Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Bezorgd om puberzoon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
P

P

30-03-2013 om 14:44

Tjonge

Je hebt wel lef (en vertrouwen) dat je nog zulke vragen durft te gaan stellen. Denk je nu werkelijk dat we jou het gunnen om daar serieus een antwoord op te geven?

Afwijzing mara

Je zoekt afwijzing Mara. Dat is niet handig.

Wrong planet

Ik denk dat je vraag en mogelijk meer vragen al beantwoord zijn op Wrong Planet bijvoorbeeld.
http://www.wrongplanet.net/postp1093575.html
" went to a conference on Aspergers run by an amazing guy with Aspergers and this very worried mother got up to ask a question. The issue was trying to get her aspie kid out doing "normal" kid stuff like playing outside - which she said he didn't like to do. She asked "how can I get my kid off the computer and get some fresh air?" This guy answered "Put the computer by a window and have him open the window every once in awhile"
Everyone laughed but he was truly serious in his answer. He was saying that you can't make your kid do anything - (esp. make them be a sports kid) - they are who they are.
I do think you can try to give them a good balance of computer time and some exercise -just taking a 20 min. walk - -It actually helps my son sleep much better if he's done something physical during the day."
Zet de trefwoorden van je vraag in de zoekfunctie.

Discussie

En als je discussie zoekt kun je je vraag daar ook stellen om te zien wat voor antwoorden er nu komen.
Als je mensen eerst voor de gek houdt vinden ze het daarna niet meer gepast om op jou te reageren.

Marija

Marija

30-03-2013 om 16:50

Je hebt helemaal gelijk mara

Het enige waar het je aan lijkt te ontbreken is het inzicht dat iemand anders vanuit een ander standpunt (bijvoorbeeld gevoel) ook helemaal gelijk kan hebben. Het ene gelijk is niet meer waard dan het andere, het is alleen een voorkeur van het betreffende individu.
Nou geeft het niet dat je dat inzicht niet hebt, dat hoort bij je leeftijd en voor veel mensen hoort het bij hun hele leven. Maar voor jou hoop ik toch dat je erachter komt dat je leven niet rijker wordt door anderen als testcase of publiek te gebruiken. Anderen zijn net zoveel waard als jij en ieder mens heeft hele bijzondere dingen waar een ander zich over kan verwonderen en zijn voordeel mee kan doen. Niet 'effectief'? Dat ligt er nou net aan met welke focus je naar iets kijkt...

Aardig

'Over het algemeen ben ik ook best wel aardig '

Waar bestaat dat 'aardig' uit?

Iemand die liever achter de pc zit dan met mij aan tafel eet, terwijl het etenstijd is, komt op mij niet zo aardig over. Hij/zij straalt uit dat dat ding belangrijker is, te allen tijde.

Merel

Merel

30-03-2013 om 23:40

Mara

Ik leg mijn kinderen uit hoe internet werkt en wat je er allemaal op vinden kan. Ik controleer ze niet, ik vertrouw erop dat ze verstandig met de computer omgaan (maar ze zijn dan ook 14 en 17) toen ze jonger waren deden ze nog niet zo veel op internet. Ze hadden meer oog voor hun spelcomputer of online spelletjes. Toendertijd hadden we ook maar één computer en die stond in de woonkamer, dus kon ik wel zien wat ze zoal aan het doen waren.
Ik denk dat filters e.d. voor jongere kinderen wel goed zijn, zodat ze ook niet per ongeluk op bepaalde sites terecht komen die nog niet bij hun leeftijd passen.
Verder schrijf je dat je niet met je ouders samen eet omdat je dan nauwelijks iets online kan doen. Dat ik vind ik ook helemaal niet de bedoeling om tijdens het eten te doen. Je kan toch wel een half uurtje zonder je computer?

