Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Stenna

Stenna

25-12-2008 om 15:13

Rammstein en nazisme?

Hoi, even een vraagje:

Mijn puberzoon is fan van heavy metal, metallica enzo en ook van de duitste band Rammstein. Ik vraag me bij die laatste af of het wel zo onschuldig is. Ze doen zo neo-nazistisch aan en hun logo doet mij erg aan een hakenkruis denken. Als je googled vind je veel sites die dat tegenspreken, maar die lijken nou niet bepaald onafhankelijk. Weten iemand van jullie er iets van? Zoon zelf verstaat er overigens niks van en is veel te naief om hier gedachten over te hebben (en ik maak hem nog eventjes niet wijzer dan hij is: mocht het toch rechtsradicaal oid zijn volgens jullie, dan zal ik het er alsnog met hem over hebben)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stenna

Stenna

25-12-2008 om 17:27

Jamaar

Hoi Pelle,

Ja, heb ik gelezen (dat ze juist niet nazistisch zouden zijn). Maar iedereen kan dat toch op Wiki zetten, fans bijvoorbeeld? Het Wiki stukje over links234 bijv. is letterlijk hetzelfde als op een fan-website die ik tegenkwam bij het zoeken.

Minet

Minet

25-12-2008 om 21:08

Wiki is onbetrouwbaar

Iedereen kan nl. vanalles op Wiki zetten en aanpassen.
Ik ben dus helemaal geen Wikifan om deze reden.
Volgens mij is Rammstein niet neonazistisch. Het is een Duitse heavy metalband, met alle uitingen die daarbij horen.
Groetjes, Minet

Tirza G.

Tirza G.

25-12-2008 om 22:27

Niet

Rammstein is niet neo-nazistisch. Zo. Ik heb gezegd. Of beter gezegd: mijn pubers. Die weten zulk soort dingen. Andersom is het wél zo, dat veel neo-nazisten van hard-core (weer net wat anders als heavy-metal) houden. Dat vinden die hardcore-bands ook niet altijd even fijn, maar ja, je kunt mensen niet verbieden je muziek te kopen. Net zoals het kledingmerk Lonsdale erg in trek is bij neo-nazisten. Daar is de firma Lonsdale ook niet gelukkig mee.

Tirza

Nee

hier ook twee liefhebbers van Rammstein,1 van de kinderen heeft hen een tijdje gevolgd,ging naar elk optreden,en mijn kinderen hebben me verzekerd: Rammstein is niet neo-nazistisch.
overigens wat Tirza zegt klopt,bij de optredens van Rammstein zie je wel altijd een aantal neo-nazisten( maar zeker niet de meederheid.
ot,ook ik vind sommige nummers van Rammstein erg mooi.

Minet

Minet

26-12-2008 om 10:03

Aanvulling

ook mijn man en grote puberzoons verkondigden hier in koor dat Rammstein niet neonazistisch is. Zoons vinden sommige nummers erg mooi, manlief heeft veel kennis van popmuziek, dus mijn mening is niet alleen die van mij, maar zeker ook van mijn achterban. Ik ben het dus eens met Tirza en de rest.
Groetjes, Minet

Ellen Wouters

Ellen Wouters

26-12-2008 om 12:22

Niet

Ik houd zelf van Rammstein en ben ook wel eens bij een concert geweest. Het is qua beeld en geluid allemaal erg over the top, maar niet nazistisch.
Als je de humor er van in kunt zien is het zelfs tamelijk ironisch en grappig.

Groet, Ellen

Stenna

Stenna

26-12-2008 om 15:55

En het logo dan?

Ok, de meesten vinden/denken dus dat het niet zo is. Gelukkig ook wat volwassenen, want pubers kunnen natuurlijk net zo naief en niet-op-de-hoogte van dat soort dingen zijn als mijn zoon. Maar dan nog dat logo: Zie ik daar dan als enige toch een (verborgen) hakenkruis in?

Tirza G.

Tirza G.

