Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

bezoek aan opa/oma verplichten?


Wat zou er eigenlijk gebeuren als jullie zouden beslissen om gewoon collectief niet meer te gaan? Behalve dan als ze een uitstap plannen of een etentje op restaurant voor een 75ste verjaardag.

Dus niet alleen de kinderen, maar ook jij en je man.

Desnoods steek je het bij de eerstvolgende verjaardag nog op "geen tijd" of "de auto is stuk" en "we vieren wel als jullie hier volgende maand zijn".

grasspriet1980 schreef op 23-01-2023 om 19:12:

1op 1 iets doen met zijn ouders heb ik jaren geprobeerd voor elkaar te krijgen. Hij is 1x met zijn vader een dag op stap geweest, was geen succes. Met zijn moeder wil hij dat al helemaal niet. Is ook weleens alleen even daar geweest maar ook dan is het niet beter. Hij zegt zelf ook gewoon dat hij geen enkel gespreksonderwerp heeft met zijn ouders en geen enkele behoefte heeft hen te zien.

Dat is jammer.

grasspriet1980

grasspriet1980

23-01-2023 om 19:31 Topicstarter

Marty1984 schreef op 23-01-2023 om 19:24:

Wat zou er eigenlijk gebeuren als jullie zouden beslissen om gewoon collectief niet meer te gaan? Behalve dan als ze een uitstap plannen of een etentje op restaurant voor een 75ste verjaardag.

Dus niet alleen de kinderen, maar ook jij en je man.

Desnoods steek je het bij de eerstvolgende verjaardag nog op "geen tijd" of "de auto is stuk" en "we vieren wel als jullie hier volgende maand zijn".

Goede vraag...geen idee. Het is gewoon een ongeschreven regel bij hen dat je gewoon komt. Mans zus (of haar man) kwamen wel eens niet en daar vonden ze wel wat van zeg maar. Maar als de kinderen niet meegaan, dan ga ik wel gewoon met man; dan kunnen we er ook iets leuks van maken verder door met zijn tweetjes uit eten te gaan, of een museum te bezoeken of iets dergelijks. Pubers willen dat nu niet meer, want dan duurt die dag nog langer.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-01-2023 om 22:14

grasspriet1980 schreef op 23-01-2023 om 19:31:

[..]

Goede vraag...geen idee. Het is gewoon een ongeschreven regel bij hen dat je gewoon komt. Mans zus (of haar man) kwamen wel eens niet en daar vonden ze wel wat van zeg maar. Maar als de kinderen niet meegaan, dan ga ik wel gewoon met man; dan kunnen we er ook iets leuks van maken verder door met zijn tweetjes uit eten te gaan, of een museum te bezoeken of iets dergelijks. Pubers willen dat nu niet meer, want dan duurt die dag nog langer.

Heb je nu al eens met je man gesproken, want als ik je berichten zo lees hoeft het voor hem ook niet. 
Waar ben je dan mee bezig? 

grasspriet1980 schreef op 23-01-2023 om 19:12:


1op 1 iets doen met zijn ouders heb ik jaren geprobeerd voor elkaar te krijgen. 

Maar waarom deed je dat, zelfs jarenlang? Je man is volwassen en kan zelf toch wel bepalen hoe hij de relatie met zijn ouders vorm wil geven?

Dat je eens iets oppert, een idee aan draagt, oke. Maar verder....  

grasspriet1980

grasspriet1980

24-01-2023 om 07:05 Topicstarter

Valdemar schreef op 23-01-2023 om 22:14:

[..]

Heb je nu al eens met je man gesproken, want als ik je berichten zo lees hoeft het voor hem ook niet.
Waar ben je dan mee bezig?

Mijn man vindt het te rigoreus om het contact te verbreken, het zijn toch zijn ouders. Contact verminderen staat hij helemaal achter.

grasspriet1980

grasspriet1980

24-01-2023 om 07:07 Topicstarter

TrefleQ schreef op 23-01-2023 om 23:24:

[..]

Maar waarom deed je dat, zelfs jarenlang? Je man is volwassen en kan zelf toch wel bepalen hoe hij de relatie met zijn ouders vorm wil geven?

Dat je eens iets oppert, een idee aan draagt, oke. Maar verder....