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2013 om 01:07

Mara

Nu je toch als jongen schrijft ipv een moeder, kun je je nick misschien wijzigen naar een meer mannelijke naam?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak met mensen praat die jouw gedrag vertonen. Ik word er niet vrolijk van om eerlijk te zijn. Het komt zo verschrikkelijk deprimerend over. Ik heb niet veel verstand van de diverse vormen van autisme. Ik begrijp wel dat het hebben van sociale contacten en contact maken lastiger kan zijn dan bij een 'normaal' mens, maar ik wist niet beter dan dat dat onkunde was. Bij jou lijkt het onwil. Je bent er trots op dat je weinig waarde aan andere mensen hecht en je lijkt het prettig te vinden om anderen te shockeren met verontrustende uitspraken. Ook in de opmerking over je ouders klinkt zo'n minachting door, dat ik me afvraag wat die mensen je aangedaan hebben, waardoor je de jongen bent geworden die je nu bent. Ik denk dat het maar goed is dat we niet altijd weten wat er in het brein van andere mensen omgaat. Ik zou me in jouw nabijheid ongemakkelijk voelen als ik jouw gedachten wist. Als je het zo leuk vindt om met andere mensen te experimenteren, hoe ver denk je daar in te kunnen en willen gaan? Ik denk om eerlijk te zijn dat je nog steeds niet eerlijk tegen ons bent. En dat ook weer in het kader van 'eens kijken hoe gek ik ze kan krijgen'.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2013 om 01:13

Oh ja

Je zegt dat je niet met je ouders aan tafel wilt eten, omdat je dan niet online kunt gaan. Je zou aan mij een verkeerde hebben wat dit aan gaat. Ben je nou mal! Maar even los van wat ik van dat gedrag vind, zou je eens een experiment met jezelf kunnen uitproberen. Te weten: sociaal wenselijk gedrag. Soms kun je niet maar doen waar je zin in hebt en moet je je enigszins aanpassen aan wat op een bepaald moment wenselijk is. Aan tafel eten bij je ouders is een voorbeeld van sociaal wenselijk gedrag. Toegegeven, dat kan misschien wat geforceerd aanvoelen voor je, maar je zult merken dat je daar soms verder mee komt dan wanneer je alleen maar je eigen plan wilt trekken zonder je iets van anderen aan te trekken.

Relithe

Relithe

01-04-2013 om 00:23

Vreemd

Wat een raar draadje is dit zeg, een jongen die zich met een of ander vreemd verhaal doet alsof hij een moeder is die zich zorgen maakt over haar zoon en later bekent dat hij het is??
Waarom doe je dit eigenlijk hier op dit forum? Toch niet om moeders van autistische kinderen bang te maken, wel?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2013 om 14:30

Ik snap het ook niet

Ik kan niks met het antwoord. Het komt op mij over als voer voor psychologen en dat ben ik niet. Dus succes verder jongen met een vast erg leuke eigen naam, maar ingewikkelde persoonlijkheid. Ik wens je ondanks je aparte kijk op het leven toe dat het leven toch een bepaalde waarde voor je zal krijgen, waardoor je de waarde van het leven van anderen ook op een hoger plan kunt zetten. Voor zover ik weet kunnen autisten een gelukkig leven leiden, ook samen met anderen mensen. Misschien moet jij de puberteit nog even afronden om er op een meer volwassen manier over na te kunnen denken en mee om te kunnen gaan. Dat hoop ik tenminste.

Annet

Annet

01-04-2013 om 20:45

Ik sluit me aan bij de mooie wens van kaaskopje

Mooi geformuleerd met veel ruimte voor deze jongen.

Tien5

Tien5

02-04-2013 om 10:16

Mara jongen 1 tip!

Zoek peers! Ga naar een club met hoogbegaafd mensen. Je zult ze bv vinden op een schaakclub. Ga schaak spelen en word lid van een schaakclub. Echt waar er zijn meer mensen zo als jij! Hoe je het ook went of keert zonder contact met anderen voel je je niet gelukkig. Bij de schaak club zie ik veel rare (juist leuk!) mensen. Maken moeilijk contact, zijn erg slim. Niks mis mee! Succes! ps: doe het nou maar.... Ik heb 4 zulke types thuis rondlopen. Geloof me ze maken moeilijk contact maar voelen zich wel veel beter als ze vrienden hebben en ook contact hebben met andere hoogbegaafde. Ik ben de enige niet hoogbegaafde hier in huis. Zielig voor mij.....grapje hoor ik red mij wel hoor. Succes met je weg vinden..

