Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Alcohol op feestje

Mijn zoon wordt binnenkort 16 jaar en hij wil vanzelfsprekend een feestje geven. Daar hoort volgens hem ook alchohol bij maar wij zijn terughoudend hierin.
Van ons mag hij zo nu en dan een buurtje drinken, maar bij voorkeur als wij erbij zijn. We zijn natuurlijk niet dom en we weten dat hij ook drinkt als hij bij andereren is. Maar goed, je kunt niet alles controleren. Zijn vrienden mogen drinken van hun ouders, maar met mate. Wat dat dan precies is, kunnen ze niet helder maken. Ik vind het niet erg dat ze een biertje drinken, maar wat is nu eigenlijk verstandig en hoe houden we in de gaten dat dit niet escaleert?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-03-2010 om 20:41

In de hand houden

Dit probleem speelt hier nog voorlopig niet maar denk ik te simpel als je gewoon een hoeveelheid drank aanschaft die in jouw ogen acceptabel is en meer niet? Op=op.

tonny

tonny

04-03-2010 om 01:14

Meenemende visite

Heb er erg in dat bezoek op deze leeftijd nogal eens drank meebrengt, die ter plekke genuttigd wordt. Zo wordt de drankvoorraad die je zo netjes had gelimiteerd ineens veel groter.

Klopt tonny

...en dat gebeurde 30 jaar geleden ook al. Waardoor mensen op limonadefeestjes TOCH flink aangeschoten raakten.
Blijf in de buurt, dan lijkt me toch het beste om de boel een beetje in de hand te houden

Jolanda123

Jolanda123

08-03-2010 om 13:02

Sterke drank

je schrijft: En wat doen we met sterke drank? Gevoelsmatig wil ik dat laatste eigenlijk helemaal niet gaan schenken.

Ook dit is heel simpel. Als je het niet wil schenken, dan schenk je dat toch niet.

't Is heel simpel, wie betaald bepaald. En bovendien, wat zou je dan moeten halen? Wiskey? Bessenjenever, Bailys, of rum?

Er is ook niets mis mee om hierin gewoon terughoudend te blijven. Jullie als ouders zijnde vinden 2 biertjes okay, en meer niet.

Dan is dat jullie beslissing. En dat zoonlief het jammer vind? Tja... d'r zijn wel meer dingen jammer. Jammer dan.

Er komt namelijk ook nog een 17e verjaardag, een 18e verjaardag, een 19e verjaardag en ga zo maar door.

Hij gaat echt nog feestjes genoeg meemaken en geven waarom op net zoveel kan drinken als hij wil.
Dat is alleen NU niet.

Klaar.

LaToya

LaToya

08-03-2010 om 23:00

Sterke drank?

Aangezien sterke drank verboden is om te kopen door jongeren onder de 18 jaar, zou ik het zeker ook zelf niet schenken op een feestje van circa 16-jarigen!

Allemaal 16?

Die verhalen van dat anderen van alles mogen ken ik maar al te goed. Die andere vrienden vertellen thuis dat jpuw zoon van alles mag. Zijn alle feestgangers al 16 trouwens? Anders mogen ze zowiezo niet drinken.
Zelf zou ik in de buurt blijven.Samen de voorraad voor het feest inslaan en duidelijk aangeven dat meegebrachte drank in beslag wordt genomen.

Damajo

Hanny61

Hanny61

10-03-2010 om 09:16

Ook hier feestje

Onlangs heeft mijn zoon voor zijn 16e verjaardag een feestje gehouden. Wij mochten er uiteraard niet bij zijn en hebben het gezellig gemaakt bij/met de buren. Hij was erg onduidelijk over het aantal gasten, en dat was met het oog op de drankvoorraad heel lastig. Want het maakt natuurlijk nogal wat uit of er twintig of veertig gasten komen. We hebben twee kratten bier in huis gezet (bij twintig gasten 2 à 3 biertjes per persoon) en één krat in de auto laten staan. Toen het bier op was, mochten ze (en dat deden ze) om dit krat vragen. Wij hebben een paar keer gekeken hoe het eraan toe ging. Er bleken meer dan veertig gasten te zijn en het derde krat is dan ook aangebroken. Er waren geen vervelende toestanden en ik heb ook geen dronken jongeren aangetroffen. Er was ook voldoende frisdrank en sterke drank was er (uiteraard) niet. Zoon kreeg wel twee flessen 'Breezer' en daarvan is er ééntje tijdens het feest opgedronken. Al met al vond ik het een goede mix tussen eigen verantwoordelijkheid en mogelijkheid voor controle.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.