Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Advies gevraagd, rugpijn/krakende rug dochter


Kikki39 schreef op 20-01-2023 om 12:23:

ja ze doet ze iedere dag en fysio geeft iedere week weer andere mee omdat het niet helpt. Dochter is er dan klaar mee en ik ook, praat meer als wat anders.

Ik kan idd een andere proberen. Manuela is ze ook geweest.

Maar herkent iemand dit, het kraken van je rug bij jezelf? Bij mij kraakt namelijk niks als ik beweeg, bij haar dus wel en dan is het weer goed. Wat zou dat kunnen zijn?

Zowel ikzelf (nek/schouders) als mijn dochter (rug) kunnen dit en doen dit. Het lucht op. En bij de fysio is bij mij ook regelmatig wat met kraken etc weer recht gezet. Ik zie ook dat het weer terug komt en dat we dus weer zelf kraken maar ik denk dat het heel erg in onze houding zit.

Ik liet zelfs de kinderen op mijn rug staan als ik enorm last had en met handen/duwen bijna geen verschil te bereiken valt. 

Eppos schreef op 20-01-2023 om 14:01:

[..]

Zowel ikzelf (nek/schouders) als mijn dochter (rug) kunnen dit en doen dit. Het lucht op. En bij de fysio is bij mij ook regelmatig wat met kraken etc weer recht gezet. Ik zie ook dat het weer terug komt en dat we dus weer zelf kraken maar ik denk dat het heel erg in onze houding zit.

Ik liet zelfs de kinderen op mijn rug staan als ik enorm last had en met handen/duwen bijna geen verschil te bereiken valt.

Ik heb zoiets ook eens gedaan bij iemand die zelf wel wist hoe of wat met zijn rug. Mooi dat hij door mijn ingreep twee ribben kneusde. Wat heeft die op zijn lazer gehad van de dokter!

Lieveheersbeest schreef op 20-01-2023 om 13:19:

[..]

Ja, ik.

Ik ben hypermobiel en kan een boel kraken. Dagelijkse kost zijn mijn heupen, rug en vingers. Na het kraken voelt het beter, want dat is de beknelling tijdelijk opgelost. Na jarenlang fysio en manuele therapie ben ik krachttraining gaan doen om mijn spieren sterker te maken, zodat mijn gewrichten minder te verduren kregen. Dat heeft de klachten voor 90% opgelost.

Bij zoon hetzelfde, die gaat er echt even voor staan om alles fijn te laten kraken, want hij weet dat ik dat een afschuwelijk geluid vind.

Wat bij hem helpt is een ontspanningsmassage zodat de spieren ontspannen en er minder druk op de wervels en gewrichten wordt uitgeoefend. Die massage doen we dan wel bij een massage salon. 

Kersje schreef op 20-01-2023 om 13:55:

[..]

SVP NIET QUOTEN, wellicht laat ik deze post later verwijderen 😇

[Quote verwijderd]


-Knip-

Kikki39

Kikki39

20-01-2023 om 15:15 Topicstarter

ah dat kraken kennen dus vele van jullie, ik had nog nooit gehoord dat iemand dat deed. Ik zei al tegen dochter dit niet te doen, om dat ik dacht dat het echt niet goed zou zijn.
Kan ik haar ook naar een Thaise massagesalon doen? Zit bij ons namelijk in de buurt. Zou dat kunnen helpen?

Kikki39 schreef op 20-01-2023 om 15:15:

ah dat kraken kennen dus vele van jullie, ik had nog nooit gehoord dat iemand dat deed. Ik zei al tegen dochter dit niet te doen, om dat ik dacht dat het echt niet goed zou zijn.
Kan ik haar ook naar een Thaise massagesalon doen? Zit bij ons namelijk in de buurt. Zou dat kunnen helpen?

Ik weet niet of je daar "happy" van wordt

En ik zou toch wel willen weten welke massage ze daar geven, welke opleiding, controle etc daar op is. Een massage klinkt lekker en als het goed en professioneel gedaan wordt, is het dat ook (mits veilig gedaan) maar een goede massage is niet pijnloos en zomaar een massage geven (door een leek) kan ook schadelijk zijn. 

Bij mij in de buurt zit ook een drukpuntmassage maar die komt uit een "school" (lees traditie, cultuur) waar de drukpunten (lees zenuwknopen) niet ingedrukt maar ingedrukt en gedraaid worden waarbij ze kapot gaan, met de bedoeling dat ze weer gaan helen in de hoop dat de klachten daarmee verholpen zijn. Je hebt gelijk geen last meer en je (gespannen) spieren kunnen zich ontspannen maar zo'n plek blijft een tijd pijnlijk. De vraag is hoe zo'n knoop dan heelt. Ik heb daar niet voor gekozen omdat ik geen littekenweefsel wilde op plekken die al pijnlijk waren.

Gewoon maar iets proberen, zou ik mee oppassen zeker als je best al veel last hebt. 

rebmaaviv schreef op 20-01-2023 om 15:09:

[..]

Knip

Zou je je quote svp willen weghalen? Staat er toch duidelijk lijkt mij?

rebmaaviv schreef op 20-01-2023 om 15:09:

[..]

Knip

Waarom quote je iets waar toch duidelijk een verzoek bij staat om dat niet te doen? Je neemt dat verzoek zelfs mee in je quote. Behoorlijk onbehoorlijk…!

Wow Kersje  wat heftig

Jonagold schreef op 20-01-2023 om 16:52:

[..]

Waarom quote je iets waar toch duidelijk een verzoek bij staat om dat niet te doen? Je neemt dat verzoek zelfs mee in je quote. Behoorlijk onbehoorlijk…!

als je niet wil dat iets gequote wordt kun je het beter niet neerzetten. Niet iedereen is even secuur, dat blijkt hier ook maar weer.

rebmaaviv schreef op 20-01-2023 om 15:09:

[..]

Knip

Ze schreef niet quoten Rebmaaviv. Ik ga dit melden.

Ysenda schreef op 20-01-2023 om 16:56:

[..]

als je niet wil dat iets gequote wordt kun je het beter niet neerzetten. Niet iedereen is even secuur, dat blijkt hier ook maar weer.

Dus dan maar niet reageren en je aanpassen aan personen die niet kunnen lezen? Beetje omgekeerde wereld lijkt mij.

Dank voor het begrip van de overige forummers 🙏


Je dochter is nog in de groei, fysio hebben jullie geprobeerd en helpt blijkbaar niet. Ik zou echt terug gaan naar de huisarts en uitsluiten of er niet iets aan de hand is wat ander medisch ingrijpen vraagt.

niet doormodderen maar terug naar de ha zodat ze verwezen wordt naar het ziekenhuis (orthopeed), maken foto’s en eventueel MRI. Dat ze jong is betekent niet dat het niet eventueel serieus kan zijn. 
sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.