Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bedplassen 14 jaar

Hallo iedereen , ik kamp al een tijdje met een probleem. Mijn zoon plast ineens heel plots in bed ongeveer 3-4 keer per week. Hij is 14 jaar oud. En zit in het 3e middelbaar. Ik had hem er op betrapt toen hij stiekem de lakens wou wassen hij heeft alles uitgelegd maar schaamt hem er wel veel voor. Ik weet niet wat ik nu moet doen. Heeft iemand dit ook meegemaakt ? Iemand die mij kan helpen? 

Zeker dat het plas is? 

Klinkt als een "natte droom", een zaadlozing terwijl hij slaapt. Heel normaal en past ook bij zijn leeftijd dat dit begint. Niets om je voor te schamen. 

Moedervan2.x

Moedervan2.x

03-03-2021 om 17:25 Topicstarter

Junio schreef op 03-03-2021 om 07:18:

Zeker dat het plas is?

ja , ik ben er vrij zeker van 

Moedervan2.x

Moedervan2.x

03-03-2021 om 17:26 Topicstarter

wil40 schreef op 03-03-2021 om 07:44:

Klinkt als een "natte droom", een zaadlozing terwijl hij slaapt. Heel normaal en past ook bij zijn leeftijd dat dit begint. Niets om je voor te schamen.

denk niet dat het dat is omdat het vaker gebeurt en dat gebeurt maar 1x volgens mij. 

Waarom zou n natte droom een eenmalig iets zijn? Gezien zijn leeftijd lijkt t mij t meest waarschijnlijk dat t wel gewoon is.

https://sense.info/nl/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam/penis-en-balzak/zaadlozing

Mi j lijkt dat je het verschil wel ziet/ruikt. Ik zou het toch even nagaan, het kan voelen alsof je in je bed plast blijkbaar. Mocht je zeker weten dat het plas is. Dan ben ik benieuwd of hij eerder problemen hiermee heeft gehad en zo niet of er iets is gebeurd. Spanning of een nare gebeurtenis kunnen ook voor bedplassen zorgen. En anders even de huisarts raadplegen.

Moedervan2.x schreef op 03-03-2021 om 17:26:

[..]

denk niet dat het dat is omdat het vaker gebeurt en dat gebeurt maar 1x volgens mij.

Nee hoor, zeker zal dit vaker gebeuren. Lees er eens wat over op het internet. Als je een zoon hebt is het toch handig om iets te weten over zijn ontwikkeling. Er gaan nog wel meer dingen veranderen, kleine jongens worden groot. 

Als hij in zijn bed had geplast is een laken uitwassen niet voldoende, dan is het matras ook doorweekt. 

ik heb 2 dochters van 14 en die houden het ook niet vaak droog snachts zeker als ze ergens anders bij vriendinnen slapen of iets gaat het mis dan dragen ze ook wel een luier maar dat houd ook niet altijd alles tegen

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

04-11-2021 om 12:03

Dan zou het matras inmiddels doorweekt moeten zijn, als het urine is. Is dat het geval to?

---

---

05-11-2021 om 07:29

Mallebeppie schreef op 04-11-2021 om 12:03:

Dan zou het matras inmiddels doorweekt moeten zijn, als het urine is. Is dat het geval to?

Daar bestaan speciale hoeslakens voor, aan de ene kant zacht en aan de andere kant plastic. 

Het beste lijkt mij gewoon je kind een luier aan te doen en in de ochtend ff vragen of de luier nat is. 
Als de luier nat is dan ff je kind verschonen mits je kind zichzelf niet goed kan verzorgen. 

Ik heb hier zelf ook ervaring mee heb ook een kind van 12 dat een bedplas probleem heeft, ik gebruik zelf ook een speciaal hoeslaken naast mijn kind een luier om te doen.

Tip:
Ik zelf draag nitrile wegwerp handschoentjes tijdens de verzorging.

Doen jullie dat ook?

Don't drink too much water before going to bed

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.