Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Aantal lachende pubers uit onze buurt

Ik heb eigenlijk iets waarvan ik denk ik wel overdrijf, maar het maakt me onzeker. Ik sta er ook van te kijken dat het me zo onzeker maakt.
Mijn dochter heeft met 2 jongens (straatjongens) op de lagere school gezeten, van die stoere pubers. De laatste tijd kom ik ze tegen met een groepje en dan noemt een van de jongens mijn naam of roepen ze hoi....en gaan ze heel hard lachen. In eerste instantie kon ik er wel om lachen. Maar het is nu al een aantal keren gebeurd en ik merk dat ik er super onzeker van wordt. Waarom ze dat doen. Ook hebben ze tegen mijn dochter mijn naam geroepen. Ik wil nu eigenlijk al een andere route gaan fietsen om de kans kleiner te maken dat ik ze tegen kom. Ik wil ze er ook niet op aanspreken, dan maak ik het misschien alleen erger. Hoe moet ik nu reageren en overdrijf ik dat ik het niet fijn vindt?


Hilde

Hilde

20-06-2020 om 17:17

nee dat is niet fijn

Misschien vrolijk terugzwaaien?
Hoe vindt je dochter het dat ze jouw naam roepen?
Laten blijken dat je onzeker bent of vragen of ze ophouden is koren op de molen....

Kikki39

Kikki39

20-06-2020 om 17:19 Topicstarter

Mijn

Dochter kan er wel om lachen. Ik zeg ook niet tegen haar dat ik het niet leuk vindt.
Ik heb straks ook vrolijk hallo terug gezegd...
Maar ben wel van plan anders te gaan fietsen, eigenlijk te gek voor een paar snotapen...

Kikki39

Kikki39

20-06-2020 om 17:20 Topicstarter

Maar

Nu komt duidelijk mijn hele onzekerheid naar boven. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er om me gelachen werd ofzo. Maar ik moet er maar boven gaan staan. Raar dat het me wel wat doet...

Pirata

Pirata

20-06-2020 om 17:29

Om zichzelf

Ik denk eigenlijk dat ze om zichzelf lachen, dat ze zo stoer zijn dat ze dit durven....

Kikki39

Kikki39

20-06-2020 om 17:38 Topicstarter

Dat zou kunnen. Ik snap ook niet wat er te lachen valt. Ik ben zelf een hele normale vrouw. Ik heb gewone kleding, zie er doorsnee uit, echt niks om te lachen. Ze kennen me verder ook niet ofzo...
Het zal wel stoer zijn, maar ik word er onzeker van...

juf Ank

juf Ank

20-06-2020 om 17:43

dat lachen

hoor je later pas? Ik zou anders nog iets roepen dat ik blij ben dat ik ze zoveel vrolijkheid kan bezorgen.

Kikki39

Kikki39

20-06-2020 om 17:45 Topicstarter

Roepen in de verte mijn naam als ik voorbij ben of zeggen hoi en dan gaan ze hard lachen
Ik hoop wel dat het voorbij gaat...

Kikki39

Kikki39

20-06-2020 om 17:46 Topicstarter

Maar

Jullie zouden het je niet persoonlijk aantrekken? Ik heb echt zoiets van wat is er dan, waarom moeten ze zo om mij lachen?

valeria

valeria

20-06-2020 om 17:48

je naam

Heet je ook echt iets als Kikki? Of een andere naam die ze grappig zouden kunnen vinden of waar iets op rijmt, wat jij dan niet hoort maar zij wel?

Kikki39

Kikki39

20-06-2020 om 17:49 Topicstarter

Nee

Heb een hele normale naam haha...net zoiets als Natasja of melanie

rode krullenbol

rode krullenbol

20-06-2020 om 17:54

Vragen staat vrij

"Zeg, jullie lachen me toch niet uit,hè?"

"Nee hoor, mevrouw. We staan maar wat te geinen! *Piep* hier maakt altijd zulke leuke grapjes ..."

