Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lise

Lise

05-05-2017 om 12:34

Hoeveel geld meegeven op werkweek?

Hoeveel geven jullie mee aan jullie kinderen op het VO die op werkweek gaan?

In principe worden alle maaltijden betaald, moeten ze alleen voor extra drankjes bij het eten betalen en dingen (snacks, drankjes) tussendoor. Eten voor heenreis kunnen ze meenemen, eten voor terugreis moeten ze denk ik daar kopen.

Ze zijn ca. 3-4 dagen ter plekke.

ik niet zo veel

25 euro? De rest mochten ze zelf van hun baantje bij lappen.

Triva

Triva

05-05-2017 om 13:46

inderdaad

en dan vind ik 25 euro al veel. Geef een paar flesjes drinken mee en die kunnen ze ook vullen met water

Altijd gek overigens dat het eten betaald wordt en dat ze dan moeten gaan moeilijk doen met allerlei kleine bedragen en wisselen etc voor de drankjes.

Dymo

Dymo

05-05-2017 om 16:38

Hier

Ik ben uitgegaan van een tientje per dag en dat bleek ruim voldoende te zijn. Ik kreeg zelfs een souvenir dat van mijn eigen geld was betaald

margaretha

margaretha

05-05-2017 om 17:06

kan verschillen

Ik hou ook 10 euro per dag aan als er ook zelf eten gekocht moet worden, ik geef dan wel iets extra mee als buffer met de opdracht dat dat eigenlijk terug moet (is ook altijd terug gekomen). Dit keer meer meegegeven dan normaal maar er moet ook vaker dan anders zelf eten gekocht worden (2x lunch en 2x avondeten). En het maakt ook verschil welk land en of ze in een stad zitten of ergens in een uithoek. (in een stad is meer keus en zou ik minder meegegeven omdat je dan vast wel iets goedkoops kunt vinden, al bedenk ik dat iemand anders juist dan meer zou meegegeven omdat "de groep " misschien voor iets duurders gaat)

Labello

Labello

05-05-2017 om 17:11

Hoe wij het doen

Mijn dochter krijgen voor een werkweek ongeveer 10 euro mee, hangt ook een beetje af van wat er nog zelf betaald moet worden aan maaltijden.
Verder krijgen ze mijn bankpasje mee van de privérekening waar weinig op staat en je niet rood kan staan.
Dat kunnen ze gebruiken voor een mooie jas of trui als ze tijd hebben om te winkelen of een calamiteit.
De dames hebben iets van 7 keer al mijn pasje meegehad maar nog nooit iets er mee betaald.

Marjoleine64

Marjoleine64

26-05-2017 om 22:43

Wij

geven eigenlijk niks mee. Maar we hebben de afspraak dat redelijke uitgaven door ons betaald worden, achteraf. Dus zoon komt netjes met een lijstje van uitgaven (veel per Pin, maar ook contant), en dan bespreken we evt. twijfelgevallen. Nooit echt problemen over geweest. En hij heeft de afgelopen jaren nogal wat reisjes gehad (2x school, 2x concertreis buitenland met orkest).

hier ook niks mee

Net als bij Marjoleine gebruiken kinderen eigen bankpas. Ik betaal dan achteraf redelijke uitgaven. Dat was in geval van oudste de ene keer dat avondeten niet door school betaald werd. Overigens hoeft kind niks mee te betalen aan de reis zelf (750 euro) dat vind ik al schappelijk van mijzelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.