26-12-2008 om 16:02

Ennnnnnn

ze gebruiken in hun muziek stukjes van JS Bach. Dan móet je wel deugen

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

26-12-2008 om 16:03

Logo

Mmmmm, je kunt er ook een verbastering van het kruis van het Rode Kruis in zien.

Tirza

Tinus_p

Tinus_p

26-12-2008 om 16:56

Zelfreinigende wikipedia

Stenna:
"Ja, heb ik gelezen (dat ze juist niet nazistisch zouden zijn). Maar iedereen kan dat toch op Wiki zetten, fans bijvoorbeeld? Het Wiki stukje over links234 bijv. is letterlijk hetzelfde als op een fan-website die ik tegenkwam bij het zoeken."
Het zelfreinigend vermogen van Wikipedia is vrij groot. Als Rammstein werkelijk neonazistisch of anders controversieel is, ontstaat er meestal een discussie na een aantal tegengestelde wijzigingen.

Nasha the first

Nasha the first

26-12-2008 om 17:34

Zie er geen

hakenkruis in, sorry....

Het logo

het is het unieke logo van Rammstein,het is geen hakenkruis,het is geen rode kruis kruis,het is het Rammsteinlogo.als jij het anders wil zien mag dat,ik zie het niet.overigens heb ik eens een interview met de leden van Rammstein gezien,het zijn echt schatjes ,met totaal geen nazi idee-en,( aldus dat bleek totaal niet uit het interview)ze hebben een gezin met kinderen en je zou ze zo in de supermarkt tegen kunnen komen.echt softe brave huisvaders.

Hier

waren mijn kids ook ooit Ramstein fans ik heb de teksten goed beluisterd en volgens mij zijn die niet echt schokkend op dat gebied.Eerlijk gezegd waren er ook bepaalde nummers bij die ik ook best mooi vond.

En hier

Diverse Rammsteinalbums in bezit, maar ik kan er ook niks nazistisch in vinden eigenlijk. En nee, ik zie ook geen hakenkruis in het logo.

Stenna

Stenna

01-01-2009 om 21:42

Is het waar?!

Het gaat met niet echt om de teksten (ik kan het uberhaupt niet aanhoren, die herrie) maar om de uitstraling en symboliek. Maar de algemene mening is blijkbaar toch dat het niet neonazistisch is, dus ik ben gerustgesteld.

En ik heb ik nu werkelijk iets ontdekt waar oplettende ouders zich volgens Alex GEEN zorgen over moeten maken??! Hoe is het mogelijk.

Hoba

Hoba

13-01-2009 om 15:44

Waarom sowieso druk maken?

Waarom zou je je sowieso druk maken of Rammstein neo-nazistische invloeden zou hebben? Veel belangrijker is dat je zonen dat niet hebben! Ook al worden ze van buitenaf beinvloedt door allerlei invloeden, lijkt het me verstandiger je kinderen te leren voor zichzelf te denken. Al zou dan iedereen nu gezegd hebben dat Rammstein uit neo-nazi's bestaat, maar je zoons zouden zeggen dat ze alleen de muziek mooi vinden, dan is er toch nog niets aan de hand?

Overigens ben ik zelf al jaren Rammstein fan en ook ik zie er niets neo-nazistisch in.

Stenna

Stenna

14-01-2009 om 10:00

Hoba

Nou, omdat ik er in dat geval toch een aanleiding in zou zien er het daar eens over te hebben met zoon. Is dat verkeerd dan? En daarnaast zou ik het in dat geval niet goed vinden dat hij met het logo op zijn shirt rond zou lopen (en hem uitleggen waarom).

Roos

Roos

14-01-2009 om 23:46

Hoba, principes

Je kunt toch ook nog zoiets als principes hebben? Ik zou het echt niet goed vinden als mijn zoon muziek draait hier in huis die neo-nazistisch is. En al helemaal niet als hij dan in dat soort kleding gaat lopen.
Dat heeft voor mij niet zozeer te maken met het feit dat ik bang zou zijn voor beinvloeding, maar wel met het feit dat ik dat gewoon niet wil hebben in mijn huis. En liever ook niet buitenshuis trouwens.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.