Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

(Aangepaste) activiteiten, binnenshuis, puber 15 jaar


Bijtje82

Bijtje82

08-02-2023 om 20:40

misschien van die denkpuzzels die je uit elkaar moet halen? 

https://www.bol.com/nl/nl/p/iq-puzzel-3d-hout-9-verschillende-hersenkrakers/9200000118426116/?referrer=socialshare_pdp_www

Mag ze iets om haar balans te oefenen misschien? Zo'n wobbel of een andersoortig ding? 

Misschien iets om wat sportverenigingen te doen?

Misschien te kinderachtig, maar een mooie grote kap pop, zodat ze haren kan vlechten, make-up kan doen etc?

Ga er even van uit dat wol of garen ook niet mag. 

Denk dat alles waar je jezelf of anderen mee kunt verwonden niet mag. En dat is eigenlijk best wel veel.

Lastig dat zelfs touw en draad niet mogen, dan valt er nog meer af, zoals haken, breien, macrame, armbandjes vlechten. Wel begrijpelijk natuurlijk. Misschien nog wol vilten, dat heeft ook iets therapeutisch. Maar dat is best lastig als je het nooit gedaan hebt. Dan toch beter kleien. 

- I.p.v. klei, papier mache?! Dit hoeft niet met lijm, beter is bloem met water papje maken. Droogt aan de lucht. Daarna schuren en verven kan ook nog. Zowel kommen en schalen als poppen/beesten/fantasie
- moodboard of scheurwerkjes maken  uit tijdschriften en opplakken met bloemlijm of dubbelzijdig plakband. (Of is plakband gevaarlijk  als touw?)
- iets doen met solar papier? 
_ geo bender -magnetische kubus of shasibo kubus? 
- 3d pen? 
- knex, technisch lego? 
- bouwen met  suikerklontjes? (Water is lijm)

ik heb niet alles doorgelezen:

Ik zag van de week bij de Action pakketten liggen met hele strijkkraalprojecten. 

https://www.action.com/nl-nl/p/avec-strijkkralen-schilderij/

Daar heb je alleen op het eind een strijkijzer bij nodig. Daar kan vast iemand wel bij helpen. 

Kleuren, diverse soorten mogelijk. Soms ook met verbinden van puntjes. Kleuren van circkels. Etc etc. Boekenvoordeel heeft vaak diverse soorten.
Zelf gaan tekenen. 

Filigraan: heb je strookjes papier en lijm voor nodig.

fimo/ klei, expoxy sieraden/ sleutelhangers maken.

wat lastig met zoveel beperkingen. Hebben ze daar geen tips? Ik kan me niet voorstellen dat ze de eerste is die hier tegenaan loopt. 
Mijn eerste gedachten zijn al genoemd, schilderen op nummer, sudoku, aquarellen, een volwassen versie van lego. Of kant en klare knutselpakketten maar dat is erg lastig met alle beoordelingen. Ik zou denk ik naar de stad gaan en gewoon in bepaalde winkels gaan kijken (action, so low, xenon, pippoos, big bazar enz.) Kan me ook voorstellen dat dit erg stressvol is voor jezelf als je niks vindt. 

Een moodboard maken van plaatjes en teksten uit tijdschriften? (Zoveel tips al gegeven, misschien stond hij al ergens)

Ciska78

Ciska78

09-02-2023 om 07:53 Topicstarter

Er staan echt wel tips tussen waar we hopelijk wat mee kunnen.
Ik ben gisteren door de action gelopen en heb in ieder geval een daimond painting meegenomen, een kleurboek dot-to-dot en een schilderen op nummer.
Ga vandaag even naar boekenvoordeel want ik denk dat origami ook wel een goede is.

ik heb ook naar haar mentor gemaild hierover hoor, zij zullen vast ook wel tips hebben.
Maar er valt gewoon heel veel af door de beperkingen wat ze mag hebben, dat maakt het heel ingewikkeld.

Een muziekinstrument, die vraag heb ik ook bij haar mentor neer gelegd.

Tekenen/kleuren doet ze al heel veel, ze wil dus echt wel iets anders dan dat.
Lezen werd een paar keer aangeraden, maar dit doet ze echt niet, dus heeft ook geen zin om daar boeken/tijdschriften achter te laten helaas.

Ik ben echt super blij dat er zo wordt meegedacht, dank jullie wel allemaal.

Nog 1 tip: weet je dat je lego ook kunt huren? google maar eens. Heb je mooie grote pakketten, zou niet te betalen zijn als je die allemaal moest kopen!

Zebra04 schreef op 09-02-2023 om 14:49:

Nog 1 tip: weet je dat je lego ook kunt huren? google maar eens. Heb je mooie grote pakketten, zou niet te betalen zijn als je die allemaal moest kopen!

Wat een briljante tip! Want zeker die lego voor volwassenen is schreeuwend duur. 

Ciska78

Ciska78

09-02-2023 om 16:03 Topicstarter

wat een goed tip van die lego, die ga ik even opzoeken

Nog 1 tip; misschien goed om ook te overleggen over hoe je al deze vormen van tijdverdrijf aanbiedt. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je dit allemaal in 1x achterlaat, ze zo overweldigd wordt, dat ze niet weet waar ze moet beginnen en uiteindelijk alles blijft liggen. Ik ben geen expert, ken je dochter niet en de situatie is natuurlijk uitzonderlijk. Maar misschien heeft haar begeleiding hier tips voor.

Ciska78 schreef op 09-02-2023 om 16:03:

wat een goed tip van die lego, die ga ik even opzoeken

Dit kan oa bij de Bonte Bouwplaats.

Ciska78

Ciska78

09-02-2023 om 19:04 Topicstarter

kkeuren met stickers was ze aan begonnen maar vond ze niet leuk.
Ik ben zeker niet van plan alles tegelijk aan te gaan bieden, want dan weet ze inderdaad niet meer waar te beginnen en loopt ze vast.
Aangezien wij maar 1x per week op bezoek mogen is het zeker aan begeleiding om hierin mee te begeleiden

Is ze een beetje sportief? Mag ze misschien een bal hebben om te leren hooghouden. Of kan ze wat met gewichtjes werken of opdrukken. Of een diabolo. Een boekje met oefeningen kan dan helpen (als filmpjes niet mogen). 

Of een boekje met vingertruckjes of tovertrucjes met een pak kaarten, a la Hans Klok. Of hoe heet dat, dat je z'n glazen bol heen en weer beweegt met je vingers. 

In ieder geval iets waarbij ze niet de hele tijd hoeft stil te zitten op een stoeltje, maar ook wat in beweging is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.