Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lynna

Lynna

05-10-2011 om 12:37

Feestje voor 15-jarige

Mijn dochter wordt binnenkort 15. Het ligt sociaal bij haar allemaal nogal moeilijk, ze wordt geaccepteerd, ze vinden haar aardig, maar verder ook niet. Ze geeft zichzelf ook niet makkelijk.
Toch wil ze graag een feestje geven als ze jarig is, als je immers zelf niets organiseert is de kans ook klein dat je bij een ander uitgenodigd wordt.

Maar ze wil het natuurlijk wel goed doen (en ik ook!). Wat is nou echt echt leuk voor die meiden (de meesten zijn al 16). Ze nodigt er ongeveer 8 uit.
Gourmetten en een film? Of is dat veel te afgezaagd? Samen iets koken (kan dat met zo'n groep en wat dan?).
Nodig je ze uit per mail, maak je een uitnodiging in word, print je dat op papier en deel je dat uit of vraag je ze gewoon als je met ze aan een tafeltje staat in de pauze?

Ik ben er een beetje onzeker over maar dochter nog veel meer en wil dat dus niet laten merken. Daarom heeeeeeeeeel graag jullie tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lizelot

Lizelot

05-10-2011 om 13:59

Gourmetten

Gourmetten en film ,lijkt me leuk.Gourmetten met vriendinnen doet mijn 16 jarige graag,veel meidengeklets erbij.Daarna naar de bioscoop is ook altijd leuk,film thuis ook.

Mijn dochter nodigt mondeling uit,maar ze krijgt ook wel eens een uitgeprinte uitnodiging.Ik hoor daar niet over dat ze dat kinderachtig vind zo een uitnodiging op papier.

Jammer dat het sociaal wat moeilijker gaat bij haar.Ik begrijp dat je het feestje wil laten slagen.Ken je de meisjes die ze uitnodigd????

Lynna

Lynna

05-10-2011 om 14:27

Lizelot

Nee, de meeste meiden die ze uitnodigt ken ik nauwelijks. Wel eens een keer gezien, meer niet. Ik ken er maar 2 en dat zijn meiden van de voetbal. Ook nog nooit hier thuis geweest.
Ze is vorig jaar ook naar een andere school gegaan, dat maakt het extra lastig voor haar. Als je dan in de 4e komt, kennen veel meiden elkaar al, moet er wel van alles nieuw opgebouwd worden, maar is dat toch lastiger als je helemaal niemand kent.
En nu in de 5e heeft ze ook geen eigen klas meer.....
Ze wil zelf zo graag laten zien dat ze ook vrolijk en gezellig kan zijn, maar op school durft ze dat niet. Misschien hier thuis wel.

pol

pol

05-10-2011 om 16:33

Film en cupcakes

in dochter omgeving zie ik de meeste uitnodigingen via Hyves binnenkomen, er komt nooit een geprinte uitnodiging mee, dan nog eerder mondeling. Film en gourmetten is prima. Een avondje cupcakes maken schijnt ook erg hot te zijn

Lynna

Lynna

05-10-2011 om 17:30

Cupcakes maken?

Nooit van gehoord. Is dat werkelijk zo leuk? En hoe doe je dat?

MerelR

MerelR

05-10-2011 om 18:35

Gourmetten en filmpje

Dochter van 16 gevraagd wat zij leuk vindt. Gourmetten is niet origineel maar meestal wel oké en meestal ook wel gezellig. Daarna een film die de meiden zelf uit kunnen kiezen, ook altijd goed. Cupcakes maken is inderdaad in, als je googled zie je wel hoe het moet, maar volgens dochter vinden alleen creatieve meiden dat leuk. Vooral als er wat stoere meiden worden uitgenodigd loop je het risico dat ze het niet cool vinden.
Uitnodigen kan op allerlei manieren, gewoon via mail, via hyves maar ook via een zelfgemaakte uitnodiging, als het maar niet te 'blij' is.

Lynna

Ik denk dat die cupcakesuggestie met een knipoog naar de draad in huis, tuin en keuken gelezen moet worden.
Verder ben ik niet zo op de hoogte hoe dat bij meisjes is. Middelste zoon wordt morgen 14 en hij heeft volgens mij gewoon in de klas een aantal mensen gevraagd langs te komen (na schooltijd) voor taart en later patat meeëten. Inkooptechnisch was het was handig om te weten dat er 'een stuk of' 15 komen. Oudste, ook jongen, nodigt alleen een vast clubje vrienden uit voor een bioscoop ofzo. Volgens mij spreekt hij ze ook gewoon aan. Een geschreven uitnodiging op papier zouden ze denk ik heel gek vinden.

MerelR

MerelR

05-10-2011 om 19:05

Weerwolven van wakkerdam

Is een spel dat al een tijdje razendpopulair is in de vrienden en vriendinnenclub van dochter. Het werd en wordt ook nog steeds op verjaardagen gespeeld. Het is spel voor grotere gezelschappen en bij uitstek geschikt voor een feestje of zo. Voor 10,00 euro bij speelgoedzaak e.d. te koop.

