Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Eva18

Eva18

28-01-2009 om 16:24

Grote vermoeidheid jongen 13 jaar

Mijn zoon heeft in september buikgriep gehad en is hierna zeer vermoeid gebleven. Lichamelijk zijn geen afwijkingen gevonden, ook niet iets post-viraals.
Hij gaat sinds september halve dagen naar school, gaat wel weer naar scouting en turnt een keer per week een half uur.
Hij klaagt over moeie benen. Na een schooldag van ongeveer 4 of 5 uur, komt hij heel moe thuis en moet dan eerst een paar uur bijkomen.

Ik ben nu via de kinderarts naar een psycholoog gestuurd, maar ik vraag me af of ik daar verder kom.

Wie heeft ook met zulke vermoeidheid te maken (gehad) en kan mij haar/zijn ervaringen vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

28-01-2009 om 17:29

Vermoeidheid

Dit kan, maar hoeft natuurlijk niet, met psychische problemen te maken hebben. Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jouw zoon zo is. Ik kan de gedachtengang van de arts wel volgen. Er is lichamelijk niets aan de hand, dus wilt hij verder kijken.
Hier was dit dus namelijk wel aan de gang, dus een zoon met psychische klachten die het liefst de hele dag in bed zou liggen. Dit is al een jaar of 5 geleden, en nu helemaal opgelost. Je kunt eens voor een gesprek gaan en kijken of er iets voor hem gedaan kan worden, daarna kun je altijd nog besluiten of je verder met de psycholoog wilt gaan.
Klaartje

Vera*

Vera*

28-01-2009 om 19:20

Lang geleden

heb ik het Cytomegalievirus gehad. Ik sportte toen nogal veel en het viel me toen op dat ik niet goed herstelde na een training of een wedstrijd, alsof de inspanning drie keer zo zwaar was als dat ie eigenlijk was.
Het cytomegalievirus is verwant aan pfeiffer.

Moeheid

Ik heb dat ook regelmatig meegemaakt bij mijn dochter van nu 16 jaar. Zij had ook regelmatig periodes dat ze bijzonder moe was. Ze kroop dan zelfs iedere keer in bed als ze uit school kwam en sliep dan ook.
Ik heb wel gemerkt dat er een bepaald patroon in zat.. die extreme moeheid was vaak vlak voor een groeispurt en dat kon best behoorlijk lang duren! Dan ging het weer een hele tijd goed.

angel3

angel3

30-01-2009 om 18:23

Psycholoog?

omdat een kind klaagt over vermoeidheid? of is er meer aan de hand? misschien gaat ie heel hard groeien, ook gezien die moeie benen...
Ik heb al tiener ook pfeiffer gehad. Moe tot op het bot en echt een beetje depri.....
Sterkte

jeanetkl

jeanetkl

31-01-2009 om 11:44

Zelf gehad

Dat heb ik zelf gehad,het is nu 30 jaar later en mijn energiepeil is nog steeds niet optimaal. Na jaren van horen dat ik een aanstelster was en naar psychiaters moest en in therapie enz. (en dat heb ik ook allemaal gedaan, ik heb bijna iedere vorm van therapie gedaan die er is...) bleek dat ik een stofwisselingsstoornis had en een fout enzym in mijn immuunsysteem. Het was geen psychische oorzaak maar een heel stel verschillende lichamelijke oorzaken.
Ik denk dat als hij niet opknapt, je een alternatieve benadering moet proberen en laten uitzoeken wat voor algemeen onbekende dingen er aan de hand kunnen zijn. Speciale tekorten op het gebied van voedingsstofjes kunnen bijvoorbeeld extreme vermoeidheid tot gevolg hebben.
Ook als het ten gevolge van een enorme groeispurt zou zijn, is het nog raar dat hij daar zo moe van is. Ook dat kan duiden op tekorten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.