Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-04-2015 om 00:52
Hallo daar,
Ik ben de laatste tijd nog al wat aan het google Geweest over hoe het nou zit met de verkoop van 18 plus games aan minderjarigen. (Zo blijkt dat de 18+ richtlijn van pegi een richlijn is, en geen wet. Voor 18 plus games moet je wel minimaal 16 zijn en winkels mogen eigen regels voor de verkoop hiervan stellen).
Tijdens dit gegoogle kwam ik langs een heleboel fora, vooral voor ouders zoals deze waar mensen vragen hadden over of spellen wel of niet geschikt waren voor hun kinderen. Ik ben zelf 17 en ik dacht dat het misschien een goed idee was om ouders te informeren over dit soort games, en te vertellen over mijn ervaringen er mee.
Mijn ouders zijn zelf nooit zo moeilijk geweest met dit soort dingen, ook al ben ik verder vrij streng opgevoed. Ik heb vanaf ongeveer mijn 12e gta, cod enzovoort op de ps2 gespeeld. Dat wil niet zeggen dat ik nu een onfatsoenlijke, geweldaldadige of verstandelijk beschadigde jongen ben. Ik basketbal 3 keer per week, heb een vriendin en een leuk sociaal leven, ik speel ook nog regelmatig een spelletje en doe dit jaar eindexamen havo.
Dat ik dit alles zonder problemen ben doorgekomen wil niet zeggen dat ik ouders aanraad om hun kinderen toestemming te geven om dit soort games te spelen. Ik geloof niet dat geweld in fantasiewerelden je kinderen geweldadig maakt in het echte leven of op welke manier dan ook beschadigt, maar elke ouder moet dat voor zichzelf beslissen.
Als er iemand is die vragen heeft over welk spel dan ook, de meesten ken ik wel of heb ik zelf gespeeld. Vraag maar raak! Ik zal alles beantwoorden. Dit kan gaan over mijn ervaringen of vragen over een spel zelf.
Als laatste wil ik nog iets kwijt over het kopen van deze spellen. Ik heb veel gelezen over kinderen die spellen in de winkel meekregen, en ze vervolgens van hun ouders weer terug naar de winkel moesten brengen. Als uw kind een eigen bankrekening heeft kunnen deze spellen echter vrij simpel via internet bemachtigd worden. Deze worden dan niet opgestuurd maar je krijgt in je mail een "key" een code die je kan invoeren en dan kun je het spel downloaden. Zo koop je het spel zonder fysiek doosje en dit is dus lastig te controleren. Vooral op de computer is dit groot maar op de playstation en xbox kan dit ook. Op mijn playstation 2 vroeger kon dat niet :^).
Sorry voor eventuele tikfouten. Alles op een ipad getypt.
Bedankt voor het lezen ban mijn topic. Ben erg benieuwd wat ouders te zeggen hebben.
Timo
15-04-2015 om 15:19
Waar het mij om gaat
Wreedheid puur voor je plezier. Ook al is het virtueel. Dat wil ik niet stimuleren en idd zelfs afremmen. Maar nogmaals: het is hier totaal geen big deal. Het wordt nu enorm uitvergroot maar ik denk dat ik er in heel hun leven 3x iets van gezegd heb. Het komt dus ook amper voor, heb het nog wel eens to een vriendje voorbij horen komen en dat was het dan wel. Het is ook geen missie van me, om dat overal uit te bannen. Ik reageerde op minie (dacht ik?) die vroeg hoe wij omgingen met geweld in games.
01-06-2015 om 19:42
Timo, ben je daar nog? (probleem met League of Legends)
Ik wil League of Legends installeren, maar krijg bij de registratie steeds de melding: "Your signup failed". Ik vul alles echt goed in, krijg ook gewoon groene vinkjes bij betreffende velden. Ik zie al surfend dat het een bekend probleem is, maar de geijkte oplossing (andere browser proberen) werkt niet. Ik heb het geprobeerd met Firefox en IE. Andere naam geprobeerd, geboortedatum aangepast, helpt allemaal niks. Weet jij (of iemand anders natuurlijk) wat het probleem kan zijn?
Het spel downloaden lukt dus wel, maar een account aanmaken niet.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.