Rode krullenbol

Hilde

Hilde

20-06-2020 om 18:08

Oh ja herkenbaar

Ik word ook in eerste instantie erg onzeker. Zelfs na 18 jaar lesgeven in het voortgezet onderwijs denk ik altijd meteen eerst dat mijn haar gek zit of dat ik er raar uitzie. Niks aan te doen, gewoon overheen stappen en vrolijk terugzwaaien 🙋‍♀️😊

Triva

Triva

20-06-2020 om 18:12

Joh

Ze kennen jouw naam, van anderen niet. Overigens als je toevallig Karin of Karen heet snap ik dat wel. Is net zoiets als vroeger Sjonnie en Anita ofzo. Je weet het niet.

Het gaat echt het snelste over als je er zelf om lacht, ze niet probeert te ontwijken of hard gaat fietsen.

Kikki39

Kikki39

20-06-2020 om 18:13 Topicstarter

Ja hilde

Kunnen ze tegen jou ook "raar" doen die leerlingen?
Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt. Nu snap ik hoe het is als je gepest wordt, terwijl dat nu niet eens het geval is, maar toch, voel me er nu al ellendig van...

valeria

valeria

20-06-2020 om 18:44

en hoe heten zij?

dan roepen zijn "hee natasjaaaaa!"

en dan roep jij "hee dylanoooo!"

als je helemaal niet reageert hebben zij lol natuurlijk

Jo

Jo

20-06-2020 om 18:47

Het eerste waar ik aan dacht

Ik zou er juist op af gaan.
Met genoeg ijsjes (die van de Jumbo zijn erg lekker en niet zo duur) voor al die jongeren en ze een hele fijne dag wensen.

Of in ieder geval de jongens bij naam terug groeten en vrolijk zwaaien.

juf Ank

juf Ank

20-06-2020 om 22:39

Kiki

Kan het ook zijn dat eentje van het groepje misschien op jouw dochter valt? Dan heeft het daar misschien mee te maken.

Maro

Maro

20-06-2020 om 22:40

Voor hetzelfde geld

doen ze het bij iedere volwassene die ze een beetje kennen. Gewoon, omdat ze weten dat je er onzeker van wordt.

Veertig jaar geleden kwamen vriendinnen en ik veel bij een Open Jongeren Centrum, disco en zo. De uitsmijters waren heel vervelend, seksistisch vonden. Toen hebben we een keer op een afstandje gestaan en elkaar zogenaamd toegefluisterd en toen gelachen. Ze werden op slag 20 cm kleiner. Ja gemeen van ons, maar zij waren begonnen...

Dus misschien ken je nog een andere ouder van die lagere school? dat je het kunt vragen

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2020 om 00:51

Elke dag wel een keer

Ik heb ook regelmatig het gevoel dat er om mij gelachen wordt. Ik schat in dat dit voor 2 procent klopt. Ik sta er niet altijd elegant bij dus daar heb ik weleens bij gedacht dat er om mij gelachen werd, maar was dat wel zo? Dit jaar ben ik veel meer uren in de tuin dan vorig jaar en dat zijn ze nu misschien gewend, want ik merk niet vaak meer dat de draak (een dwergsoort 😉) met mij gestoken wordt. Kinderen komen regelmatig naar het hek voor een babbeltje over de tuin (grotere kinderen) of om te vragen of die tuin van mij is en die kat ook en die meneer in huis ook nog? Dat vinden ze grappig genoeg niet vanzelfsprekend. (Kleuters)

Moraal?: Blijf jezelf en rij niet om. Vriendelijk blijven, dat is de beste remedie.

Kikki39

Kikki39

21-06-2020 om 09:12 Topicstarter

Dat

Ze dichter leuk vinden dacht ik eerst ook, maar nu gaan ze zo flauw doen dat het dat niet is. Het kan zijn dat ze het bij meerdere mensen doen.

Ik ben toch geneigd anders te fietsen, nu blijft het iedere keer zo en verzinnen ze er dadelijk meer dingen bij. Als ik ze een tijd niet zal zien waait het wel over misschien.
Maar niet doen?

Ik voel me eigenlijk net een klein kind die er niet tegen kan dat er gelachen wordt. Raar dit! Ik wist niet dat ik nog onzeker was dat ik me door een paar snotapen zo voel...

Kikki39

Kikki39

21-06-2020 om 09:15 Topicstarter

Mijn

Dichter is dochter

Man vertelde weleens over wat zij vroeger uithaalde in de buurt. Pizza bestellen bij een man in de buurt en andere kattekwaad bij die man, lijkt me eigenlijk zo erg.....