Omdat ik heel graag wilde dat de band zou verbeteren; ik gun mijn man net zo'n fijne liefdevolle relatie met zijn ouders als ik heb. Maar ik weet al jaren dat dat niet gaat gebeuren; ik praat echt over 20 jaar terug dat ik dat weleens opperde; niet dat ik hem elke dag achter zijn broek aan zat iets met zijn ouders te gaan doen. Meer dat ik weleens zei; zou het niet leuk als je met pa en ma eens .... ging doen? Echt  niet wekelijks, ook niet maandelijks.

Sommige mensen / ouders zien het niet eens.
Vroeger heb ik mij geërgerd aan het snaai gedrag bij oma. Mijn kinderen waren snel wagenziek en mijn moeder hen maar vullen met chips etc. Ik heb met haar erover gesproken want ik wilde niet steeds de auto schoon moeten maken. Ze had er niet bij stil gestaan.
Later ergerde ik mij aan de wijze waarop ze klaar stonden voor hun andere kleinkinderen, maar dat was hun keuze en niet aan mij om dat iets van te zeggen. Ik besloot wel minder vaak met mijn kinderen op bezoek te gaan. Gevolg was wel dat op visite van mij aan ouders, mijn vader iedere keer met de krantenknipsels over de prestaties van ander kleinkind onder mijn neus schoof. Ik heb hem daarop aangesproken dat als ik wilde weten hoe met met dat kind ging, ik wel door gereden was naar mijn zus; dat ik voor mijn vader kwam en wilde horen hoe het met mijn moeder en vader ging. Hij stopte met de krantenknipsels.
Sommige mensen hebben niet in de gaten waarom een bezoek niet lekker gaat, want voor hen is dat patroon erbij in geslepen. Er over praten kan helpen.

grasspriet1980

grasspriet1980

25-01-2023 om 19:21 Topicstarter

We zijn binnen het gezin in een tijdsbestek van 2 maanden allemaal jarig; daar tussenin is schoonmoeder ook nog jarig; dus in die 2 maanden zagen we elkaar sowieso al 5x. Dat gaan we nu ook anders doen; we vieren de verjaardag van ons, voor hun, niet meer in 4x, maar in 2x, of misschien zelfs in 1x. Scheelt weer. We voelen ons echt opgelucht dat we de beslissing hebben genomen het echt anders aan te gaan pakken. Zo fijn dit forum, het heeft onze ogen echt geopend.

grasspriet1980 schreef op 23-01-2023 om 19:31:

[..]

Goede vraag...geen idee. Het is gewoon een ongeschreven regel bij hen dat je gewoon komt. Mans zus (of haar man) kwamen wel eens niet en daar vonden ze wel wat van zeg maar. Maar als de kinderen niet meegaan, dan ga ik wel gewoon met man; dan kunnen we er ook iets leuks van maken verder door met zijn tweetjes uit eten te gaan, of een museum te bezoeken of iets dergelijks. Pubers willen dat nu niet meer, want dan duurt die dag nog langer.

Blijkbaar vinden schoonzus en zwager het prima om af en toe niet te komen. Dat kunnen jullie vast ook.

En dat die mensen iets vinden van wat je doet of laat, nou ja, dat geeft ze wat gespreksstof tegen de buren.

grasspriet1980

grasspriet1980

27-01-2023 om 18:22 Topicstarter

Prillewits schreef op 27-01-2023 om 18:13:

[..]

Blijkbaar vinden schoonzus en zwager het prima om af en toe niet te komen. Dat kunnen jullie vast ook.

En dat die mensen iets vinden van wat je doet of laat, nou ja, dat geeft ze wat gespreksstof tegen de buren.

zwager en schoonzus hebben jaren geleden al emotioneel afscheid van mijn schoonouders genomen; voor hen zijn ze dood; af en toe komen ze naar een verjaardag , maar ze hebben 0 band met ze. 

Uiteindelijk bepalen jullie wat je doet of laat. Of je wel gaat, of je niet gaat, en hoe lang en hoe vaak. Belangrijkste is dat je een keuze maakt waar jullie je goed bij voelen, niet omdat het zo hoort, of omdat anderen er iets van zeggen. Of dat nou een maandelijks obligaat bezoekje is, of helemaal nooit, of elke week - jullie moeten ermee kunnen leven, dus jullie bepalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.