Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
tonny

tonny

20-09-2008 om 14:57

Liefdesverdriet...

ja hoor, het is raak in huize Tonny. Ditmaal bij jongste dochter die afgelopen zomer voor het eerst verliefd was.

Hij woont ver weg dus de afgelopen twee maanden was het logeren hier en logeren daar.Hij zou dit weekend weer komen, maar - er was 'iets'. Ik kon al met mijn klompen aanvoelen dat het telefoongesprek niet leuk zou zijn, en later die avond trof ik inderdaad een doordringend huilende dochter op haar bed aan. Hij was niet meer zo verliefd als eerst... En hij zou niet komen.

Ach ja, als dit de grootste deuk is die ze in haar leven gaat oplopen, valt het allemaal mee, maar nú is het erg.

En ik zag het al een paar weken aankomen. Zij niet, begrijp ik van haar. Niks gezegd natuurlijk, wijs geworden na de drie oudere kinderen, want zulke dingen moeten ze zélf ondervinden.
Ondervinding is de beste leermeester.

Maar ach, wat sneu.

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

20-09-2008 om 15:54

Ooooooo

ja, dit is wel heel erg. Ik kan me de snik-sessies van dochterlief nog goed herinneren . Aaaaaach, wat sneu. Lekker wandelingetje maken met warme chocomel? Ludduvuddu mag ook best even verwend worden.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2008 om 18:08

Sneu

Hè wat naar voor je dochter. Ik moet dit soort ervaringen nog op doen, maar het lijkt me niet makkelijk al die tranen. Inderdaad wat Tirza zegt, lekker even verwennen met wat lekkers.

Klaartje

Klaartje

20-09-2008 om 18:11

Liefdesverdriet

Ja hoor, hier ook al meermaals mee moeten maken. Net als vroeger ik zelf ook trouwens. En inderdaad, het zal nog vaker gebeuren. Dochter is een paar jaar geleden zelfs naar huis gekomen op haar vrije dag om hier eens lekker een dagje te huilen
Lekker een kopje thee maken en zelf een beetje meelijden is het beste medicijn.
Klaartje

Jujube

Jujube

20-09-2008 om 18:11

Zeker sneu

He, echt rot voor je dochter! Hier nog geen heftige perikelen gehad, maar dochters zijn daar ook nog te jong voor en zoon heeft 2 keer een losvast vriendinnetje gehad, nog niets serieus.
Een beetje verwennen lijkt me idd niet verkeerd. Haar lievelingsgerecht maken, misschien samen de stad in of iets anders doen wat zij leuk vindt.
Moeilijk, zeker bij een eerste liefde...
Groet,
Jujube

tonny

tonny

22-09-2008 om 08:32

Gevoel en verstand

Hoe zet je je liefdesverdriet uit je hoofd omdat je alle energie hard nodig hebt om toetsen te leren? Het valt niet mee...

'Hoe krijg je je gevoel en je verstand op één lijn? Ik weet best dat het niks meer wordt en dat ik hem moet vergeten, maar hoe??' En dan schieten de tranen weer in haar ogen. Ze is verbijsterd dat je over zoiets zo van streek kunt zijn. 'Bij anderen denk ik altijd 'wat een gedoe zeg' maar nu ik er zelf middenin zit...'

Tonny

reina

reina

22-09-2008 om 09:42

Ach

Rot! lekker verwennen, veel aaien over haar bol en als ze moppert goed meemopperen. En dan, op een dag gaat het opeens weer goed, maar voor het zover is....

tonny

tonny

22-09-2008 om 17:00

Fotocreativiteit

Ze had juist zo'n leuke schoolagenda met (vakantie)foto's laten maken... Dus nu heeft ze samen met twee vriendinnen hem op de foto's verbouwd tot een zeer fout persoon. Alle beetjes helpen.

tonny

tonny

tonny

22-09-2008 om 23:08

Had ik me er wel mee moeten bemoeien?

Vroeger, bij oudste dochter, bemoeide ik me teveel met de jongens op de bank, hoe ik er tegenaan keek enzo.

Nu bij jongste dochter heb ik me zeer op afstand gehouden. En nu is dochter zeer verdrietig dat ze niet eerder in de gaten had dat het niets zou worden (en ik wel...). Had ik me er dan wel mee moeten bemoeien? Hoe doen jullie dat?

Ze is nog steeds hartstikke verdrietig. Op school gaat het best, gezellig met een paar vriendinnen, maar thuis tegen bedtijd en als ze moet leren, is het mis. Ik vind het rot dat ik juist nu zoveel drukte buitenshuis heb.

Ze was vanavond zomaar een eind gaan fietsen omdat huiswerk niet lukte en het huilen niet stopte... pfoe, ik vind het zo sneu. Maar ik kan er ook niks aan doen, ze moet zelf ontdekken hoe ze verder moet.

Jullie nog tips, behalve vertroetelen en chocola en zo?

Nou ja, mag blij zijn dat zoiets niet net voor het examen gebeurt, of zo. (hoewel, wie weet hoe haar wereld er in mei 2009 uitziet)

Tonny

Bemoeien

Ik bemoei me niet gauw met de relatie van dochter en bankzitter. Als de basics kloppen (stelt zich normaal voor, praat gezellig mee, heeft een beetje tafelmanieren) dan vind ik 't best. En deugt dat niet dan krijgt vriendlief de tafelmanieren etc. nog wel even hier bijgebracht
En tips heb ik weinig: probeer er voor haar te zijn als je er bent en hou vooral heel goed voor ogen: ook dit verdriet gaat weer voorbij (hopelijk straalt ze binnenkort weer, langste wat wij hier meegemaakt hebben was 2 maanden en dat vond ik wel erg lang)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.