Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Jolien

Jolien

28-12-2008 om 12:29

Kleedgeld

Mmm... Ik wil graag kleedgeld.. iedereen met wie ik erover spreek zeg dat ik er snel spijt van ga krijgen.. Is dat zo? Is kleedgeld makkelijk? Ben je dan goedkoper uit? Mij leek het dat ik dan helemaal zelf mag kiezen als ik dan de stad in ga dat ik dan gewoon lekker mijn eigen kleding ga kopen. Wie heeft tips ..?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

28-12-2008 om 13:26

Hier....

Mijn zoon is zestien,en krijgt elk kwartaal een bedrag van de kinderbijslag als kleedgeld,125 euro.Hij komt er goed mee uit.Je kunt ook een tussenoplossing verzinnen:een vrij besteedbaar bedrag voor broeken,shirts en ondergoed,en de schoenen en de jassen koop je emt je ouders.Zo wen je eraan om zelf geld uit te geven en te budgetteren.
Groetjes,Bastet

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2008 om 14:47

Ook gelijk met de kinderbijslag

Mijn dochters krijgen allebei 150 euro per kwartaal. Daar komen ze niet helemaal mee uit. Voor ondergoed bijvoorbeeld geef ik dan wat extra. Maar als je dezelfde Jolien bent als in het draadje hierboven moet ik je teleurstellen. Bij ons begon het kleedgeld pas op het voortgezet onderwijs. Voor die tijd moesten ze met mij de stad in.

Ik wil graag kleedgeld

Ik? Volgens mij ben je hier op een verkeerd forum beland. Dit forum is bedoeld voor ouders, niet voor pubers
Er zijn toch zat manieren om met leeftijdgenoten dit soort vragen te bespreken?

Groetjes, Annemieke

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2008 om 15:50

Vast wel

Maar hier hoort ze de mening van óuders.

Vroegâh...

Vroeger wilde ik helemaal geen kleedgeld, omdat me dat niet handig leek Mijn moeder heeft het echter doorgeduwd toen ik 14 werd. Zoals Bastet al zegt, je leert er wel van hoe je moet budgetteren, dat je moet sparen voor dure dingen als een nieuwe winterjas en dergelijke. Ik kreeg mijn kleedgeld ook per kwartaal. Die tussenoplossing van Bastet als overgang vind ik wel een goede, die ga ik onthouden. Mijn kinderen gaan pas kleedgeld krijgen als ze naar het middelbaar onderwijs gaan.

angel3

angel3

28-12-2008 om 16:38

Ligt eraan

als je nu van je ouders merk kleding krijgt omdat jij dat graag wil dan zal je met kleedgeld er bekaaid afkomen. Ik had nl snel geleerd toen ik zelf kleedgeld kreeg. 1 keer een dure spijkerbroek betekende een hele tijd geen geld hebben.... Ik moest er toen (lang geleden) alles van kopen behalve 1 paar winterschoenen en 1 winterjas per jaar. Verder ook kadootjes en dure shampootjes e.d
Ik vond het wel altijd fijn omdat je nooit om geld hoeft te zeuren. Wel pas op VO inderdaad.

Brianna F

Brianna F

28-12-2008 om 17:57

45 euro per maand

Hier wilden ze eerst geen kleedgeld, want van mij kregen ze toch ongemerkt meer kleding dan dat ze van hun kleedgeld konden betalen.Dochter 1 kreeg op haar 16e toch kleedgeld, 45 euro per maand naast haar zakgeld, ik had een jaar bijgehouden wat ik aan kleding kwijt was en daar zqaten laarzen, schoenen, zomerjas en winterjas bij. Ze deed er alles van.
Dochter 2 kreeg met 18 jaar kleedgeld, eerder wilde ze niet zelf. Die is zo knieperig, pas als de kleren in rafels van haar afvallen koopt ze wat nieuws.
ze heeft dringend ondergoed nodig, maar volgens haar moet ik vaker wassen

Tirza G.

Tirza G.

28-12-2008 om 18:28

Ben ik de enige

Die het een soort van wonder vindt dat een achtstegroeper zo perfect Nederlands schrijft?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2008 om 19:03

Nee tirza

Pal voordat ik je vraag las zei ik nog tegen manlief 'ik vertrouw Jolien niet.' Man 'hoezo?' Ik 'Volgens mij is het iemand die dóet of ze een jong meisje is.'

Tirza G.

Tirza G.

28-12-2008 om 19:35

Ach cobi

Het gebeurt maar zó zelden dat Kaaskopje en ik het eens zijn, dan is het toch fijn dat Jolien tot zulke overeenstemming leidt. Of ze nou wel of niet echt is

Tirza Wantrouw G.

