Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

02-11-2008 om 03:00

Kleedgeld 15-jarige

Zoonlief wordt 15 en we denken erover om hem kleedgeld te geven. We willen rustig aan beginnen maar hebben geen idee wat een goed bedrag is. We willen er uiteindelijk op uitkomen dat hij echt alles zelf betaalt maar om te beginnen leek het me een goed idee om hem zelf t shirts, truien en broeken te laten kopen. Schoenen en jassen doen we dan samen. Budget nu is heel variabel. Ik breng mee wat ik tegenkom en denk dat ie nodig heeft. Er zijn maanden dat ik niks aan hem uitgeef, maanden dat ik 30 0f 40 euro uitgeef en soms maanden dat ik ver boven de 100 zit. Lastig dus.
In principe wil ik hem zijn kleedgeld overboeken als ik de kinderbijslag binnenkrijg. Maar is een bedrag voor 3 maanden per keer wel een goed idee?
Bedankt alvast
Groetjes
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

02-11-2008 om 09:11

Manon

Wij boeken 150 euro over per drie maanden,tot nu toe komt mijn zoon(16) er prima mee uit.Moet ik wel bij zeggen dat hij nog een goede winterjas had.
Groetjes,Bastet

Hier

dochter krijgt sinds haar 14-de verjaardag 60 euro per maand, dat is zak en kleedgeld. in principe is het 20 euro zakgeld en 40 euro kleedgeld. jassen en schoenen betalen wij. ondergoed en sokken en b.h.'s ook. over de jas en schoenen maken we ook afspraken (b.v. tot maximaal dat bedrag) en als ze wat ziet wat d'r zint ga ik mee (ter controle) om b.v. te voorkomen dat ze een jas heeft die veel te koud is en ze moet wel elke dag een eind op de fiets.
misschien krijgt ze er over niet erg lange tijd 20 euro p.m. bij en dan moet ze ook de rest betalen.
ik zou per 3 maand niet doen. zo onoverzienbaar lang voor tieners. dan moet je met het geld van september 'iets' voor de kerst kopen b.v. per maand is beter te overzien én je kan nog niet alles opmaken. sparen kan natuurlijk weer wel.
groeten albana

Saartje

Saartje

02-11-2008 om 12:08

Ook hier

Hoi manon

150 euro per 3 maanden. Gelijk met kinderbijslag, geen probleem want ze koopt toch meestal aan het begin van het seizoen. Wij wilden 135 euro gaan betalen maar dat leidde tot grote dramas. Wij betalen schoenen, jassen, ondergoed en sportkleding.

Het ligt ook een beetje hoeveel hij geeft om kleding en of ze nog in de groei zijn.

groet

Saar

Minet

Minet

02-11-2008 om 13:51

En hier

krijgen de pubermannen 90 euro per maand. Dit is zakgeld, kleedgeld en geld voor hun dure hobby.
Daarnaast hebben ze een inkomsten uit een klein baantje waarvan ze zelf alle kadootjes betalen, het uitgaan, versnaperingen bij de sportclub, etc.
Van ons krijgen ze 2 paar schoenen per jaar ter waarde van 70 euro, willen ze duurdere, dan passen ze zelf bij.
Daarnaast worden ook jassen door ons vervangen zodra dat nodig is. (gelukkig groeien ze bijna niet meer!)
Ook sokken en ondergoed worden nog door mij aangeschaft.
Oja, ook sportkleding wordt door mij aangeschaft bedenk ik me nu.
Groetjes, Minet

Minet?

ik zie dat jij jassen ,schoenen, ondergoed ,sokken en sportkleding koopt?
waar dient het kleedgeld dan voor bij jouw kinderen?

Minet

Minet

02-11-2008 om 19:18

Sus-anne

Het kleedgeld wordt uitgegeven aan broeken, shirts, blouses, truien, vesten, in de zomer aan slippers en ander zomerschoeisel, ook kopen ze er zo nu en dan een nieuwe pet van.
Het leuke is dat ze tegenwoordig bij C&A en H&M hun inkopen doen, terwijl ze voor de kleedgeldtijd met mij alleen bepaalde boetieks in wilden.
Er blijft dus nog genoeg over wat ze van het kleedgeld zelf moeten bekostigen.
Groetjes, Minet

Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2008 om 20:05

Ook 150

en soms krijgen ze wat extra als dat nodig is. Voor lingerie bijvoorbeeld of sportschoenen.

MaximeM

MaximeM

03-11-2008 om 14:18

50 per maand

Hoi,

Hier krijgt onze puberdochter 50 euro per maand, automatisch overgeboekt. Ze is pas 13,5 dus we doen nog vaak samen inkopen maar zij beheert haar eigen pasje. Ik betaal de helft van de prijs van haar schoen en jas. Soms stop ik wat toe in de vorm van een leuke pyama of wat sokken, dat ziet ze dan ook echt als een extraatje. Verder krijgt ze nog 10 euro per maand zakgeld en ik waardeer haar mobieltje op met 10 euro per maand. Al met al dus meer dan voldoende zo. En omdat ze zo goed haar best doet op school mag ze zo nu en dan een boek kopen bij de boekhandel. Ik stimuleer het lezen graag en ze is dol op boeken, dus dat vind ik zelf te leuk om te doen.

Maxime

Yta Chalne

Yta Chalne

03-11-2008 om 15:31

Allemaal hetzelfde

Het scheelt allemaal maar weinig, zie ik. Hier krijgen de puberella's 50 euro kleedgeld, dat is exclusief winterjas en lingerie. Ze krijgen verder nog zakgeld (15 euro in de maand), verder hebben ze een baantje voor wat ze nog meer willen (de één verdient zo'n 40 euro per maand bij, de ander ongeveer 175 euro per maand) Ik hoor nooit klachten over geldgebrek, dus waarschijnlijk is het zo prima.

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

07-11-2008 om 19:35

Inderdaad herkenbaar

Ik geloof dat 50 euro per maand een aardig gemiddelde is. Denk dat we dat ook maar aanhouden. Hij geeft niet zoveel om kleren dus ik denk dat ie er ook wel mee uit kan komen. Zeker omdat ie vaak nog wat toegestopt krijgt van zijn oma .
Bedankt allemaal
Groetjes
Manon

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.