Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

15 jaar e-bike of niet


Leene schreef op 10-05-2022 om 17:04:

[..]

Ik zou niet meer reageren maar ik denk dat ik dit topic maar uit de mijn lijst moet halen want elke keer zie ik dingen voorbij komen maar goed deze reactie .. daar sla ik steil van achterover.
Dit vind ik nu een reactie waar ik helemaal niets mee kan.
Van mijn part koop je een e-bike, zeker als je langer moet fietsen en ik kom echt geen bom onder je huis leggen als je een wasdroger heb. Over het algemeen bemoei ik me zelden met de keuzes van anderen. Maar als anderen iets vragen op het forum stel ik wel vragen, daar kun je het mee eens zijn of niet.
Maar echt Watertoren zo'n reactie, meen je dat?? Nu doe je dat wellicht zelf niet, 10 maal per jaar vliegen maar alleen al de houding van "dat moet iedereen zelf weten"
Dit is zo "na mij de zondvloed" Me myself and I. Voel je dan geen enkele verantwoordelijkheid voor de rest van de wereld, het milieu, of je eigen nageslacht? Eerlijk gezegd word ik gewoon een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen.

Ik ga nu direct dit onderwerp uit de mijn lijst halen... we worden het toch niet eens en ik heb ook geen zin om me hier druk over te moeten maken.

Mee eens, je probeert sws wat te doen. Ik eet vegetarisch,  heb in 50 jaar 1 keer gevlogen,  koop weinig zooi of kleding. Ga veel op mijn gewone fiets. Scheid afval. Haal boodschappen bij Pieter pot, en denk na over wat nog kan. En sommige dingen kunnen dan weer niet. Maar de meeste mensen proberen wel.wat.

Het schijnt dat bij personen die niet meer fietsen door het bezit van de ebike de lichamelijke conditie erg achteruit gaat... Zelfs het OV is dan beter omdat je dan nog tenminste jezelf (lopend) naar de haltes verplaatst

Oceaane schreef op 10-05-2022 om 17:17:

Het schijnt dat bij personen die niet meer fietsen door het bezit van de ebike de lichamelijke conditie erg achteruit gaat... Zelfs het OV is dan beter omdat je dan nog tenminste jezelf (lopend) naar de haltes verplaatst

Daar valt toch helemaal niets over te zeggen? Het is niet zo dat je helemaal niets hoeft te doen op een e-bike en als je geen lange fietstochten meer kan maken kan je toch echt beter een e-bike kopen dan 40 km in de bus gaan zitten.

Moxxie schreef op 10-05-2022 om 17:22:

[..]

Daar valt toch helemaal niets over te zeggen? Het is niet zo dat je helemaal niets hoeft te doen op een e-bike en als je geen lange fietstochten meer kan maken kan je toch echt beter een e-bike kopen dan 40 km in de bus gaan zitten.

Daarenboven heeft niet iedereen een bushalte in zijn straat.

Kan best zijn dat je daar eerst 5 kilometer voor mag rijden ... met je e-bike  .

Leene schreef op 10-05-2022 om 17:04:

[..]

Ik zou niet meer reageren maar ik denk dat ik dit topic maar uit de mijn lijst moet halen want elke keer zie ik dingen voorbij komen maar goed deze reactie .. daar sla ik steil van achterover.
Dit vind ik nu een reactie waar ik helemaal niets mee kan.
Van mijn part koop je een e-bike, zeker als je langer moet fietsen en ik kom echt geen bom onder je huis leggen als je een wasdroger heb. Over het algemeen bemoei ik me zelden met de keuzes van anderen. Maar als anderen iets vragen op het forum stel ik wel vragen, daar kun je het mee eens zijn of niet.
Maar echt Watertoren zo'n reactie, meen je dat?? Nu doe je dat wellicht zelf niet, 10 maal per jaar vliegen maar alleen al de houding van "dat moet iedereen zelf weten"
Dit is zo "na mij de zondvloed" Me myself and I. Voel je dan geen enkele verantwoordelijkheid voor de rest van de wereld, het milieu, of je eigen nageslacht? Eerlijk gezegd word ik gewoon een beetje verdrietig van dit soort opmerkingen.

