Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

(Aangepaste) activiteiten, binnenshuis, puber 15 jaar


Of luisterboeken?

Tijgeroog schreef op 08-02-2023 om 08:24:

Ik heb een kind dat eindeloos haakt. (Maar mogen de haaknaalden?)
En eentje die warhammer-poppetjes schildert. Dat zul je dan wel zelf moeten voorbereiden (het lossnijden van de onderdelen, en misschien het lijmen), maar dat kun je goed op losgaan. (Zijn penselen toegestaan?)
Fimoklei vindt m'n dochter ook leuk, hoewel ze er nu niet echt meer aan toe komt. En ik zal haar eens vragen of ze nog andere ideeën heeft.
En er zijn een paar bordspellen en dobbelspellen die je ook alleen kan spelen. Zou ze dat leuk vinden?

Je kan ook breien (of is het haken) met je arm(en)m dwz zonder haken of naalden. Met lontwol geloof ik dat het heet. 

Als ik de bak met magnetics, we hebben de goedkope versie, ooit bij de Action gekocht, op tafel zet gaan dochters van 13 en 15 er altijd mee aan de slag. Ikzelf trouwens ook, je kunt er leuke bouwwerken mee maken en jezelf uitdagen of gewoon een beetje prutsen. Op Amazon en Bol.com staan diverse sets. Of misschien Gravitrax, is jongste dochter groot fan van, maar weet niet of dat mag en handig is.

https://www.bol.com/nl/nl/f/escher-caleidocycli/36940126/

3D eschervormen vouwen. Volgens mij voorgestanst dus geen schaar nodig. 

Zelf vond ik verven op nummer echt heel fijn om te doen toen ik een periode opgenomen was. Als er toen diamond painting was had ik dat ook zeker heel fijn gevonden. Sterker nog, dat vind ik naast borduren een van de fijnste dingen om te doen. Het is lekker makkelijk en je kan het een beetje doelloos doen, maar uiteindelijk heb je er wel wat leuks voor terug. Bij aliexpress zijn echt hele leuke te vinden. De grootste diamond painting die ik tot nu toe gedaan heb is er eentje van Marilyn Monroe welke bij ons in de huiskamer hangt. Om te proberen zijn die van de action ook helemaal prima.

Lego voor volwassenen? Een bos bloemen bijvoorbeeld?

wat fijn dat ze interesse krijgt! Misschien een dagboek, jongleren/ballen (handbal om wat in vorm te blijven?), goocheltrucs?

Macramé?
En dan desnoods aan de begeleiding vragen als er toch iets afgeknipt zou moeten worden. 

Lijntekeningen op nummer?
Moppenboekjes?

Waar houden de anderen zich mee bezig?

Misschien al genoemd maar pixelhobby? Gaat van hele eenvoudige patronen voor kinderen tot het Melkmeisje van Vermeer. 
En sterkte voor jullie!

Omnik schreef op 08-02-2023 om 18:26:

https://www.bol.com/nl/nl/f/escher-caleidocycli/36940126/

3D eschervormen vouwen. Volgens mij voorgestanst dus geen schaar nodig.

Die heb ik, en die moet je wel zelf knippen, maar dat zou je van te voren voor haar kunnen doen. Wel leuk om te doen! (Maar lijm nodig... mag prittstift wel?)

yoga mat en instructie boek +/- grote zitbal

scrub en body lotion

fotoboeken van vroeger om te bekijken

Borduren en dan eventueel bolletjesnaald kopen. Borduurnaalden voor kruissteek zijn al bot  maar deze hebben bolletje bovenop dus zeker niet scherp.

Ciska78 schreef op 08-02-2023 om 08:40:

Geen idee of penselen zijn toegestaan, moet ik navragen.
Warhammer poppetjes moet ik even googlen hoor.
Bordspellen is ze niet van helaas.

Modelpakket met hout, maar ben je daar niet heel snel klaar mee? En ik weet ook niet of dat mag.

De beperkingen maken het heel lastig, daarom ook de hulp van het forum, omdat ik er ook niet goed aan uit kom.

Kijk op ugears voor model pakket van hout. De modellen zijn beter te bekijken ahv een filmpje. W sommige modellen zijn  prijzig maar met diverse modellen zijn ze uren bezig. Vb knikkerbaan. 

Op gladde stenen tekenen met acrylstiften(voorbeeld:kijk maar eens naar mijn profielfoto)
Playmais, er zijn leuke boekjes voor. Ze kan het evt met haar handen scheuren als ze kleinere stukjes nodig heeft. Het is heel zacht.

Lego,knexx,geosmart magnetisch contructiemateriaal.

natvilten?
om te vilten heb je een aantal dingen nodig. Als eerste de zeep, daarnaast de wrijving van je handen en tenslotte de afwisseling van koud en warm water. Door die drie dingen op de juiste manier met elkaar te combineren gaat de wol stevig in elkaar hechten en dat levert het gevilte resultaat op.

Houten bouwpakket Eekhoorn ( van de-bouwplaats.nl) er zijn heel veel verschillende.

Dit bouwpakket zet je in elkaar door de onderdelen volgens de meegeleverde 3D- bouwbeschrijving, gebaseerd op stap-voor-stap-tekeningen. Je drukt de onderdelen uit de voorgestanste bouwplaten en in klemt deze in elkaar. Hierdoor ontstaat bouwendervoort een stevige constructie. Bij de bouw is dus geen lijm of iets dergelijks nodig. Alleen de allerkleinste onderdelen hebben soms een druppeltje lijm nodig om goed vast te blijven zitten.



wrecked this journal? Vond dochter erg leuk om te doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.