Annet

Annet

05-10-2011 om 20:28

Hier een kookfeest voor 14 jarige

Ze zit in de 3e klas Gym. Ze nodigt een groep meiden uit, ze gaan samen koken, samen eten en dan een film kijken.
Ze heeft er met vriendinnen eerst over gepraat, daarna is er een mail uitgegaan naar alle genodigden met de details (vinden ouders prettig, zoals hoe laat begint het, hoe laat eindigt het, moeten we kind komen ophalen of wordt ze thuisgebracht?)
Een schriftelijke uitnodiging heb ik niet meer gezien sinds ze op het VO zit.

Een slaapfeest kan ook nog wel. Dat gaat ze een week voor haar eigen feest doen bij een vriendin.

pol

pol

05-10-2011 om 21:13

Cupcakes, silone

Ha Silone, de cupcakes waren doodserieus bedoeld hoor! Maar ik ben nu wel razend benieuwd naar die knipoog

Dochter

heeft vorige week met een aantal 14,15,16 jarigen bij iemand weerwolven gespeeld en vond het erg leuk! Alemaal eigenlijk.

Uhm pol

Punt 1: Die knipoog schreef je er zelf al bij.
Punt 2: In de bewuste draad wordt er niet heel lovend (ahum) gereageerd op de cupcakemania.

En serieus, als Lynna's dochter toch al niet heel goed weet hoe ze met haar klasgenoten moet omgaan, zou ik iets neutralers kiezen om te doen. Gewoon een leuke film en/of samen eten. Op die leeftijd met een wat onzekere dochter zou ik niet een thema-achtig iets uitzoeken.

Puck

Puck

06-10-2011 om 10:05

Lynna

Bij HNH heb ik een draadje geopend over het feestje van onze jongste. Ze wil een high tea en we gaan alle gerechtjes met z'n allen maken en daarna lekker opeten. Als het een beetje creabea meiden zijn die het leuk vinden om te koken dan kan je er misschien wel wat mee. Recepten zijn allemaal van internet: smulweb, allerhande.

Puck

Puck

06-10-2011 om 11:32

Silone

Maar wij als OO-forummers zijn misschien niet al te lovend over het eten van die cupcakes, maar het is wel zo dat het een behoorlijke rage is en dat de (puber)jeugd het misschien wel helemaal leuk vind. Er is kennelijk wel vraag naar, er schijnt zelfs een hele beurs ofzo te zijn in Apeldoorn komende zaterdag, dus ik denk dat wij hier niet echt representatief zijn.
En juist bij een onzeker kind vind ik actief samen bezig zijn een goed idee. Samen iets "doen" is toch leuker dan passief samen een film kijken waarin je alleen maar voor je uit zit te staren.

Marie

Marie

06-10-2011 om 17:04

Lasergamen

Hallo
Vorig jaar nog met 14-jarige haar feestje wezen lasergamen. Vonden de meiden geweldig! Dat kenden ze helemaal niet. Wij deden zelf ook mee en dat vonden ze ook helemaal leuk en na afloop met z'n allen thuis fonduen, want dat kenden ze ook niet.
Wellicht ook een idee?
succes

Lynna

Lynna

06-10-2011 om 18:32

Tips bekijken/weer alleen

We gaan alle tips bekijken. Vandaag in de bus op weg naar een schoolvoorstelling zat ze weer alleen, als enige in haar up. Het doet me zo'n pijn. En haar zelf ook, ze voelt zich dan heel erg alleen en ongewenst. Daarom hoop ik zo op een geweldig feestje.

Anders

Anders

07-10-2011 om 09:33

Lynna

Wat hoop ik voor jou en voor je dochter dat het feestje een succes wordt!

Ik herken veel van je dochter in mezelf en ik vind het zo goed van haar dat ze het aandurft sowieso mensen uit te nodigen. Ik durfde het nooit omdat ik als de dood was dat klasgenoten zouden zeggen dat ze zouden komen en dan niet zouden komen waardoor ik helemaal alleen zou zitten.

Laat je ons alsjeblieft nog weten hoe het gegaan is?

Jet

Jet

07-10-2011 om 22:43

Lynna

Je berichten over je dochter raken me, mijn kinderen hebben ook ervaring met buitengesloten worden.
Mijn dochter zit in V5. Gisteren ging ze met de bus naar een schoolvoorstelling in Den Haag. En ze fietste laatst naar het strand om kennismakingsdag in te halen. Op woensdagmiddag moet ze een andere locatie fietsen om buiten gymnastiekles te krijgen. Het zou zo maar kunnen dat de wereld erg klein is.
Misschien kan ik je een beetje gerust stellen. Het beeld dat ik krijg uit de verhalen van mijn dochter over haar klasgenoten en haar vriendinnen is niet zo somber. Het zijn geen onaardige meisjes, ze zullen niet bewust iemand buiten sluiten. De groepjes zijn al sinds de tweede klas gevormd, maar er is wel degelijk ruimte voor wissels of voor ‘nieuwelingen’.
Als je wilt kun je me mailen op jet82apestaartjeengelslevenpuntnl

Jet

Lynna

Lynna

08-10-2011 om 08:56

Jet

Hallo Jet,

ik heb je net gemaild maar kreeg mijn mailtje onbestelbaar terug.
Wil je mij misschien mailen? [email protected]?

Alvast bedankt!

Jet

Jet

08-10-2011 om 11:34

Lynna, je hebt

mail

Jet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.