Ik ga nu direct dit onderwerp uit de mijn lijst halen... we worden het toch niet eens en ik heb ook geen zin om me hier druk over te moeten maken.

Ik geef eerlijk toe dat ik niet zo duurzaam leef. Ik vlieg zelf geen 10 keer per jaar maar mijn zoon komt daar zeker wel aan. Afval scheiden doe ik wel en vind het vooral belangrijk om comfortabel te leven. Een e-bike heb ik dan weer niet. Als iemand het fijn vind om geen vlees te eten, de verwarming laag te zetten en heel kort doucht dan moeten ze dat helemaal zelf weten maar verwacht niet van mij dat ik dat ook ga doen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-05-2022 om 21:10

Oceaane schreef op 10-05-2022 om 17:17:

Het schijnt dat bij personen die niet meer fietsen door het bezit van de ebike de lichamelijke conditie erg achteruit gaat... Zelfs het OV is dan beter omdat je dan nog tenminste jezelf (lopend) naar de haltes verplaatst

Als fietsen het enige is wat je hebt aan lichaamsbeweging kan ik me daar iets bij voorstellen, maar in geval van zoon van TO is dat niet het geval.

OnherkenbaarAnoniem schreef op 10-05-2022 om 21:04:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/09/fietsers-die-op-e-bikes-rijden-moeten-zich-diep-schamen-a4123818

Toch maar niet elektrisch fietsen dan?

Waar gaat het artikel over? Kan zelfs de eerste alinea niet lezen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-05-2022 om 21:49

redbulletje schreef op 10-05-2022 om 21:44:

[..]

Waar gaat het artikel over? Kan zelfs de eerste alinea niet lezen.

Ik heb je een berichtje gestuurd

Voor de milieu-bewusten die van alles vinden van andermans keuzes: de twee grote knallers zijn vlees eten en vliegen. Wie daar matigt doet (als individu) het meeste voor het milieu. Behalve het krijgen van geen of minder kinderen dan, maar dat vind ik echt niet hetzelfde als consumptiegoederen en luxe. 
Hoe dan ook: TO is er allang uit.

Oceaane schreef op 10-05-2022 om 17:17:

Het schijnt dat bij personen die niet meer fietsen door het bezit van de ebike de lichamelijke conditie erg achteruit gaat... Zelfs het OV is dan beter omdat je dan nog tenminste jezelf (lopend) naar de haltes verplaatst

Het schijnt? Graag dan ook bewijzen. Ik geloof er helemaal niks van omdat de meeste mensen met een ebike waarschijnlijk vaker/langer fietsen dan ze voorheen deden (en nee daar heb ik ook geen bewijzen van omdat ik even geen zin om te zoeken maar jij begon). 

Oceaane schreef op 10-05-2022 om 17:17:

Het schijnt dat bij personen die niet meer fietsen door het bezit van de ebike de lichamelijke conditie erg achteruit gaat... Zelfs het OV is dan beter omdat je dan nog tenminste jezelf (lopend) naar de haltes verplaatst

Dat heb ik een tijdje terug ook gelezen in de kranten inderdaad. Hier is een verwijzing naar onderzoek van de universiteit Twente:

https://archive.ph/2021.09.28-075945/https://www.ad.nl/auto/om-conditie-te-verbeteren-is-elektrische-fiets-volkomen-nutteloos~a9efcc48/

Thomass schreef op 10-05-2022 om 22:41:

[..]

Het schijnt? Graag dan ook bewijzen. Ik geloof er helemaal niks van omdat de meeste mensen met een ebike waarschijnlijk vaker/langer fietsen dan ze voorheen deden (en nee daar heb ik ook geen bewijzen van omdat ik even geen zin om te zoeken maar jij begon).

Tsjongejonge wat een reactie. Nee, ik heb ook geen bewijzen maar jij begon 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.