Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

15 jaar e-bike of niet


Ik vind spruitjes dus echt heel goor. Dat heeft met kerst wel eens op tafel gestaan maar dan waren er ook altijd boontjes of zo. Daar wordt dan wel weer rekening mee gehouden. Als iemand een allergie heeft of iets echt niet lust houd ik daar ook wel rekening mee. Maar als je geen enkele soort groenten lust houdt het wel ergens op.
Of als je per se een specifiek iets moet eten. 

Jippox schreef op 12-05-2022 om 13:19:

Ik vind het altijd vrij bizar als volwassenen de eetgewoonten van een peuter hebben: Heel veel dingen niet lusten, kokhalzen van normale etenswaren, iets alleen wegkrijgen met veel water (of appelmoes, etc.)
Als je bij iemand te gast bent eet je wat de pot schaft zonder gemier en zeg je dank je wel tegen de kok. Kom zeg

Jij zegt het, ik dacht het. Kleutergedrag, ik zeg  zijwieltjes monteren op die e-bikes. En volgende 4 mei maar eens 2 minuten erbij stilstaan dat het niet vanzelfsprekend is dat er eten op je bord ligt.

MamaE schreef op 12-05-2022 om 13:29:

[..]

Die mensen denken echt dat je vlees per se elke dag nodig hebt (omdat ze dat gewend zijn) en dat hun kinderen niet (volwaardig) gegeten hebben zonder vlees en dat ze dan thuis nog wat moeten eten of zo. Als we met een kinderfeestje een stapel pannenkoeken bakken is het geen probleem overigens.
Maar ik heb dus nooit vlees in huis en de dichtstbijzijnde supermarkt is 5 km verderop. Ik ga echt niet even 10 km fietsen omdat iemand anders denkt dat die per se vlees moet eten.

Ik geloof echt niet dat die mensen denken dat je perse elke dag vlees nodig hebt. Ik eet ook elke dag vlees, ook op de boterham maar dat doe ik omdat ik het heel erg lekker vind . Vlees is bij mij het belangrijkste van de maaltijd. Groenten maak ik ook lekkerder door er vlees aan toe te voegen zoals bloemkool met ham en kaas, sperziebonen met ontbijtspek en sambal, kipfilet en eendenborstfilet of blokjes ham door salades. Ik weet wel dat je ook gezond kunt eten zonder vlees.

watertoren schreef op 12-05-2022 om 15:20:

[..]

Ik geloof echt niet dat die mensen denken dat je perse elke dag vlees nodig hebt. Ik eet ook elke dag vlees, ook op de boterham maar dat doe ik omdat ik het heel erg lekker vind . Vlees is bij mij het belangrijkste van de maaltijd. Groenten maak ik ook lekkerder door er vlees aan toe te voegen zoals bloemkool met ham en kaas, sperziebonen met ontbijtspek en sambal, kipfilet en eendenborstfilet of blokjes ham door salades. Ik weet wel dat je ook gezond kunt eten zonder vlees.

Dat kan, maar is dat dan echt een eis dat andere mensen dat ook doen en anders ga je er niet eten of mag je kind daar niet blijven eten?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

12-05-2022 om 15:34

watertoren schreef op 12-05-2022 om 15:20:

[..]

Ik geloof echt niet dat die mensen denken dat je perse elke dag vlees nodig hebt. Ik eet ook elke dag vlees, ook op de boterham maar dat doe ik omdat ik het heel erg lekker vind . Vlees is bij mij het belangrijkste van de maaltijd. Groenten maak ik ook lekkerder door er vlees aan toe te voegen zoals bloemkool met ham en kaas, sperziebonen met ontbijtspek en sambal, kipfilet en eendenborstfilet of blokjes ham door salades. Ik weet wel dat je ook gezond kunt eten zonder vlees.

Maar echt gezond is dat niet hoor om zoveel bewerkt vlees te eten. 

Battle-Royale schreef op 12-05-2022 om 15:34:

[..]

Maar echt gezond is dat niet hoor om zoveel bewerkt vlees te eten.

Dat weet ik. Ik rook en drink ook en dat is ook niet gezond.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

12-05-2022 om 15:45

watertoren schreef op 12-05-2022 om 15:43:

[..]

Dat weet ik. Ik rook en drink ook en dat is ook niet gezond.

Ja dan kan overmatig zout er ook nog wel bij.

Battle-Royale schreef op 12-05-2022 om 15:45:

[..]

Ja dan kan overmatig zout er ook nog wel bij.

Haha, dat doe ik dan weer niet. Ik eet zelfs geen zout op een ei.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

12-05-2022 om 15:49

watertoren schreef op 12-05-2022 om 15:46:

[..]

Haha, dat doe ik dan weer niet. Ik eet zelfs geen zout op een ei.

Maar dat krijg je toch binnen door al dat bewerkte vlees? Zoals vleesbeleg, hamblokjes, ontbijtspek enzo? 

Battle-Royale schreef op 12-05-2022 om 15:49:

[..]

Maar dat krijg je toch binnen door al dat bewerkte vlees? Zoals vleesbeleg, hamblokjes, ontbijtspek enzo?

Ja, dat weet ik wel maar ik vind zout op een ei niet lekker en gebruik ook matig zout in de keuken wel veel kruiden.

