Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Vic

Vic

05-11-2012 om 10:12

Alleen naar de kapper

Een beetje suffe vraag Dochter van 13 wil deze week naar de kapper, maar ik heb geen tijd om mee te gaan. Dat kan toch best? Of zouden kappers geen 13-jarigen zonder ouderlijke begeleiding knippen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tuurlijk!

De jongens hier gaan al vanaf hun 10e/11e alleen naar de kapper. Wel belde ik de kapper weleens op van tevoren om te zeggen dat zoon er aan kwam, en hoe hij geknipt moest worden. Ging/gaat altijd goed!

Vic

Vic

05-11-2012 om 10:23

Dat is mooi. Ze mag van mij alles met haar haar doen, maar dat is ook wel handig om even telefonisch te melden. Als ik mee ga, komt de kapster altijd nog even met mij overleggen.

koentje

koentje

05-11-2012 om 10:27

Hoe zit dat toch-o.t.-

dat iedereen altijd van mening is dat kinderen wel hun eigen kleding mogen kiezen (binnen budgetgrenzen) maar niet zelf mogen weten hoe ze hun haren laten knippen....?
hoe mogen ze het niet laten knippen en waarom niet?

lizelot

lizelot

05-11-2012 om 10:27

Even bellen

Net als Izar bel ik wel even door wat de bedoeling is en wat zeker niet.Dit nadat ik een de eerste keer er automatisch van uit ging dat de kapper wel zou begrijpen dat het net als anders geknipt zou worden en niet klakkeloos de wens van een beginnende puber op zou volgen!!!Dat had ik fout ingeschat.

lizelot

lizelot

05-11-2012 om 10:30

Koentje(ot)

alles goed met je zoon??

Koentje!

Geen idee waar dit draadje over gaat, maar ik neem dus aan dat alles goed is met je zoon? (zie draadje hierboven)
Godzijdank!

Vic

Vic

05-11-2012 om 10:50

Lizelot

En wat ging er mis dan? Kwam hij met een creatief geschoren kapsel thuis?
Mijn dochter mag haar haar laten knippen zoals ze wil. Van haar eigen geld mag ze het ook laten kleuren o.i.d., maar daar geef ik geen geld voor mee

lizelot

lizelot

05-11-2012 om 11:11

Vic

Het was mijn dochter,toen 12 jaar.Lief onzeker meisje dat zich uiite door stoere kleding te dragen.Zwart,leren riempjes met spikes.Ze had al een beetje stoer kapsel.Maar wel lang.Ze kwam thuis met een heel creatief bewerkelijk kapsel.Niet passend bij een kindergezichtje.Ze had lange zwarte pieken,voor haar gezicht en naast haar gezicht en dan iets langere stekeltjes,witblond en rood.We kregen het zelf niet in het juiste model gefixeerd.Dus ze heeft een poos rondgelopen of ze hetzelf geknipt had ofzo.Het was echt niet passend ,te extreem voor een 12 jarige.

Tineke

Tineke

05-11-2012 om 13:31

Hmz

Ik voel me lichtelijk ontaard. Ze gaan al jaren alleen naar de kapper, en nog erger, ik maak niet eens een afspraak. Ook dat moeten ze helemaal zelf en alleen regelen. Oeps, zeker al vanaf een jaar of tien. Waarvoor zou een moeder dat moeten regelen?

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2012 om 13:41

Nou...

een moeder móet het niet regelen, maar gevoelsmatig vind ik 10 jaar nog wat jong om alles zelf te moeten doen. Maar als het geen probleem is, heb ik er ook geen probleem mee
Ik denk dat mijn dochters het zo'n beetje sinds 5-6 jaar zelf regelen. En sinds 1-2 jaar betaal ik het ook niet meer. Ze zijn nu 19 en 21 jaar.

tonny

tonny

05-11-2012 om 14:04

Kapper...

Pfoe, eens even denken.

Oudste dochter had lang haar, die ging zo nu en dan en ik geloof niet dat ik dan meeging, vanaf een jaar of 10 of zo.
Jongste dochter liet haar haar groeien vanaf groep 6, dus toen waren kappersbezoeken ook niet frequent meer. Ik kan me niet meer herinneren dat ik mee ging.

Het haar van beide zoons heb ik jaren gedaan met de baardtrimmer. In groep 6 of 7 kreeg de oudste andere wensen, die liet allerlei aparte kuifjes staan en zo, dus de aanwijzingen kwamen van hem en op gegeven moment ging hij naar de kapper zonder mij. Brugklas??

