Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ali

Ali

19-07-2016 om 22:27

14 jaar: hoe laat thuis zijn in vakantie

Ik wil graag wat meningen peilen: hoe laat moeten jullie 14 jarigen thuis zijn in de vakantie?
En tot hoe laat mogen ze op straat zijn, met vrienden, en dan alleen naar huis fietsen?
We wonen in een grote stad, in het centrum.

Mijn 14 jarige dochter moest ik net bellen, om naar huis te komen. Ze was buiten met een vriend, en komt nu naar huis fietsen. Het is bijna 22.30 uur. Ik vind t toch aan de late kant. Ze mopperde overigens helemaal niet, ik denk dat ze t zelf ook best laat vond.

Mams

Mams

19-07-2016 om 22:31

Ik zou zeggen...

Voor het donker thuis, is dat redelijk? Dat is nu dus rond 22.00 uur, maar wordt de komende weken steeds ietsje eerder...

Ik heb trouwens nog geen kinderen van die leeftijd, dus ik doe maar een gooi

Ik vind 22.00 -22.30uur

Een mooie tijd, hoor. Ligt er ook aan of ze rondfietsen of ergens zijn. Mijn kinderen zijn een paar jaar ouder en hier vertrekken ze rond 23.30 naar huis op doordeweekse dagen, want de ouders hebben nog geen vakantie

MerelR

MerelR

20-07-2016 om 07:50

Voor donker thuis

Lijkt me voor een 14-jarige inderdaad een mooie tijd.

Jojo

Jojo

20-07-2016 om 09:34

idd

voor het donker thuis, dat houdt in dat je bij schemering je fiets pakt.

Ik ben zelf 14 en ik moet om 17:00 uur thuis zijn . Al is het winter of zomer ik moet ook mijn locatie sturen. Daarnaast mag ik niet naar andere steden en alleen in de wijk blijven. Met moeite mag ik de stad in maar ik mag niet uit in de avond. Dit betekend ook dat als ik om 16:00 uur klaar ben met school ik daarna niet meer naar buiten mag.  Dus ik vind dat u dochter veelste veel overdrijft ik zou nog blij zijn dat me ouders me naar buiten lieten gaan op zo een tijdstip.

Nou, de avondklok is voorlopig om 21:00, dus ik zou zeggen: 20:30.

En daarbuiten: mijn 13-jarige mag normaliter om 21:30 terugfietsen van scouting, en dat vind ik al heel wat..

Gelukkig zie ik nu al dat dit topic uit 2016 is ! 😆

Ja, op dit moment is het heel simpel  

Hier is het verder in overleg. Als ze 's avonds een activiteit hebben, bij vrienden zijn, naar de bioscoop gaan dan kan het uiteraard wat later.

In de zomer is het sowieso vaak later omdat ze bijvoorbeeld 's avonds nog wat langer op de manege zijn etc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.