Terpi

Terpi

28-12-2008 om 20:45

Lol

Ik was er een hoor, zo'n 6e klasser die er een akelig plezier in had om perfect te schrijven Zelfs nog even gedacht dat er een schrijver in mij zat, tot ik me realiseerde dat je daarvoor ook nog talent voor de inhoud moest bezitten. Haha!
Nog even ontopic, mijn ervaring met kleedgeld is dat je er best mee uit kunt komen maar dat je je vooral niet moet verkijken op de hoeveelheid. Het is inderdaad *of* regelmatig wat nieuws van bijvoorbeeld H&M *of* eens in de paar maanden merkspul. Je kunt natuurlijk gerust ook een toffe merkspijkerbroek of jas voor je verjaardag vragen. Ook marktplaatsen is mogelijk, moet je wel ff hulp vragen aan je ouders.
De pubers waar ik mee werk krijgen 45 euro per maand, sommigen krijgen daarbij ook nog dingen van hun ouders, anderen krijgen ook werkelijk niets meer dus die worden creatief met combineren van goedkoop en duur.
Groet Terpi

Cobi

Maar het is hier een forum voor ouders. Hoe lief ze ook zijn.

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 23:09

Als ik er naast zat

duizend keer sorry Mocht ik er niet naast zitten dan nodig ik Jolien van harte uit om gewoon te blijven reageren en vragen, maar dan zonder omwegen.

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 23:12

Tirza

Bedankt voor je warme woorden

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 23:14

Anne mieke

Het is wel vaker gebeurt dat een kind hier iets vroeg of meepraatte. Wat maakt het uit? Het is een openbaar forum.

Ouders Online

Maar dan mag ik toch nog wel zeggen dat ik dat raar vind? Het forum is toch van ouders online? En niet van schoolkinderen online? Dan gaat er volgens mij iets mis. Dan streef je je doel voorbij lijkt mij.

Sancy

Sancy

29-12-2008 om 10:01

Oh help

Waar moet ik dan heen? Ik ben zowel ouder (ik heb 2 kinderen) als schoolgaand (want ik volg een opleiding) als kind (gelukkig heb ik nog ouders!)

*constateert knorrig*

cobi:"Mirjam die voor het eerst (??!) in haar forumbestaan het van de daken roept dat ze het met een andere forummer (MOI nog wel) eens is"
Oh, dus jij leest NIET alles wat ik schrijf!?
Verdorie nog aan toe zeg!
Groet
Miriam Lavell

sita

sita

29-12-2008 om 12:35

Jolien is mijn dochter, en ze is 11 jaar,

Dit was het berichtje van haar, volgens mij zonder omwegen een vraag in de ik-vorm:

Mmm... Ik wil graag kleedgeld.. iedereen met wie ik erover spreek zeg dat ik er snel spijt van ga krijgen.. Is dat zo? Is kleedgeld makkelijk? Ben je dan goedkoper uit? Mij leek het dat ik dan helemaal zelf mag kiezen als ik dan de stad in ga dat ik dan gewoon lekker mijn eigen kleding ga kopen. Wie heeft tips ..?

Ik heb ook tegen haar gezegd dat het een forum is voor ouders maar zag er geen kwaad in dat ze ook meningen hoort van andere ouders. inmiddels heb ik ook bericht gehad vd forumredactie dat ze gepost heeft onder mijn naam, heel goed dus dat dit in de gaten wordt gehouden vond ik. In dit geval wist ik het maar misschien bij anderen soms niet.
Inmiddels heeft ze een eigen account aangemaakt. En of ze wel of niet mag schrijven....Het is idd een forum voor ouders, maar kinderen hebben soms ook vragen...
En dat er twijfels komen vanwege haar taalkundigheid had ik echt niet kunnen bedenken...
En ik ben en blijf een grote fan van dit forum!!

reina

reina

29-12-2008 om 13:20

Sita (ot)

"En dat er twijfels komen vanwege haar taalkundigheid had ik echt niet kunnen bedenken..." compliment voor je dochter, toch?!

Niet eenkennig (ot)

Jolien, ook mijn complimenten voor je taalvaardigheid. Overigens heb ik er geen probleem mee dat je komt meepraten. Ik ben niet eenkennig en we hebben in het verleden wel vaker meepratende jongeren gehad. (Waar is Claudia?) En het is nog steeds geen puberforum geworden

Prulletje

Prulletje

29-12-2008 om 15:21

Welkom jolien

Welkom, en laat sommigen maar zeuren. En het leuke van een forum als dit is dat je nooit echt weet wie er achter de namen schuilgaat. Ik lijk wel een samenwonende moeder van middelbare leeftijd met een dochter. Maar eigenlijk ben ik een oude eenzame alleenstaande man van vijfenzeventig

Prulletje

Carolien

Carolien

29-12-2008 om 17:43

Met anne mieke eens...

Dit is inderdaad een forum voor volwassenen en ik zou het jammer vinden als er kinderen/jongeren op gingen posten. Want als ééntje ermee begint, volgen er wellicht snel meer...