Jongste zoon is wat langer door de baardtrimmer behandeld geloof ik, maar die ging op gegeven moment ook zelf naar de kapper.

Wie het betaalde - ik geloof dat ik dat bedrag op gegeven moment ergens in het zakgeld stopte of zo.
Het zat niet altijd zoals ik dat het mooiste vind, nog steeds niet, hahaha, maar dat is hun eigen keus. Ze zullen ook weleens minder enthousiast zijn over mijn haar. Leven en laten leven!

tonny

tonny

05-11-2012 om 14:05

Terug naar de vraag

Natuurlijk kan iemand van 13 zelf naar de kapper. Tenzij ze nu ineens een héél dure exclusieve kapper uitzoekt

Fiorucci

Fiorucci

05-11-2012 om 14:32

Gewoon zelf

Mijn dochter van 12 beslist zelf wat zij wil met haar haren. Moet er gekleurd worden, dan doe ik dat zelf.

Tineke

Tineke

05-11-2012 om 15:15

Herstel, niet alleen

Maar natuurlijk, altijd met z'n tweetjes. En dat is dan van 10 tot ongeveer 13/14 jaar. Daarna wel alleen. Want wachten op elkaar in zo'n stinksalon is vervelend.
Welke kapper, welk kapsel, en wanneer, daar bemoei ik me dus al jaren niet meer mee. Als je niet wilt/durft te bellen, dan fiets je er maar langs voor een afspraak.

Jip

Jip

05-11-2012 om 15:43

Gothic zwart

Dochter ging vanaf een jaar of 13, 14 alleen naar de kapper. Dit ging altijd goed totdat enkele jaren geleden het kappersbezoek opeens erg lang duurde. De voorheen goudblonde dochter kwam met gothic zwart haar thuis! Geheel zonder overleg, ik was echt woest. Het knippen heb ik betaald, het kleuren heeft ze moeten terugbetalen. Ondertussen ben ik van mening dat dochter met haar haar mag doen wat zij wil, alleen ga ik het niet betalen.

Vic

Vic

06-11-2012 om 23:38

Vriendin mee

Dochter is vanmiddag geweest en had een vriendin mee genomen. Helaas was ze niet echt tevreden over hoe het geknipt was. Er is teveel vanaf gegaan en nu ziet ze er vreselijk stom uit. Toen ik thuis kwam zat ze met een muts op op de bank en maakte een heel drama. Ik vind het prima zitten, eerlijk gezegd, maar dat komt omdat ik niet zulke hoge eisen stel ('jij vindt jouw eigen haar ook prima!'). Pffff pubers ;-(
Inmiddels is ze er volgens mij al wat aan gewend. Ja, het is niet meer superlang, maar de onderkant was ook aardig pluizig. En er schieten wat meer krullen in, maar dat is alleen maar mooi (zou willen dat ík die had).

Haha vic

"jij vindt jouw eigen haar ook prima". haha! Wat zijn ze toch lief he?

koentje

koentje

07-11-2012 om 09:58

Maar jip

hoe doe je dat dan met dekosten? Krijgen ze jouw portemonnee mee zodat ze dan zo'n groot bedrag van verven kan betalen en geef je niet min of meer afgepast geld mee?

Jip

Jip

07-11-2012 om 12:27

Koentje

Dochter betaalt de kapper zelf met haar pinpas en ik maak het bedrag weer over op haar rekening. Of bedoelde je iets anders en heb ik de vraag niet goed begrepen?

koentje

koentje

07-11-2012 om 15:58

Jip

ik vroeg me even af hoe je dat dan deed, omdat je zei dat zij het moest terugbetalen. Gaf je zoveel meer geld mee dan?

Jip

Jip

07-11-2012 om 18:25

Koentje

Nee, ik gaf geen geld mee. Ze pint het bedrag dus dat is in principe onbeperkt.

