Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Marja

Marja

02-02-2018 om 11:42

leugens en gedrag

mijn vriend waar ik mee samen woon heeft een zoon van 15 jaar die 1 jaar geleden uit huis is geplaatst .
Zijn moeder heeft een grote invloed op zijn gedrag en dan zal ik uitleggen wat ik bedoel de zoon en moeder zijn letterlijk alleen maar geld en leuke dingen doen in hun ogen .
de zoon is het ene weekend bij zijn moeder en het weekend daarop bij ons ook vakanties worden evenredig verdeeld.
Maar begin vorig jaar wide hij ineens niet komen en zijn moeder kreeg ineens een dubbele kinderbijslag wij hebben de svb bank gebeld en er werd een onderzoek ingesteld en daar uit kwam dat vader de recht had op de helft van de kinderbijslag en bijde ouders moesten dit ook op papier zetten ondertekenen en naar de svb bank sturen het tweede kwartaal van vorig jaar heeft moeder niet betaald aan vader en heeft gewoon een nieuwe laptop gekocht voor de zoon zonder toestemming van vader nu met de kerst was de zoon hier en vertelde hij dat hij graag met zijn moeder op vakatie wilde maar ja dat gingnniet want dat geld was er niet na 1 dag lipe vader met de zoon mee naar zijn moeder want hij moest weer naar zijn moeder en krijgt vader te horen van moeder dat ze papieren heeft ingevuld van de svb bank en dat ze ineens ipv 700 per 3 maanden 1500 per 3 maanden kwijd is aan onderhoud van de zoon wat gewoon niet .
maar wat gebeurd er nou na 1 week stuur de zoon een mail naar vader dat het niet leuk was geweest en dat hij niet meer wilde komen(voor de zoveelste keer) wij zijn uiteraard ook niet dom we hebben weer de svb gebeld en idd moeder heeft aangegeven dat ze 1500 betaald voor hem we hebben hun ook gewaarschwd dat vader de helft betaald heeft van wat ze heeft opgegeven en de svb zegt er vaeranderd verder ook niets
maar moeder belde en appte maar we moeten praten over het geld hoe wedat gaan doen we hebben al gesprek gehad net de gezinsvoogd en met de maatschappelijk werk waar de zoon verblijft maar we komen niet verder zo gaat dit al jaren en vader heeft gezgt dat hij hier geen zn meer in heeft want wij weten zeker dat moeder en zoon onder een hoedje spelen en wij staan gewoon machteloos nu heeft vader gezegt tegen moeder houd het geld maar en nu maak ik me zorgen want zijn zoon wil toch weer een gesprek aan gaan met vader wat hij wil hebben dat er vaeranderd in het weekend dat hij hier zou zijn en wat er aan zijn vader moet veranderen stel dat hij dan weer wil komen heeft zijn moeder wel de hele kinderbislag en 700 kan ik niet ophoesten dusik denk dat vader een brief of mail naar haar moet sturen met de mededeling ik heb gezg dat je het geld kan houden maar als blijkt dat mijn zoon wel komt weer gewoon de helft en zo niet betaal ik helemaal niets meer hoe denken jullie hierover

Ad Hombre

Ad Hombre

02-02-2018 om 11:47

Marja

"hoe denken jullie hierover"

Het is dat je het vraagt, maar ik denk dat je hoognodig eens wat aan je spelling moet doen, dit is nagenoeg onleesbaar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-02-2018 om 11:57

Samenvatting

Kun je misschien zinnen maken of een samenvatting neerzetten?

Lou

Lou

02-02-2018 om 12:06

Kom er ook niet doorheen

Ik kom er ook niet doorheen, sorry. Een zin van meer dan dertig regels is echt onbegrijpelijk.

NY

NY

02-02-2018 om 13:00

Hmmmm

Raar, ik dacht dat hier vooral hoogopgeleide mensen zaten. Die kunnen nog niet eens dit stukje tekst ontrafelen? Het leest inderdaad niet soepel maar het is wel te begrijpen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-02-2018 om 14:56

Dan ben jij kennelijk intelligenter. Ik begrijp er inderdaad niet veel van. Dubbele kinderbijslag waarvan moeder de helft aan vader moet betalen, maar dat kennelijk niet doet of verzwijgt dat ze het heeft gekregen. Kennelijk wordt het geld wel uitgegeven aan de zoon (nieuwe laptop), maar is het toch een groot probleem. En dus wil vader geen alimentatie meer betalen?

Anke

Anke

02-02-2018 om 15:07

Samenvatting?