Uiteraard heb ik geen persoonlijk probleem met Jolien, en haar vraag is ook heel legitiem, maar haar moeder kan toch ook de vragen/dilemma's die in haar gezin spelen aan OOL voorleggen?

kaaskopje

kaaskopje

29-12-2008 om 21:45

Arm kind

Nu ik weet dat Jolien echt een kind, excusez mijn twijfel, vind ik dat we er niet ingewikkelder over moeten doen dan nodig is. Tjonge, hoeveel jongeren hebben er in de tijd waarin ik meeschrijf gereageerd? Ik weet inderdaad ook dat Claudia nog vrij jong was toen ze hier begon, 16 meen ik. Misschien is er nog iemand geweest. Er heeft volgens mij wel eens een kind van een forummer iets geschreven. Ik kan me niet voorstellen dat schaapje Jolien aanvoerder is van een hele kudde schapen.

tonny

tonny

29-12-2008 om 22:23

Welnee

hier gaan echt geen hordes pubers komen. Die vinden dit forum véél te saai!

tonny

(voorstander van kleedgeld vanaf de brugklas. Een realistisch bedrag, gebaseerd op wat de twee jaar ervoor ongeveer aan kleding is gespendeerd door de ouders.)

sita

sita

29-12-2008 om 22:27

Lara, bedankt,

Ik heb het besproken, ze was vergeten haar achternaam weg te halen. Gebeurt niet weer.

Nanna

Nanna

29-12-2008 om 23:01

Jolien en pubers

Er komen hier vast geen horde pubers. Het forum van www.scholieren.com is voor pubers veel aantrekkelijker dan dit ouwe ouders forum. Maar voornoemd forum is voor Jolien misschien nog niet helemaal geschikt.
Jolien: mijn dochters kregen eerst deel-kleedgeld. Jassen, schoenen, sportkleding kochten we samen en ging uit mijn portemonnee. T-shirtjes, broeken, truien, ondergoed etc. kochten ze zelf van hun eigen kleedgeld en het allereerste jaar schreven ze keurig in een schriftje waar 't geld aan opgegaan was.

Marmar

Marmar

30-12-2008 om 13:35

Reactie voor jolien

Hoi Jolien. Ik vind dat je best gewoon hier iets kan vragen aan andere ouders. Waarom zou dat niet kunnen? Tenslotte vind je hier wel veel andere ouders en op een forum voor groep 8 niet.
Zelf heb ik ook een dochter die in groep 8 zit, ze is 11 jaar. Ze is helemaal niet geinteresseerd in (zak-)geld. Het houdt haar niet bezig.
Natuurlijk krijgt ze wel zakgeld, alleen daar moet ze wel om vragen bij haar vader en bij mij. We geven nu ieder €1 per week, dus per maand €4 van haar vader en nog eens €4 van mij. Ze vergeet dat altijd te vragen dus dan geeft haar vader ook niets, die vergeet het ook. Ik onthoud het wel vaak en elke eerste zaterdag van de maand zegt ik dit tegen haar. Ze heeft sinds kort een eigen junior rekening, dus de bedoeling is dat haar vader en ik automatisch elke maand haar zakgeld op die rekening gaan storten.
Volgend jaar gaat ze naar de brugklas. Ik vind dat ze dan ipv zakgeld een soort maandgeld (zak/kleed etc.) moet gaan krijgen. Het is alleen nu nog een beetje moeilijk te bedenken hoeveel. Ze vindt het erg leuk om met mij of haar vader nieuwe kleren en schoenen te gaan kopen, dus van haar hoeft ze dat niet zelf/alleen te gaan doen. Ik denk dat dit dus voorlopig blijft zoals het nu gaat.
Ik denk dat ze dus wat meer gaat krijgen om haar eigen uitjes (keertje bioscoop met vriendinnen ofzo) van te kunnen betalen. En om kadootjes te kunnen kopen voor verjaardagen. Dan nog iets om beltegoed van te betalen. En nog wat om op haar middelbare school iets te eten/drinken te kunnen kopen als ze haar lunchpakket is vergeten en soms een strippenkaart.
Al met al denk ik dat een extra bedrag van €26 per maand een goed idee is, boven haar zakgeld van €8 wat ze al krijgt. Maar dit gaan we dus nog met z'n dreitjes overleggen tzt.
Haar oudere zus kreeg tot voor kort €70 zak/kleedgeld per maand. Daar betaalde ik dan ook nog 1x per kwartaal nieuwe schoenen of een nieuwe jas voor. En ook betaalde ik vaak een extraatje als ze dat echt nodig had. Haar zus had ook wel eens een vakantiebaantje.
Nu is haar zus 18 geworden en ze krijgt studiefinanciering. Daar moet ze dus van mij van rondkomen. En ze krijgt van mij nog steeds € 70 per maand zak/kleedgeld. Maar zover is het voor jou nog niet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.