Jo

Jo

21-06-2020 om 09:31

straatjongens

Klinkt wel heel denigrerend en zo zal je ook wel op die jongens overkomen. Een vrouw die op hun neerkijkt.

Nogmaals benader die gasten als je gelijken, groet ze in plaats van ontwijken.

Met die jongens is niks mis. Ze vertonen heel normaal puber gedrag en daar hoort ergens in de buurt je vrienden ontmoeten en lol trappen gewoon bij. Dat deed ik ook al 40 jaar geleden.

Kikki39

Kikki39

21-06-2020 om 09:37 Topicstarter

Dat

Bedoel ik niet zo. Maar dat zeg ik om een beetje duidelijk te maken wat voor jongens het zijn. Hele dag op straat hangen en vanalles uithalen, ja dat deed ik zelf vroeger ook, ik was ook zo...
Ik denk zeker niet dat ik zo overkom, ik ben altijd heel vriendelijk naar iedereen en groet iedereen.

molletje

molletje

21-06-2020 om 09:42

Groeten

Ik roep altijd vrolijk zwaaiend bij dat soort gelegenheden: Doe de groeten aan je moeder!! Het 'feit' dat ik hun moeder ken (vaak helemaal niet waar) geeft groepjes jongeren vaak net een beetje meer remming. Zeker als je een naam van iemand in dat groepje kent. "Hee Sjors, leuk je te zien, doe je de groeten aan je moeder?" Dan ligt ineens de focus op Sjors en niet meer op jou (hee sjors, waar kent zij jouw moeder van?). Als je het nog erger wilt maken roep je: Hee, wat ben jij GROOT geworden - je bent nog wel even schattig als vroeger hoor. Groetjes thuis!

Als Molletje.

Hier staat altijd zo'n groep waar ik dwars doorheen moet om mijn fiets weg te kunnen zetten. Ik heb er inderdaad langere tijd geleden één tussen uit gepikt, hem hartelijk gegroet bij zijn naam en gevraagd hoe het met zijn moeder ging en of hij haar de groetjes wilde doen.
Als ik er nu aan kom verzoekt deze jongeman aan de rest of ze even opzij willen gaan want "die mevrouw moet er door".

Ik knik wat vriendelijk en vervolg mijn weg.

ElenaH

ElenaH

21-06-2020 om 11:38

Kikki39

'maar nu gaan ze zo flauw doen dat het dat niet is. '

Misschien wilde de ene jongen beleefd groeten en zeiden de andere jongens daar iets van. En heeft de eerste er toen een geapje van gemaakt om zijn gezicht te redden. En nu moet hij daar wel mee door gaan, vanwege de sociale druk.

ElenaH

ElenaH

21-06-2020 om 11:38

Geapje

Grapje

Kikki39

Kikki39

21-06-2020 om 11:41 Topicstarter

Tja

Het kan vanalles zijn, alleen voel ik me er zo rot onder. En ik snap eigenlijk niet precies waarom. Gisteren me er al zo rot om gevoeld en dat gaat niet weg...

Kikki39

Kikki39

21-06-2020 om 12:01 Topicstarter

Snap er niks van dan ik me zo ellendig er van voel, dat is toch niet normaal. Kan er wel om janken. Ben bang dat dit zo maanden doorgaat. Kan ik niet eens meer normaal fietsen. Overdreven weet ik, maar ja zo voelt het.

Mijntje

Mijntje

21-06-2020 om 13:20

hangplek

Als negeren lukt niet, kan je best omfietsen tot ze weer een andere hangplek hebben gevonden. Lijkt me ook vervelend, maar het heeft vast niets met jou persoonlijk te maken.
Hoe onzekerder jij doet, hoe meer voeding jij ze geeft. Omfietsen is ook negeren.
Wat je ook kan doen, als je durft, is op ze afstappen met je mobiel in de aanslag, en vragen of je een foto mag nemen, Zeg dat je bij de plaatselijke krant werkt en over de anderhalve meter van hangjongeren schrijft. Ben dan benieuwd of ze lachend op de foto staan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.