Totaal gestoord

Of dit nu door moeder of zoon is geschreven, je bent totaal gestoord (in mijn ogen) als je überhaupt namens een ander bericht.

Stenna

Stenna

03-04-2013 om 22:25

Wetenschappelijk onderzoek

is gebonden aan ethische regels en toetsing. Een daarvan is dat je respondenten niet zo maar mag voorliegen over het doel van een onderzoek of wie er achter zit.

Je voelt je nogal boven alles en iedereen verheven, google voor de grap ook eens op narcisme. Of je bent gewoon een trol natuurlijk.

Misschien

Tijd dat forumbeheer deze meneer even de spels stuurt? Evt. in binaire getallen

Stelle

Stelle

04-04-2013 om 13:31

Wetenschappelijk, goh...

Wetenschappelijk, huh?? Is je onderzochte groep dan wel at random samengesteld, representatief en voor wie dan? Waar is je controlegroep? Heb je rekening gehouden met storende variabelen? Op grond waarvan ga je nu welke conclusies trekken en wanneer publiceer je ze, liefst op dit forum?

Mensen, maak je niet zo druk om een puberaal geintje. het is een beetje flauw, maar als die jongen nu wat van zijn dagelijks aanbevolen hoeveelheid aandacht heeft gekregen, laat hem lekker... Neem aan dat als het echt te ver gaat, het forumbeheer hem op basis van ip-adres wel kan blokkeren.

Annej

Wow,
Ik ben (serieus) onder de indruk van de ruimte die je kunt maken voor deze jongeman.
Je neemt zijn behoefte serieus en zet m niet weg. Vind ik knap.

Bedankt zilli

Gelukkig zijn er in deze draad meer ouders met ruimte maar ook humor. Het merendeel eigenlijk. Negatieve reacties zijn wel begrijpelijk maar ook jammer. Alle jongeren, maar meer nog jongeren met een ass zijn overgevoelig voor kritiek en krijgen dat scherper op hun netvlies.

Ja en

Voor deze jongeman is het ook wel leerzaam dat je m wijst op de sociale gevolgen van wat hij doet; eerst wijs je af, daarna zoek je contact. Hij zal dat niet vanuit empathie begrijpen.

Ja zilli

Toch is het IRL dan ook nog nodig om te controleren of iemand begrepen heeft wat je meldt door het in eigen woorden te laten teruggeven of door een voorbeeld. En door het herhalen van de boodschap in diverse situaties. En het blijft een oefening om positief te formuleren, ik heb nog teveel 'niet' in mijn tekst. Maar soms komt dat toch wel over hier.
Thnx to Autisme Centraal dit en mijn eigen kinderen natuurlijk.

Hm (ot)

Ga ik eens bij mijn partner proberen

Partner

Ik wens je veel succes Zilli. Ik denk weleens dat als ik eerder had geweten hoe mijn expartner in elkaar stak dat het allemaal niet zo uit de hand had hoeven lopen. Onze relatie als ouders van onze kinderen is nu goed.

Aan mara

Je moet je aanmelden bij de universiteit, psychiatrie. Studenten kunnen op jou afstuderen!