Dus als ik het goed begrijp is zoon uit huis geplaatst. Hij is normaal gesproken het ene weekend bij moeder en het andere bij vader. Moeder ontvangt alle kinderbijslag, waarvan ze de helft aan vader moet betalen. Dat doet ze niet. Zoon komt eigenlijk bijna niet meer bij vader. Vader zegt: als zoon weer regelmatig komt, wil ik de helft van de kinderbijslag en zo niet, dan maak ik helemaal geen kosten meer voor zoon (ik vermoed: geen nieuwe kleren, kapper e.d.).
Lees ik dat nu goed?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-02-2018 om 15:11

Huh?

Uit huis geplaatst, dat had ik even gemist, maar hoe rijmt dat met de dubbele kinderbijslag?

Jasmijn

Jasmijn

02-02-2018 om 15:27

snap het ook niet

Ik heb het een paar keer gelezen, zelf de punten en komma's erbij bedacht, maar ook dan snap ik het niet helemaal.
Je schrijft: en krijgt vader te horen van moeder dat ze papieren heeft ingevuld van de svb bank en dat ze ineens ipv 700 per 3 maanden 1500 per 3 maanden kwijd is aan onderhoud van de zoon wat gewoon niet .

Wat bedoel je hiermee? De kinderbijslag is toch geen 1500 per 3 maanden?

Lou

Lou

02-02-2018 om 16:13

Ik kan het misschien wel begrijpen, maar kom er gewoon niet doorheen, het leest te moeizaam, ik word er kriegelig van.

Wat is jouw samenvatting dan?

tante Sidonia

tante Sidonia

02-02-2018 om 17:38

uh...

Dubbele kinderbijslag...Zou ze niet gewoon bedoelen dat er geld is voor de plaatsing in het huis, een PGB?

Maar even naar de TS, Marja: hou je er alsjeblieft buiten. Zij zijn gescheiden en hebben gedoe over geld en over hun zoon, ze hebben echt niet nog een derde nodig om het nog ingewikkelder te maken.

Geld, geld, geld.

Maar als zoon gezellig een weekend bij zijn vader komt heb je daar toch geen geld voor nodig?

Ik zou me er niet mee bemoeien als vriendin zijnde en de koelkast volgooien. Het is een puber, die hebben altijd honger.
Maak het gezellig, zodat hij vaker wil komen. Leuk voor vader en zoon.

En het onderwerp geld zou ik overslaan. Dat zoeken zijn vader en moeder maar samen uit. Wat een gedoe altijd over dat stomme geld.

vlinder72

vlinder72

03-02-2018 om 11:18

Zoon

Als ik het goed begrijp is zoon uit huis geplaatst en gaat hij het ene weekend naae vader toe en het andere weekend naar moeder.

Moeder heeft het voor elkaar gekregen om alle bedragen voor zoon zelf te ontvangen en wil dit niet delen met vader.

En nu zegt vader dat zoon pas weer mag komen als hij de helft van het geld krijgt.

Niet doen. Zoon is altijd welkom. Hij is 15 jaar. Hij zit echt niet sanen met zijn moeder in haar weekend te bedenken hoe ze ervoor kunnen zorgen dat vader geen geld meer krijgt. Ik las ook dat moeder nu voor een laptop gezorgd heeft. Dat is wel iets dat een 15 jarige ook echt nodig heeft voor school.

Laat het geld los. Als moeder ook de meeste dingen voor zoon koopt zoals kleding en zo laat het dan zitten. Zo niet dan moet vader daar afspraken over gaan maken. Als moeder alles krijgt, gaat ze dan ook overal voor betalen? Spullen, kleding, schooluitjes, fiets etc. Hebben jullie dan alleen nog de kosten als zoon bij jullie is?

Ik vind het zo akelig klinken dat zoon alleen mag komen als moeder met geld over de brug komt. Hebben jullie het financieel dan zo zwaar dat een extra kind in huis 1 keer in de 2 weken niet mogelijk is qua kosten? .

Suze

Suze

03-02-2018 om 11:56

Marja tips

Inhoudelijk heb je al wat tips/reacties gekregen.

Als je verder berichten gaat plaatsen en hulp/reacties wilt, die mensen hier echt graag geven (en er loopt hier veel ervaring rond, dus je zit op de goed plek), begin dan alsjeblieft met punten tussen je zinnen te zetten.

En misschien af en toe een nieuwe alinea (regel wit ertussen). Een hele lap tekst die achter elkaar doorloopt schrikt af.

Dan is het dus een stuk beter te volgen en krijg je dus betere adviezen.

Suze

Suze

03-02-2018 om 20:28

Wil

Niet elke TO is meteen afgehaakt als hij/zij niet meteen reageert. Soms komen mensen pas na een paar dagen weer terug. Is bij mij ook wel gebeurd. Kwam er opeens van alles tussen. Hopelijk TO, zodat ze wat verduidelijking kan geven en dan (nog meer) tips kan krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.