Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-06-2013 om 16:41
Wat vinden jullie 16/17-jarigen van het besluit van de senaat dat de leeftijd voor alcohol omhoog gaat naar 18 jaar?
Mijn (net) 16-jarige vindt het belachelijk. Zij drinkt heel af en toe, kan er toch wel aan komen (zegt zij) en vindt deze regel daarom onzin. Ook zegt zij dat haar leeftijdsgenoten dan eerder wat slikken of roken of de grens overgaan (wij wonen vlak bij de grens).
23-06-2013 om 07:15
Ik ben die bazen niet hoor...
Maar een jaarcontract is heel doodgewoon hoor. Ik denk dat die bazen geen zin hebben om in drukke maanden (december/januari) te zitten met personeel dat nog ingewerkt moet worden. Geen idee verder waarom. Ook weet ik niet precies hoeveel contracten nu wie heeft gehad waar en voor hoe lange periode. Ik ben al blij als ik van mijn eigen dochter weet waar ze precies werkt en hoe lang en of er nog een contract inzit. Ik weet alleen zeker dat volgens de pubers deze wetgeving meegespeeld heeft en als reden door de bazen werd genoemd.
Bazen houden niet van onzekerheden in hun personeelsbestand. Die kiezen dan voor zekerheid en ook voor de zekerheid zo dat ze zeker weten dat ze binnen de wetgeving vallen (op uitzonderingen na, maar die lappen wel meer regels aan hun laars).
groeten albana
23-06-2013 om 17:15
Maar albana, ze mogen gewoon blijven werken in de horeca
http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/33341_initiatiefvoorstel
De leeftijdsgrens van 16 jaar waarvan niet wordt voorgesteld die te verhogen tot 18 jaar is de minimumleeftijd van het dienstdoende personeel in horeca- en slijtlokaliteiten inclusief barvrijwilligers in (sport)kantines.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.