Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Advies gevraagd vriendinnen ruzie en ouders

Dochter van 16 is al zeker 13 jaar bevriend met vriendin. Vriendin is altijd al jaloers geweest op dochter. Omdat dochter te goed is heeft ze heel veel gepikt van vriendin. Door haar jaloerse gedrag probeert ze mijn dochter te kleineren. Dochter ziet er leuk uit , is heel lief, veel vriendinnen en vriendin had nooit vriendinnen omdat iedereen haar al snel doorhad, ze is zelf super onzeker, vandaar dat ze een ander naar beneden probeert te halen en altijd de aandacht op haar wilt hebben.  Nu hebben ze een vriendengroepje met jongens en als dochter maar iets van aandacht kreeg was ze jaloers. Een jongen vond dochter leuk, maar dochter wilde niet. Nu heeft ze die jongen zo ver gekregen om dochter belachelijk te maken. Nu is er vorige week iets gebeurt en heeft dochter er genoeg van en is er klaar mee. Dochter heeft het aangegeven in gesprek en later op whatsapp, vriendin reageert niet meer. Nu wil dochter eigenlijk niet bij dat vriendengroepje weg, maar ze wil niet meer met vriendin omgaan en zegt dat ze het niet fijn vindt om niks tegen elkaar daar te zeggen, maar de vriendschap hoeft voor haar niet meer. Ik zit er zelf wel mee, en weet niet wat ik haar moet adviseren. Want hoe ga je dan nog om met dat groepje en ook heel raar vriendin niet meer reageert. Ik heb wel gezegd het haar zet is (vriendin).

Nu is er nog een probleem, want haar ouders zijn onze vrienden. Ik heb altijd al het idee dat dochter zeer negatief is weggezet bij vriendin's ouders, terwijl dochter juist net veel te goed is geweest. Maar vriendin verdraaid de verhalen. Ik ben al langer bang, want merk dat moeder vriendin iets tegen mijn dochter heeft. Ik ben best wel kwaad ook op wat er vorige week is gebeurd, mijn dochter is echt belachelijk gemaakt, dat doe je niet als vriendin. Maar goed, nu hebben we donderdag een verjaardag bij hun. Dochter gaat niet mee door het gedoe. Maar wat moet ik zelf ermee? Moet ik er wel iets mee, als ouders hebben wij er eigenlijk niets mee te maken? Maar het zit me allemaal niet lekker, ook omdat ik het oneerlijk vind dat ze denk ik alle verhalen niet weten hoe het echt zit. Graag advies.


Je bent bang dat je dochter negatief is weggezet bij die ouders. Maar zelf zet je die vriendin ook nogal negatief weg. Wat is eigenlijk het verschil? 
Verder zou ik mij er zoveel mogelijk buiten houden en hier ook niet met die ouders over in gesprek gaan. Als zij erover beginnen kun je ook zeggen dat de meiden dat zelf maar uit moeten zoeken onderling.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 21:40 Topicstarter

waar ik ook aan zit te denken is hoe doe ik tegen vriendin als ik haar op de verjaardag zie. Moet ik dan aardig gaan doen? Ik ben natuurlijk boos hoe ze zich gedragen heeft tegen mijn dochter. Wat zouden jullie doen? Verder is het natuurlijk iets tussen de meiden.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 21:44 Topicstarter

ik zet vriendin negatief weg omdat ik alle verhalen ken, niet alleen van dochter ook van andere meiden. Ik weet dat vriendin al vele verhalen heeft verdraaid. Ze heeft niet voor niks geen vriendinnen. En ze heeft dochter al meerdere malen echt voor schut gezet, terwijl mijn dochter nooit gemeen is tegen iemand. Omdat vriendin zo onzeker is probeert ze vriendin juist net altijd op te hemelen. Zo van, je bent wel mooi en leuk enz ...en wat krijgt ze terug? Dat ze haar echt gigantisch voor schut hebben gezet.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-10-2022 om 21:44

Als ze vragen waarom je dochter er niet is kun je zeggen dat *naam vriendin*  dat wel weet en dat het iets is wat de dames zelf moeten oplossen.

Je dochter kan misschien beter een poosje wegblijven bij die vrienden en hopen dat ze * naam vriendin*  snel zien hoe ze werkelijk is.

