Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alcohol en nog geen 16

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dus:

Dus ze krijgen bij jou wél drank. En wat nou als ze ergens anders zich al hebben ingedronken? Dan werk jij wel mee aan die kotsbuien en alcoholvergiftigingen. Dan moet je ook 1 lijn trekken en zeggen: "hier in huis wordt door kinderen niet gedronken en zéker niet gekotst.
Trouwens wel belachelijk dat jouw zoon de kots van zijn vrienden opruimt. Als ik jullie was zou ik die jongens dat zelf laten doen. Hoe zeggen ze dat ook alweer: "'s avonds een vent, 's ochtends een vent....."

Gr. Poezie.

Nikus

Ik ben het op zich gewoon met je eens hoor Nikus.
Vooralsnog is mijn zoon denk ik ook nog braaf genoeg om nee te zeggen, maar je weet nooit wat ze onder groepsdruk doen. Mocht hij onverhoopt toch bezwijken, dan heb ik liever dat we er over praten dan dat ik het verbied en hij durft het niet te vertellen.

Verder is mijn regel ook helder: geen alcohol beneden de 16 (en nog liever beneden de 18)

Emmalynn

Poezie

Ja kinderen van boven de 16 mogen hier in huis wel een biertje drinken want die mogen dat van hun ouders ook allemaal.pubers van onder de 16 krijgen geen alcohol hier.
Dat overgeven gebeurt echt niet altijd hoor,meestal niet maar als het gebeurt en mijn zoon wil dat opruimen dan vind ik dat goed van hem dat hij dat voor zijn vrienden doet.(Dat was ook niet bij ons in huis maar bij een vriend waar ze met zijn allen sliepen omdat hij 18 was geworden maar dat terzijde)

Emmalyn

Meer dan hopen dat ze zich aan je regels houden kan je niet. Zoon weet dat hij altijd zijn gedrag kan vertellen. Onze huisregel: als je eerlijk bent kan je het bespreekbaar maken. Kom ik erachter en hij liegt erover dan zijn de rapen gaar!

Branca

Mag jou zoon naar zo'n zuipkeet?

Nikus

Ja mag hij omdat ik hem kan vertrouwen wij hebben gezegd we geven je het vertrouwen en ga er goed mee om als je het beschaamd gaan we harde grenzen stellen.
Bij onze kids gaan dit soort afspraken goed

Maar Zuipkeet is zo'n negatief woord ze zitten bij iemand achter het huis in een blokhut met muziek en cola en ook wel wat bier en de ouders van die jongen zijn gewoon thuis en houden de boel wel in de gaten.
Ze noemen het de keet en komen er al vanaf groep 8 met een hele groep vrienden. (toen was er natuurlijk geen bier)

Primavera

Primavera

03-04-2010 om 16:01

Hebben jullie die onderzoeken dan gelezen?

Ik doe niet mee aan dit soort kort-door-de-bocht acties. Ik heb indertijd een onderzoek van 2006 van het Trimbos-instituut gelezen en vond het beslist niet overtuigend om vanwege de "niet-redenen" die er gegeven werden een algeheel taboe op iedere minieme hoeveelheid alcohol te leggen.
In het onderzoek "Alcoholgebruik en jongeren onder de 16 jaar, Schadelijke effecten en effectiviteit van alcoholinterventies" zelf werd al gesteld dat het effect van de beginleeftijd niet eenduidig vast is te stellen en alleen uit de onderzoeken komt waar er minder op bijkomende factoren is gecorrigeerd. In een onderzoek waar er juist heel erg op werd gecorrigeerd werd géén verband gevonden tussen beginleeftijd en latere hoge alcohol-consumptie. Ipv er nou over door te zeuren welke onderzoeken nou precies teveel of te weinig gecorrigeerd zijn op bijkomstige risico-factoren lijkt het me eenvoudiger om alvast te stellen dat die andere factoren kennelijk wel een zeer grote impact hebben en niet zomaar weggevlakt kunnen worden bij eventuele preventieve interventies.
Vervolgens worden er de verschillende interventies die in andere landen zijn onderzocht besproken. Het viel me daarbij op dat bij één het effect averechts was omdat daarbij geen verschil werd gemaakt tussen gebruik en misbruik van alcohol en de jongeren hun eigen ervaringen en wat ze in de omgeving zagen niet strookte met de hel en verdoemenis die volgens de voorlichtingscampagne werd uitgeroepen over alcohol met het gevolg dat de jongeren geen enkele waarschuwing hierover meer serieus namen en juist meer begonnen te drinken.
Mijn inziens is de koppeling die er gelegd werd tussen het verbieden van alcohol-bevattende-bonbons voor jongeren zodat je later geen jeugdige alcoholisten krijgt dezelfde als degene die er gemaakt wordt tussen 1 minuutje te laat hard afstraffen om chronische spijbelaars aan te pakken of de alcohol-promillage in het verkeer tot nul te reduceren of chronische beschonken automobilisten te voorkomen. Allemaal interventies waarbij er met de werkelijke doelgroep niks wordt gedaan, maar waarbij allerlei kleinigheidjes gecriminaliseerd worden met het idee dat zo later geen risicogroep zal ontstaan. Keep dreaming!
Ipv jezelf belachelijk en ongeloofwaardig te maken doe likeurbonbons te verbieden gaat het erom om de mentaliteit die er zich op de één of andere manier gevormd heeft dat dronken zijn leuk is en in, weer naar de losers-plaats te verschuiven die hij vroeger ook had. Toen was het niet stoer om dronken te worden, maar juist om er goed tegen te kunnen en niet dronken te worden.
Het probleem is het indrinken en bingedrinken, pak dàt dus aan en niet een slokje champagne op oudejaars avond.
Maar goed, ik woon in een ander land, met andere onderzoeken, richtlijnen en minder problemen met alcohol, dus mijn kinderen kan ik nog rustig af en toe een glas gekleurd water geven of iets met wijnsaus voorschotelen. Hier leren ze op de lagere school zelfs om zelf wijn te maken.
Groeten Primavera

Branca

Ze noemen het keet maar het is geen keet? Dan is het een ander verhaal.

Persoonlijk denk ik dat zuipketen precies zijn wat het woord zegt. Zuipketen! Niks negatiefs. Over het algemeen wordt er in dergelijke onderkomens flink gedronken! Je kan er wel een minder negatieve naam aan geven maar coma zuipen is coma zuipen...

ilsepilse

ilsepilse

08-04-2010 om 15:58

Zoons 12 en 15

en drinken ook nog geen alcohol, vinden het (gelukkig) vies en vragen er ook niet naar.
Na een weekendje Belgie schrok ik toch wel van de reacties van de familie, en een pintje voor de oudste? ik zeg neen hij drinkt niet... hun monden vielen open...
Ik zei ook vraag het hem zelf wat hij wil en hij zei gewoon cola hoor !
Ik hoop dat het nog even zo blijft...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.