Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

15 jarige paar dagen alleen thuis?

In de meivakantie gaan we een paar dagen weg. Nu heeft oudste (zwaar aan het puberen) aangegeven niet mee te willen want saai en stom en weet ik het wat allemaal. Hij is dan net 15. Het gaat om 3 nachten. Hem dwingen mee te gaan zal denk ik niet leiden tot gezellige dagen voor de rest van het gezin; maar ik vind het ook nog wel een ding om hem alleen thuis te laten; hoewel hij dat zelf heel graag wil. Hij zit al te bedenken wat hij die 3 avonden gaat koken (hij kookt graag)
Wat zouden jullie doen? Jammer, je hebt geen zin maar je gaat gewoon mee en hebt daarna nog 1,5 week vakantie waarin je je eigen ding kan doen. Of thuis laten?
Logeren wil hij niet. 


AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-04-2022 om 19:57

Kijkt er iemand mee
Buren
Familie in de buurt ?

grasspriet1980

grasspriet1980

03-04-2022 om 19:59 Topicstarter

Familie woont ver weg maar ik kan wel buren of een vriendin inschakelen om elke dag even te polsen. En hij is vergroeit met zijn telefoon dus hij kan ons ook bereiken indien nodig.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-04-2022 om 20:01

En jullie blijven redelijk in de buurt als 2 uur rijden ofzo

- Hij kan koken, dat is al een voordeel voor hem
- Hoe ver gaan jullie weg? 
- Is het een type dat de halve klas uitnodigt en de tent afbreekt of in zijn eentje of hooguit een paar vrienden gaat gamen of chillen?
- Zijn er mensen in de buurt die bereikbaar zijn in noodgevallen die acuut zijn?

grasspriet1980

grasspriet1980

03-04-2022 om 20:12 Topicstarter

Ons vakantieadres is 2 uur rijden. Het is geen type dat de tent afbreekt of de halve klas uitnodigt; ik schat zo in dat hij de hele dag op de playstation zit Hopelijk gaat hij ook nog wat voor school doen want hij moet een eindsprintje maken om te zorgen dat zijn overgang naar vwo 4 niet in het geding komt, maar dat zal hij niet gaan doen want "komt goed, mam"
Hij kan koken, maar opruimen en schoonmaken is niet zijn sterkste kant Heb hem al gezegd dat mocht de conclusie zijn dat hij alleen thuis mag blijven hij dan ook moet zorgen dat wij het huis zo aantreffen als dat we het hebben achtergelaten.

In geval van nood zijn er genoeg buren die klaar kunnen staan.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

03-04-2022 om 20:15

Ik zou het proberen 😀

grasspriet1980 schreef op 03-04-2022 om 20:12:

Ons vakantieadres is 2 uur rijden. Het is geen type dat de tent afbreekt of de halve klas uitnodigt; ik schat zo in dat hij de hele dag op de playstation zit Hopelijk gaat hij ook nog wat voor school doen want hij moet een eindsprintje maken om te zorgen dat zijn overgang naar vwo 4 niet in het geding komt, maar dat zal hij niet gaan doen want "komt goed, mam"
Hij kan koken, maar opruimen en schoonmaken is niet zijn sterkste kant Heb hem al gezegd dat mocht de conclusie zijn dat hij alleen thuis mag blijven hij dan ook moet zorgen dat wij het huis zo aantreffen als dat we het hebben achtergelaten.

In geval van nood zijn er genoeg buren die klaar kunnen staan.

Dan heeft hij nu de kans om te laten zien dat hij volwassen kan zijn. Blijkt het toch een puinhoop te zijn bij terugkomst, kan hij de volgende vakantie weer met jullie mee.

MamaE schreef op 03-04-2022 om 20:17:

[..]

Dan heeft hij nu de kans om te laten zien dat hij volwassen kan zijn. Blijkt het toch een puinhoop te zijn bij terugkomst, kan hij de volgende vakantie weer met jullie mee.

Zo hebben wij het ook gedaan met onze 15-jarige, zelfs voor een week wintersport. Overburen hielden oogje in het zeil, beloofde (en wij vertrouwden) dat hij geen feestjes zou geven en dat het netjes moest zijn bij terugkomst. Hij had zich op de dag van terugkomst enorm uitgesloofd, het huis blonk Daarna vaker gedaan.

grasspriet1980

grasspriet1980

03-04-2022 om 20:30 Topicstarter

Jullie hebben me overtuigd; dan ga ik man overtuigen Loslaten is moeilijk en ik mis stiekem de tijd dat ze nog klein waren en huppelend van geluk de auto insprongen om op vakantie te gaan of een dagje uit. 

grasspriet1980

grasspriet1980

03-04-2022 om 20:32 Topicstarter

Verbindingisnooitzwartwit schreef op 03-04-2022 om 20:21:

[..]

Zo hebben wij het ook gedaan met onze 15-jarige, zelfs voor een week wintersport. Overburen hielden oogje in het zeil, beloofde (en wij vertrouwden) dat hij geen feestjes zou geven en dat het netjes moest zijn bij terugkomst. Hij had zich op de dag van terugkomst enorm uitgesloofd, het huis blonk Daarna vaker gedaan.

haha, dat het huis zal blinken daar ga ik maar niet van uit😂

Is hij net 15? Of al een tijd 15 en wordt hij eigenlijk 16?

VWO3 zou ik zelf net een jaar te jong vinden. Zeker voor meer dan 1 nacht.
Is het een optie dat hij gaat logeren bij een vriend? Of dat er eventueel een vriend bij jullie komt logeren?

grasspriet1980

grasspriet1980

03-04-2022 om 20:41 Topicstarter

Marty1984 schreef op 03-04-2022 om 20:33:

Is hij net 15? Of al een tijd 15 en wordt hij eigenlijk 16?

VWO3 zou ik zelf net een jaar te jong vinden. Zeker voor meer dan 1 nacht.
Is het een optie dat hij gaat logeren bij een vriend? Of dat er eventueel een vriend bij jullie komt logeren?

Hij is bijna 15, als we gaan net 15. Hij wil niet logeren en ook niet dat iemand hier logeert. 

Ja, hoor, lekker laten gaan. Als hij ook wel het type is om alles goed af te sluiten 's nachts en als ie weggaat. Dat zou ik ook wat eng vinden.

grasspriet1980 schreef op 03-04-2022 om 20:41:

[..]

Hij is bijna 15, als we gaan net 15. Hij wil niet logeren en ook niet dat iemand hier logeert.

Dat is jammer, een logee maakt t toch wat makkelijker. Ik ging met m'n 16e op kamers maar vond t vooral heel stil in huis. Al zijn het slechts 3 dagen natuurlijk, op mijn 16e ging ik ook 2 weken met vriendinnen naar Salou dus dat kon ook gewoon.

 Elke dag even appen of bellen en zorgen dat de boodschappen voor pannenkoeken en macaroni in huis zijn, zou je dat gerust stellen?

Hebben jullie niet met hem een locatie bedacht, zodat hij het niet opgedrongen voelde?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.