Oei dat vind ik wel een moeilijke hoor, alles netjes opeten wat je voorgezet krijgt…
Ja, bij een hongersnood ga ik (en andere miepers met mij) er als eerste aan.
Goh, en als iemand overgevoelig is voor geluid, ook kleutergedrag? 
Iemand die niet een dak op durft te klimmen? 
Zeker probeer ik blij en dankbaar te zijn met alles dat iemand aanbiedt maar ik ben nu eenmaal een lastige eter. Vond ik als jongere ontzettend erg en beschamend en het was erg bevrijdend dat uiteindelijk los te laten. Ik ben een enorme zeikerd en dat vind ik prima nu. 
Niet iedereen kookt daarbij even goed. Fijn als jullie dat niet kennen, wees blij. Ik heb een vriendin die me alles kan voorzetten, ze kookt zo heerlijk dat ik alles eet, ook de dingen die ik eigenlijk niet lust. Maar genoeg mensen die alles wat lekker is kunnen verprutsen. 
Daarbij zijn er echt mensen die je gerust bij een bbq 5 grote stukken vlees achter elkaar op je bord mieteren en je een zeikerd vinden als je die niet smaakvol opeet. Ja, dan ben ik vast een kleuter en ondankbaar. 

Gewoon mijn mening, niet de waarheid. De e-bike is een uitkomst voor oudere mensen die in beweging willen blijven, of voor jongere mensen die de afstand naar bijv. hun werk die ze normaal met de auto afleggen, op een gezondere manier willen afleggen (dan nog zouden velen gewoon met een normale fiets toe kunnen, maar ok). We zijn echter inmiddels verslaafd geraakt aan je verplaatsen zonder dat het moeite kost, de benenwagen en de normale fiets vinden velen al een stap te ver. Want voor twee straten ver pakken we gewoon de auto. Zelf ben ik eind 50, fiets al 30 jaar de 10 kilometer heen en weer op mijn degelijk Gazelle, en snap het dus niet, dat jongeren van 15 al een elektrische fiets nodig hebben voor flutafstandjes, of dat mensen die in mijn wijk wonen en op hetzelfde bedrijventerrein werken, zo nodig met de auto moeten naar hun werk. Qua tijd scheelt het geen drol, want bij elk verkeerslicht kom ik ze weer tegen, hooguit dat ze 2 minuten sneller zijn dan ik op de fiets. Waarom zijn we zo lui geworden?

Pejeka1 schreef op 21-05-2022 om 19:03:

Gewoon mijn mening, niet de waarheid. De e-bike is een uitkomst voor oudere mensen die in beweging willen blijven, of voor jongere mensen die de afstand naar bijv. hun werk die ze normaal met de auto afleggen, op een gezondere manier willen afleggen (dan nog zouden velen gewoon met een normale fiets toe kunnen, maar ok). We zijn echter inmiddels verslaafd geraakt aan je verplaatsen zonder dat het moeite kost, de benenwagen en de normale fiets vinden velen al een stap te ver. Want voor twee straten ver pakken we gewoon de auto. Zelf ben ik eind 50, fiets al 30 jaar de 10 kilometer heen en weer op mijn degelijk Gazelle, en snap het dus niet, dat jongeren van 15 al een elektrische fiets nodig hebben voor flutafstandjes, of dat mensen die in mijn wijk wonen en op hetzelfde bedrijventerrein werken, zo nodig met de auto moeten naar hun werk. Qua tijd scheelt het geen drol, want bij elk verkeerslicht kom ik ze weer tegen, hooguit dat ze 2 minuten sneller zijn dan ik op de fiets. Waarom zijn we zo lui geworden?

Ik heb een heel simpel antwoord namelijk gemak dient de mens. 

Pejeka1 schreef op 21-05-2022 om 19:03:

Gewoon mijn mening, niet de waarheid. De e-bike is een uitkomst voor oudere mensen die in beweging willen blijven, of voor jongere mensen die de afstand naar bijv. hun werk die ze normaal met de auto afleggen, op een gezondere manier willen afleggen (dan nog zouden velen gewoon met een normale fiets toe kunnen, maar ok). We zijn echter inmiddels verslaafd geraakt aan je verplaatsen zonder dat het moeite kost, de benenwagen en de normale fiets vinden velen al een stap te ver. Want voor twee straten ver pakken we gewoon de auto. Zelf ben ik eind 50, fiets al 30 jaar de 10 kilometer heen en weer op mijn degelijk Gazelle, en snap het dus niet, dat jongeren van 15 al een elektrische fiets nodig hebben voor flutafstandjes, of dat mensen die in mijn wijk wonen en op hetzelfde bedrijventerrein werken, zo nodig met de auto moeten naar hun werk. Qua tijd scheelt het geen drol, want bij elk verkeerslicht kom ik ze weer tegen, hooguit dat ze 2 minuten sneller zijn dan ik op de fiets. Waarom zijn we zo lui geworden?

Het gaat er ook niet om dat je sneller ter plekke bent, maar je komt niet totaal uitgeput en bezweet aan. Dat vind ik persoonlijk erg prettig.

Zilver_gray schreef op 21-05-2022 om 19:28:

[..]

Het gaat er ook niet om dat je sneller ter plekke bent, maar je komt niet totaal uitgeput en bezweet aan. Dat vind ik persoonlijk erg prettig.

Van 10 kilometer fietsen raakt een mens met een normale conditie niet overmatig bezweet, ik heb er tenminste nooit last van, tenzij het 35 graden is ofzo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.