Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Hellen

Hellen

04-03-2012 om 17:52

15 jaar blijft maar binnen met haar vriendje

Hoi,

Mijn dochter van 15 heeft een vriendje die niet om de hoek woont. Nou vind ik het prima dat hij het hele weekend blijft logeren ( slapen in de logeerkamer) maar ze zijn niet de deur uit te krijgen. De hele dag zijn ze binnen en vertoeven vooral in haar kamer. Hoe krijg ik ze de deur uit, wat kunnen ze gaan doen zonder dat het mij elk weekend geld kost?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

04-03-2012 om 18:06

Is het een probleem?

Ik zat vroeger met m'n vriendje ook veel op zijn piepkleine kamertje. Dan luisterden we naar muziek, hadden gesprekken over hele Belangrijke Zaken, hij liet met dingen zien die hij verzameld of bewaard had. Dat waren fijne momenten, daar hebben we elkaar goed leren kennen.
Waarom wil je dat ze niet op haar kamer zitten? Is het een probleem? Wat wil je dat ze buitenshuis doen? Juist als ze elkaar niet zo vaak zien is het fijn dat ze lekker met z'n tweeen kunnen zijn.
(en misschien denk ik er heel anders over als mijn kinderen zo oud zijn hoor.

Eugenie

Eugenie

04-03-2012 om 19:41

Pfffffff

Aan de andere kant van het land of niet, mijn 15 jarige dochter kreeg echt niet de hele weekend haar vriend te logeren. En is dit ieder weekend?
Ik krijg het al benauwd van het idee (zo'n joch ieder weekend over de vloer). Heeft zij geen vriendinnen of sociaal leven of eigen activiteiten in het weekend? En hij dan? Het lijkt mij reuze benauwd om zo vast aan een vriendje te zitten als je 15 bent en ook wel een heel klein wereldje.

Ik zou terug gaan naar vriendje één dag in de 3 weken ofzo en dan van te voren vragen wat de plannen zijn en anders zorgen dat er plannen komen. Nu helpt het natuurlijk ook als het straks lente en zomer wordt

tonny

tonny

04-03-2012 om 20:30

Iemand van 15

heeft geen OV, geen rijbewijs, en met OV reizen is duur. Logisch dat-ie een weekend blijft en geen dagje!

Bedenk wat te doen voor ze. Laat hen het avondeten klaarmaken, eerst recepten zoeken, boodschappen halen, koken.

Appeltaart bakken. Cake. Pizaa. Whatever.

Stuur hen samen langs oma/opa.

Stuur hen langs de winkel als zij voorjaarskleren wil gaan uitzoeken.

Stuur hen naar de bios. Kost geld ja, dat wel.

En laat ze verder maar aansudderen, het is niet anders Succes ermee. Ik weet nog héél goed hoe het is.

hellen

hellen

04-03-2012 om 20:31

Welke plannen?

Gelukkig heeft mijn dochter zeker ook een ander sociaal leven. Het is nu 6 weekenden aan de gang ( vorig weekend is hij niet geweest omdat mijn dochter ander plannen had) maar ik zou willen dat ze samen dingen ondernamen. Maar ja waar stuur je twee pubers van 15 naar toe zonder al te veel kosten? Zwemmen zou leuk zijn maar ja mijn dochter voelt zich helaas niet meer op haar gemak in een bikini ( grote cupmaat ) Iets anders dan bios kan ik niet bedenken maar de kosten daarvoor kan en wil ik niet elk weekend ophoesten.
Verder is het een prima jongen met helaas een lastige thuissituatie dus is hij heus welkom ( daarheen is geen optie ivm allergie van mijn dochter) Ik heb ze aangegeven dat ik voor een volgend bezoekje wil dat er plannen zijn.... maar ja ik heb geen tips voor ze

Tinus_p

Tinus_p

05-03-2012 om 10:36

Heu

Waarom moet er zonodig vanalles gedaan worden? Ze zijn 15 en verliefd, nutteloos rondhangen hoort dan bij de taakomschrijving.

PS, ze slapen blijkbaar apart, maar zijn wel overdag samen in haar kamer?

mirreke

mirreke

08-03-2012 om 11:37

Herkenbaar

Hier ook vijftienjarige met vriendje. Dit is inderdaad wat je doet in die omstandigheden. Nutteloos rondhangen.
Komt wel weer goed. Ik zou ze inderdaad inzetten bij het koken, dat werkt hier ook in ieder geval goed. Ook wordt het vanzelf minder merk ik.
Ik weet het ook nog van mezelf, en dan niet perse met vriendje maar ook gewoon bij vriendinnen thuis of bij ons. Je zat bij elkaar op de kamer, en deed feitelijk niets. Het andere alternatief was buiten rondhangen.

Merel

Merel

08-03-2012 om 15:05

Zelfde hier

Hier ook hoor, gewoon de hele dag op het kleine kamertje zitten, films kijken, praten en misschien andere dingen (ze is 16 en ze kent hem al een jaar dus ze gaan hun gang maar maar verder gaan ze ook wel eens naar de film of naar een cafeetje. Ik vind het thuis zijn trouwens ook prima hoor, beter dan rondhangen voor de supermarkt met chips en energydrink. (of andere drank)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.