Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Eva18

Eva18

28-01-2009 om 16:24

Grote vermoeidheid jongen 13 jaar

Mijn zoon heeft in september buikgriep gehad en is hierna zeer vermoeid gebleven. Lichamelijk zijn geen afwijkingen gevonden, ook niet iets post-viraals.
Hij gaat sinds september halve dagen naar school, gaat wel weer naar scouting en turnt een keer per week een half uur.
Hij klaagt over moeie benen. Na een schooldag van ongeveer 4 of 5 uur, komt hij heel moe thuis en moet dan eerst een paar uur bijkomen.

Ik ben nu via de kinderarts naar een psycholoog gestuurd, maar ik vraag me af of ik daar verder kom.

Wie heeft ook met zulke vermoeidheid te maken (gehad) en kan mij haar/zijn ervaringen vertellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Klaartje

Klaartje

28-01-2009 om 17:29

Vermoeidheid

Dit kan, maar hoeft natuurlijk niet, met psychische problemen te maken hebben. Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jouw zoon zo is. Ik kan de gedachtengang van de arts wel volgen. Er is lichamelijk niets aan de hand, dus wilt hij verder kijken.
Hier was dit dus namelijk wel aan de gang, dus een zoon met psychische klachten die het liefst de hele dag in bed zou liggen. Dit is al een jaar of 5 geleden, en nu helemaal opgelost. Je kunt eens voor een gesprek gaan en kijken of er iets voor hem gedaan kan worden, daarna kun je altijd nog besluiten of je verder met de psycholoog wilt gaan.
Klaartje

Vera*

Vera*

28-01-2009 om 19:20

Lang geleden

heb ik het Cytomegalievirus gehad. Ik sportte toen nogal veel en het viel me toen op dat ik niet goed herstelde na een training of een wedstrijd, alsof de inspanning drie keer zo zwaar was als dat ie eigenlijk was.
Het cytomegalievirus is verwant aan pfeiffer.

Moeheid