Vic
05-11-2012 om 10:12
Alleen naar de kapper
Een beetje suffe vraag Dochter van 13 wil deze week naar de kapper, maar ik heb geen tijd om mee te gaan. Dat kan toch best? Of zouden kappers geen 13-jarigen zonder ouderlijke begeleiding knippen?

Ella2007
09-11-2012 om 10:48
Krullen knippen?
Zoon en ik hebben allebei flinke krullen, en ik ben erg benieuwd hoe dat dan geknipt moet worden, wanneer is het goed en wanneer is het niet goed. Bij mij is het half lang, maar bij zoonlief korter, en daar heb ik af en toe wel het idee dat ze halverwege een krul knippen waardoor het haar bij zijn oren naar buiten staat. Maar ja, anders wordt het of te lang (krul intact laten) of te kort (voor de krul afknippen). Is dat wat je bedoelt ?
Verder gaat zoon ook alleen naar de kapper. 20 euri mee en hij mag zelf weten hoe hij het laat knippen, daar bemoei ik me niet mee. Dochter neem ik nog wel mee (9) maar die mag het ook zelf weten. Als het aan mij lag nam ze een lekker pittig kort bob-je (dan heeft ze ook prachtige slag-krullen), maar ze wil het lang en het liefst ook steil.......

albana
10-11-2012 om 10:15
Ja dat bedoel ik!
Oudste heeft behoorlijke krullen. A lá permanent. Jongste en ik meer grotere krullen....Nou dan knippen ze zo dat die krul gezellig halverwege ophoud. En dan heb ik van die halve krullen die rechtop op m'n kop staan of bij mijn oren vandaan krullen zodat ik er belachelijk uit zie.
Dat valt in de stoel van de kapper allemaal nog wel mee....
Dan smeren ze er gewoon wat in zodat ze wat 'anders' krullen dan van nature.
Voor oudste geld dat helemaal. Een beetje verkeerd knippen geeft als resultaat allemaal ongelijke pijpekrullen (erg lang haar). Dus aan de zijkanten lang en dan in het midden opeens een veel korter stuk. Of ze knippen bovenop niet goed en dan heeft ze zo'n 'afro kapsel' zoals ze het zelf noemt.
En dan gaan we thuis douchen...en dan droogt het en dan zien we er dus belachelijk uit.
En zelfs met smeren krijgen we het niet 'normaal'.
Nee dank je wel.
Ik heb een kapper (een vaste dus) die ondertussen mijn haar 'kende' en daar redelijk mee overweg kon. En op vakantie merkten wij in warmere landen dat daar de kappers véél beter met krullen kunnen omgaan omdat er meer gekrulde mensen rondlopen w.s. Ze dus meer ervaring ermee hebben. Man ( krullen door aangeboren permanent) liet zich daar altijd graag knippen en de kinderen deden we ook wel eens.
De kinderen gaan dus na een paar zeer slechte knipbeurten door Ned. kappers en ketens nu altijd naar 'buitenlandse kapperszaken'. Goedkoop en geweldig met krullen!
Geen krul gaat meer de verkeerde kant op!
Aanrader dus voor andere krullenbollen.
groeten albana

Rosa van der Zanden
10-11-2012 om 20:01
Albana
Gaat dat ook op voor de Turkse kapper? Ben net weer vreselijk verknipt dus het komende half jaar hóef ik niet eens naar de kapper.
Rosa van der Zanden

albana
10-11-2012 om 23:21
Ja vast
In turkije knipten ze man en dochters ook prima Maar hier is alleen een marokkaan en een yoegoslaaf
Groeten albana

Moontje
15-11-2012 om 23:34
11 jarige ook
mijn 11 jarige, al wel op de middelbare, gaat ook alleen, althans, ze neemt vriendinnetje mee en ik ga boodschappen doen

tofifee
01-12-2012 om 12:02
Moet kunnen
Zou het gewoon doen,moet kunnen hoor op die leeftijd.Ze weten vaak heel goed wat ze willen,vraag anders eens of ze aan jou willen uitleggen wat ze willen,zo kun je kijken of ze het goed kunnen uitleggen aan de kapper.
Mijn dochter en zoon van 12(tweeling)kunnen prima zelf vertellen wat ze willen,nu hebben wij een thuiskapster maar dat maakt niets uit,ze moeten doen wat hun leuk vinden,zij moeten zich er lekker bij voelen, de oudste van nu bijna 21 heeft alle soorten haarstijlen uitgeprobeerd in zijn puberteit en het zag er soms niet altijd even verzorgd uit maar hij was zichzelf en wij accepteerde dat gewoon en dat heeft m heel veel zelfvertrouwen gegeven.
Zelf mocht ik op mijn 11e voor het eerst naar de kapper,mijn moeder was de tassen voor de vakantie aan het inpakken en ik ging alleen, mijn moeder is zich rotgeschrokken toen ik thuiskwam... ik had mijn haar laten afknippen,hing tot mijn kont en had toen ineens kort haar, opgeknipt en wel. Ik vond het zelf geweldig hihi.