Bedrag

Voor een kappersbezoek gaan ook al jaren alleen) heb ik geleerd om van tevoren af te spreken wát er gedaan moet worden en hoeveel het mag kosten.
Dit kwam nadat de rekening van oudste nogal opliep elke keer. En ze eigenlijk geen idee had waarom. Het was 'gewoon' geknipt. Toen ik (toevallig) aan andere keer meeging bleek er ook gewassen te worden voor de tijd (dit kan ze toch zelf thuis wel?) en geföhnd en wat mousse erin en de krullen een beetje bijwerken zodat ze de goede kant opkrullen en niet de verkeerde kant...
Ooit hadden wij een 'vaste kapper' maar nadat ze zelf gingen hadden ze daar andere ideeën over. Mijn kapper was 'ouderwets' (tuúrlijk...). Dus shopten ze wat rond en ja elke kapper wist ze er nog wel wat bij te 'verkopen' qua behandelingen. De laatste keer dat ze de vrije hand had bleek dat er zelfs een of ander zeer speciaal 'glansmiddel' gebruikt te zijn dat de prijs nogal opdreef omdat haar krullen 'droog' waren (logisch al het krulhaar is zo...) dat zou 'goed' zijn voor haar krullen.
Tegenwoordig geef ik een vast bedrag. Het bedrag dat ikzelf ook ongeveer kwijt ben voor gewoon knippen en dat afgerond (20 euro).
Nu gaan ze beiden naar een marokkaanse kapper, die zijn enorm goed in krullen knippen dat vinden ze 'gewoon' en kost dus niks extra's, hoogstens doen ze er wat wax in. Wat ze over houden mogen ze houden Oudste laat meteen haar wenkbrauwen doen (nogal groot en ook krullerig voor een meisje dus vandaar) dat past zelfs nog in het bedrag.
groeten albana

koentje

koentje

08-11-2012 om 11:06

Dus je geeft

je pincode en de pas aan je dochter mee. Vieueuww...
Zijn er meer mensen die dat doen?

Jesse_1

Jesse_1

08-11-2012 om 11:12

Koentje

Ik zou er geen problemen mee hebben om pas en pincode aan kind mee te geven.
Jij denkt dat kinderen daar misbruik van maken? Of ben je bang dat ze overvallen worden en onder dwang geld moeten pinnen of pas&pin moeten afstaan?

Kapper

Ze zouden hier gerust alleen naar de kapper mogen. De oudsten dan, die zijn 13 en 15. Wij wonen alleen nogal afgelegen, dus ik ben nodig als chauffeur. Maar ze mogen zelf weten wat ze met hun haar doen.

Ik denk dat ze ik ook wel de pinpas mee zou durven geven, ik ben er zeker van dat ze er geen misbruik van maken.

Marie

Marie

08-11-2012 om 12:27

Eigen pas?

Hoi,
hier gaan de meiden (14 en 16) ook allang zelf naar de kapper. Toen ze nog geen eigen bankpas hadden, gaf ik ze contant geld mee (€ 20,-- ofzo).
Sinds ze 12 zijn en een pas met pincode pinnen ze het gewoon van hun eigen pas, waar ik van te voren het bedrag op gestort heb.
Ze gaan hier overigens naar een kapper (van een keten) die met vaste bedragen werkt - alles kost € 15,--. Dus wassen, knippen, in model föhnen.
Als er een kleurtje in moet komt er € 15,-- bij, etc.
Mijn pas hebben ze dus helemaal niet nodig.

Jip

Jip

08-11-2012 om 12:29

Nee koentje

Dochter heeft eigen pas en pincode, volgens mij al vanaf haar twaalfde. Is dat vreemd misschien? Mij leek het behoorlijk logisch. Op haar rekening staat maximaal 100 euro en ze kan niet in het rood.
Overigens zou ik haar ook mijn pas met pincode durven geven. Ik ben er ook zeker van dat ze daar geen misbruik van zou maken.

P

P

08-11-2012 om 15:25

Precies

Mijn zoon doet ook boodschappen voor mij met zijn eigen pas en pincode. Als hij mij de bon geeft stort ik het terug. Hij is nog niet alleen naar de kapper geweest maar dat zou hetzelfde gaan (tot nu toe hadden we een thuiskapper en hij is nu 1x met zijn vader geweest en 1x met zijn broer en toen was ik net op tijd terug van boodschappen doen om te betalen, anders had hij betaald).

Vic

Vic

08-11-2012 om 19:10

Zeker niet

Ik geef mijn kinderen niet mijn pas mee. Ze zullen er geen misbruik van maken, maar ik wil hem gewoon in mijn eigen portemonnee houden. Sowieso is de regel dat je je pincode niet met anderen mag delen. Ik wil niet riskeren dat er iets mis gaat.

Zo'n keten

Wij hebben hier ook zo'n kapper van zo'n keten. Maar die kunnen voor geen meter krullen knippen. Dan zien wij er belachelijk uit(kinderen een paar keer geprobeerd). En dat is me die 5 euro wel waard. Dan maar wat meer en fatsoenlijk geknipt.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.