Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Advies gevraagd vriendinnen ruzie en ouders


Kleinduimpje schreef op 18-06-2023 om 11:42:

Bedankt voor het advies, maar ik vind het ook wel erg voor zo'n jongen die zo in de knoop zit. En wat voor advies hebben jullie hierop, jongen zegt vaak een einde er aan te willen maken tegen dochter er vriendin. Wat moet ze hiermee? Dit kunnen 16 jarige toch niet oplossen?

Die jongen is aan de drugs, daar worden mensen heel vervelend van. Adviseer je dochter om ver bij hem vandaan te blijven. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

18-06-2023 om 11:44

ze zou die vriend moeten vertellen dat hij hulp moet zoeken omdat zij hem niet kan helpen. En dan afkappen. Zij kan dit namelijk echt niet oplossen.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

18-06-2023 om 11:45 Topicstarter

dat komt toch Poezie, dat ik zelf heel onzeker ben, zo van" overdrijf ik niet" misschien valt het wel mee" enz...maar ik weet wel dat hij heel vaak agressief is en dan denk ik , dat kan echt niet op een camping. Daar kun je geen stennis schoppen en dan zit je toch ver van ons vandaan.

Kleinduimpje schreef op 18-06-2023 om 11:45:

dat komt toch Poezie, dat ik zelf heel onzeker ben, zo van" overdrijf ik niet" misschien valt het wel mee" enz...maar ik weet wel dat hij heel vaak agressief is en dan denk ik , dat kan echt niet op een camping. Daar kun je geen stennis schoppen en dan zit je toch ver van ons vandaan.

Je dochter is nog een kind, het is jouw taak om je kind te beschermen. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

18-06-2023 om 11:46 Topicstarter

kijk, fijn dat jullie me dat advies geven, ik twijfel dan te zeer.

Kleinduimpje schreef op 18-06-2023 om 11:46:

kijk, fijn dat jullie me dat advies geven, ik twijfel dan te zeer.

Maar Kleinduimpje, als je logisch nadenkt kom je zelf toch ook wel tot deze conclusie? Of ben je bang dat deze jongeren je geen toffe ouder zullen vinden?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

18-06-2023 om 11:56 Topicstarter

nee, dat is het niet. Ik ben bang te beschermend te zijn en misschien gebeurd er ook niks, dat zou dan ook jammer zijn.

Kleinduimpje schreef op 18-06-2023 om 11:56:

nee, dat is het niet. Ik ben bang te beschermend te zijn en misschien gebeurd er ook niks, dat zou dan ook jammer zijn.

Waarom ben je eerder bang om te beschermend te zijn dan te los?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

18-06-2023 om 11:59 Topicstarter

ik denk dat je daar dan zelfverzekerder van wordt.

Kleinduimpje schreef op 18-06-2023 om 11:59:

ik denk dat je daar dan zelfverzekerder van wordt.

Deze snap ik niet, bedoel daarmee jezelf of je dochter? Sowieso zou ik willen weten waarom je dochter überhaupt mee zou willen met de wetenschap dat het giga mis kan gaan op die camping.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

18-06-2023 om 12:08 Topicstarter

zw wilt mee omdat het natuurlijk ook goed kan gaan, maar zoals ik het bekijken gaat het bijna nooit meer goed, dus kleine kans. En ze denkt zelf nu ook niet meer te willen.

Ik bedoel dat dochter zelfverzekerder wordt als ik haar losser laat. Zelf de dingen leer oplossen.

Kleinduimpje schreef op 18-06-2023 om 12:08:

zw wilt mee omdat het natuurlijk ook goed kan gaan, maar zoals ik het bekijken gaat het bijna nooit meer goed, dus kleine kans. En ze denkt zelf nu ook niet meer te willen.

Ik bedoel dat dochter zelfverzekerder wordt als ik haar losser laat. Zelf de dingen leer oplossen.

Ik ben het met je eens dat het goed is om je kinderen hun eigen fouten te laten maken en zelf op te laten lossen. Maar zoiets als dit is veel te groot, als het mis gaat kan ze dit niet oplossen omdat het te groot en heftig is en zij te jong. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

18-06-2023 om 12:18 Topicstarter

ja heb je gelijk in, dank je

Kleinduimpje schreef op 18-06-2023 om 11:42:

Bedankt voor het advies, maar ik vind het ook wel erg voor zo'n jongen die zo in de knoop zit. En wat voor advies hebben jullie hierop, jongen zegt vaak een einde er aan te willen maken tegen dochter er vriendin. Wat moet ze hiermee? Dit kunnen 16 jarige toch niet oplossen?

Nee, daarom moet ze dat ook niet willen.

Ze zou onmiddellijk zijn ouders moeten inseinen als hij weer zegt er een einde aan te willen maken. 

Kan dat niet, dan kan ze een ambulance bellen. Nee, dat is niet overdreven. Dat advies gaf mijn huisarts me, toen ik met een soortgelijk geval zat.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

18-06-2023 om 12:27 Topicstarter

ja, maar hij zegt het iedere keer,dus dat is heel lastig 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.