 om 22:01

Wat

laat je er dan inzette, in het zegel? Zomaar nieuwsgierig hoor

Tirza

moesje

moesje

09-06-2009 om 22:52

Al een paar ideetjes

Leuk,, ik heb al een paar ideeën gehoord, horloge met inscriptie vind ik wel een mooi iets.
En ja het bedrag,, nou het mag wel iets meer zijn dan een paar tientjes maar een reisje naar Rome ( hoe leuk ik het zelf ook zou vinden) is jammer genoeg boven het budget.
Maar meer ideeën zijn altijd welkom

Tirza

in dit geval is het een zegelring met een zwarte steen (onyx),die je wel kan bewerken maar dat wil hij niet, dus geen sierlijke initalen. Wel denk ik de datum van het slagen en zijn naam te laten graveren in de ring.

gr. bubbles

Tuurlijk lara10

mag jij dat zeggen, zegelringen zijn ook zeker niet meer in de "mode" om het zo maar te zeggen.
Maar zoonlief denkt daar heeeeel anders over gelukkig heeft hij grote handen, valt de ring wat minder op, en gezien de ring een zwarte steen heeft lijkt het ook niet een klomp goud aan zijn vinger.

Gr. bubbles

Ik vind wel....

Het moet iets zijn dat je je altijd 'herinnert' óf dat 'blijvend' is. Een horloge (hoe leuk ook op z'n tijd) vindt ik beiden niet. Of het moet een horloge zijn dat je je leven lang draagt (maar is weer erg duur), ik draag b.v. een horloge, altijd en ben zelf al toe aan de 10-de ofzo? En ik koop/krijg altijd wel een horloge dat niet van de blokker ofzo komt..Dus wel een duur horloge (rond de 200 euro) maar tóch na een jaartje of 5of10 dan krijgt ie kuren, raakt hopeloos uit de mode en belandt dan in een doosje ergens om na nog weer wat jaar bij de kringloop te worden tentoongesteld.
Dus hoe 'bijzonder' is een horloge dan?
Ooit toen ik examen had gedaan kreeg ik m'n eerste lenzen. Dát was bijzonder. Lenzen waren toen best wel nog duur (ong. zoals een nieuwe bril) en ook nog geen gemeengoed én ik wilde ze erg graag. En ik zou anders tóch ook een nieuwe bril gemoeten hebben.
Het was dus 'bijzonder' iets om altijd te blijven herinneren. Wel wat anders dan een 'gewoon cadeau' zoals je dat op een verjaardag krijgt, waar je wél blij mee was (o,zeker wel) maar wat je nu na 30 jaar allang vergeten bent of niet meer hebt...
Mijn broer kreeg een tripje met een buurman die op een vrachtwagen reed. Mijn ouders hadden geregeld met buurman en de baas van buurman dat broer meemocht 10 dagen. Geweldig vond mijn broer dat. Hij wilde namelijk vrachtwagenchauffeur worden (met havo op zak, hahaha) en was altijd vol bewondering voor de vrachtwagen van deze buurman (die we verder amper kenden). Het kostte geen fluit (ik dacht alleen geld voor het eten) en broer heeft het er nu nog wel eens over.
Maar ja, je moet er maar óp komen.
Mijn vriendin heeft voor haar 2 al examengedaan dochters een vakantie geboekt al lang van tevoren in zo'n all-in-clusive resort ergens ver weg. Samen met haarzelf. Dus met je moeder 's helemaal alleen op vakantie. Alleen dát alleen met je moeder weg is voor een kind in een gezin van 4 dochters al 'bijzonder'. En qua financiën hoeft vriendin het niet te laten...maar haar kennende heeft ze ergens een aanbieding vandaan gehaald die de 300 euro niet overschreid p.p.
En ik zie zelf ook wel eens van die aanbiedingen staan....en examenkanidaten daarvan weet je ook al tijdig waneer ze 'klaar' zijn en je weg zou kunnen (maar is nu te laat).
Het liefste zou ik met oudste dochter ook zoiets doen..maar ik weet niet of ik tegen die tijd ook een betaalbare aanbieding vindt in de voor ons geschikte tijd. Maar proberen ga ik het wel.
En anders wordt het een c.d. opnemen denk ik. Ook een hartewens van dochter, die ze tot nu toe niet zelf kan betalen. En waar ze dolblij mee zou zijn.
En ook iets om nooit te vergeten, toch?
groeten albana

Rembrand

Rembrand

10-06-2009 om 08:41

Theorielessen rijbewijs.

Wij konden ook niets verzinnen voor zoonlief. Hij wil zelf graag een laptop, maar dat moet dan wel gelijk een hele dure zijn omdat hij de ICT in gaat.
Dat kan ( en wil ) bruin niet trekken.
Tenzij ik hier wat anders lees gaan we hem nu zijn theorielessen voor het rijbewijs kado geven. Ik vind het niet echt een superorigineel kado, maar ik weet echt niets anders. ( hij heeft een prachtig horloge, hij heeft een Ipod etc. ).
M.

joer

joer

10-06-2009 om 16:19

Stedentrip

Nadat we vorig jaar zomer een rondreis in west Amerika hebben gemaakt was de groote wens van zoon om ook een keer naar oost Amerika te gaan.

Als verjaardag en examencadeau gaan vader en zoon een week naar New York.

Groeten JOER.

Laptop

Hier hebben onze dochters toen ze slaagde een laptop gekregen. praktisch voor hen en handig voor ons. Voor hun vervolgstudie hebben ze hem veel nodig, en wij hebben de computer weer meer voor ons zelf

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.