Overigens denk ik niet dat je dochter heiliger is dan de paus en ook wel iets verkeerd kan doen, of gedaan heeft. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 21:45 Topicstarter

ja jippox, daar dacht ik ook al aan, maar het zit me wel dwars omdat zij waarschijnlijk niet het echte verhaal weten hoe het gegaan is 

Hoe is je dochter voor schut gezet?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 21:48 Topicstarter

tickwl, nee echt niet. Niet omdat het mijn dochter is, ik zou het echt wel toe willen geven, maar mijn dochter is echt van de goede vrede en niemand kwetsen. Zij gaat never nooit niet tegen een vriendin zeggen, je kleding ziet er niet uit, je hebt vettig haar, waarom koop je zo'n lelijke broek, je gaat toch niet met die en die om. Dat is toch geen vriendin?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 21:52 Topicstarter

Twickel, je bedoeld wegblijven bij die groep?

Door keihard haar uit te lachen met 8 man om haar heen en dat is niet de eerste keer. Terwijl dochter er leuk uitziet. Maar ja, kreeg teveel aandacht van de jongens, wat van dochter helemaal niet hoeft hoor.Maar nog een heleboel dingen meer die in het verleden zijn gebeurd 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 21:54 Topicstarter

en als ik vriendin zie wat zouden jullie dan doen? Normaal doe ik altijd vriendelijk. Ik kan dat eigenlijk niet, ze heeft dochter zo gekwetst.

Er zitten twee kanten aan je verhaal die bij mij vragen oproepen. 

Ten eerste: je weet al geruime tijd dat zowel het meisje in kwestie als haar moeder laat ik zeggen weinig respectvol zijn naar je dochter. Wat heb je hiermee gedaan?

Ten tweede: hoe kan een impopulair meisje zoveel invloed hebben op de groep?

Kleinduimpje schreef op 03-10-2022 om 21:44:

ik zet vriendin negatief weg omdat ik alle verhalen ken, niet alleen van dochter ook van andere meiden. Ik weet dat vriendin al vele verhalen heeft verdraaid. Ze heeft niet voor niks geen vriendinnen. En ze heeft dochter al meerdere malen echt voor schut gezet, terwijl mijn dochter nooit gemeen is tegen iemand. Omdat vriendin zo onzeker is probeert ze vriendin juist net altijd op te hemelen. Zo van, je bent wel mooi en leuk enz ...en wat krijgt ze terug? Dat ze haar echt gigantisch voor schut hebben gezet.

Jij kent de verhalen van die meiden, in het huis van vriendin vertellen die meiden dezelfde verhalen maar dan verdraaid zeker als je dochter er niet bij is.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 22:02 Topicstarter

ze heeft verder geen invloed op de groep, alleen op een jongen, die mijn dochter heeft afgewezen, dus die vind het dan ook leuk denk ik om mee te doen. Verder vind de rest van de jongens mijn dochter leuk, ze kreeg dus ook teveel de aandacht.

Ik heb 2 keer met de moeder gepraat over dingen wat gebeurd was, daardoor merkte ik ook al dat verhalen verdraaid waren . Maar verder nooit iets gedaan, want ze zijn onze vrienden en ik wil geen ruzie. Met dochter heb ik al vaak gepraat en er is al veel vaker over gesproken ze geen vriendinnen meer op deze manier wilde zijn omdat ze vaker gekwetst is. 
Maar wat had ik verder kunnen doen, dichter moet het toch zelf uitzoeken. Maar ik vind het jammer dat verhalen anders overkomen, dan wordt de schuld bij dochter neergelegd. Het ging altijd om jaloezie, dat heeft vriendin ook zelf toegegeven.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 22:05 Topicstarter

nee decembermaand, want vriendin heeft verder geen vriendinnen dus die komen daar niet. Iedereen haakt af.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-10-2022 om 22:10

Kleinduimpje schreef op 03-10-2022 om 21:52:

Twickel, je bedoeld wegblijven bij die groep?

Door keihard haar uit te lachen met 8 man om haar heen en dat is niet de eerste keer. Terwijl dochter er leuk uitziet. Maar ja, kreeg teveel aandacht van de jongens, wat van dochter helemaal niet hoeft hoor.Maar nog een heleboel dingen meer die in het verleden zijn gebeurd


Zoals het er staat. Wegblijven van mensen die haar uit hebben gelachen. Als het echte vrienden zijn dan hadden ze die vriendin wel tot orde geroepen en gezegd dat zoiets niet kan, als vrienden onder elkaar. Laat haar wachten tot ze zelf contact opnemen.


Kleinduimpje schreef op 03-10-2022 om 21:54:

en als ik vriendin zie wat zouden jullie dan doen? Normaal doe ik altijd vriendelijk. Ik kan dat eigenlijk niet, ze heeft dochter zo gekwetst.

Je kunt het best wel. Gewoon neutraal vriendelijk gedag zeggen. Doe maar alsof ze de kassière bij de supermarkt is.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

03-10-2022 om 22:13 Topicstarter

de rest van die jongens hebben het niet echt meegekregen waren met hun mobiel bezig ofzo, ze stonden er wel bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.