Egel

Egel

06-04-2013 om 11:54

Haha

ik ga me altijd zo rot en hopeloos voelen van mensen die bewust intens vervelend tegen andere mensen willen doen. Dit vind jij natuurlijk juist leuk te lezen, dus moet ik hier heel verstandig totaal niet op reageren.
Maar waarom? Waarom mensen erin laten luizen (nou ja, okee, iets over jezelf ontdekken maar laat het daar dan bij, laat de mensen dan in de waan dat jij een bezorgde moeder bent en hou op na 1 experiment). Waarom mensen inwrijven dat ze goedgelovig waren en zijn? Ja, ben ik ook. Enerzijds eeuwig wantrouwend, maar regelmatig ga ik ervan uit dat mensen dingen goed bedoelen. Haha, lekker niet dus! Leuke humor hoor.
En waarom nog de extra slechterik uithangen door te zeggen dat het vast niet lukt met het weten van een IP-adres. Door eigenlijk in te wrijven 'het kwaad kan overal zitten, en jullie zijn zo goedgelovig dat je niet doorhebt waar!'. Mensen bang maken, echt een hobby om trots op te zijn.
Nou ja, niet bang dan, maar mensen somber maken. Walgelijk dat er toch echt mensen zijn die dat ontzettend leuk vinden. Die macht. Die macht ook om mensen voor de gek te houden en somber te maken.
Ik hoop dat je nog verandert en ook eens wat kunt betekenen voor anderen in positieve zin. Tip: probeer gewoon alleen nog aardig te zijn. Niet zo op jezelf gericht. Waarom niet? Bied gewoon je excuses aan en hou daarna op hier.
Als je dit serieus gaat overwegen, wens ik je oprecht veel succes. Zo niet, nou, dat kan ik beter niet zeggen. Groeten, Egel.

Sancy

Sancy

06-04-2013 om 12:01

Mara

01000110 01100001 01101110 01110100 01100001 01110011 01110100 01101001 01110011 01100011 01101000 00101110 00100000 01001010 01100101 00100000 01111010 01101111 01110101 00100000 01101110 01101001 01100101 01110100 00100000 01101000 01100101 01110100 00100000 01100101 01100101 01110010 01110011 01110100 01100101 00100000 01001001 01010000 00101101 01100001 01100100 01110010 01100101 01110011 00100000 01111010 01101001 01101010 01101110 00100000 01100100 01100001 01110100 00100000 01100111 01100101 01100010 01101100 01101111 01100011 01101011 01110100 00100000 01110111 01101111 01110010 01100100 01110100 00100000 01110100 01110010 01101111 01110101 01110111 01100101 01101110 01110011 00101110 00001010

Sjansje

Sjansje

06-04-2013 om 14:14

Mara

In tegenstelling tot de meeste anderen hier, hoop ik dat je mee blijft schrijven.
Ik vind het facinerend te lezen hoe jouw gedachtenkronkels werken. Ik heb zelf een dochter met klassiek autisme, en zij is communictief lang niet zo vaardig als jij. (En gelukkig lijkt ze ook niet op jou )
En, waarschijnlijk zul je dit niet leuk vinden, maar ik vind je grappig! Dus blijf ons hier vooral verrassen!

Sjansje

Sjansje

06-04-2013 om 14:55

Mara

Inderdaad denkt mijn dochter (denk ik) niet zoals jij, maar toch zie ik wel overeenkomsten. Natuurlijk is er een groot verschil omdat zij, naast haar autisme, ook een verstandelijke beperking heeft, dus discussies met haar op jouw niveau is niet mogelijk. Maar toch, die vreemde gedachtenkronkels herken ik wel, en vind ik ook erg leerzaam. En grappig

De kans dat ik een gesprek met je op IRC ga voeren is inderdaad nogal laag, maar niet om de reden die jij denkt. Maar gewoon om het simpele feit dat ik geen IRC heb.
Want realiseer je wel dat je hier met een doodsimpele moeder praat die lang niet zoveel weet van pc's dan jij!

auti-moeder

auti-moeder

06-04-2013 om 16:09

Fascinerend draadje

Ik lees deze discussie nu pas. Fascinerend. Ben moeder van slim kind met autisme. De manier waarom Mara communiceert, geeft mij een mooie inkijk in de manier van denken die mensen met ASS kunnen hebben.
Bijzonder, de negatieve reacties van sommigen hier. "Je bent gek!" "Ga naar psychiatrie, mensen kunnen op je afstuderen!" "Ik hoop dat je volwassen wordt!" "Houd nu maar gewoon rekening met anderen!". Ja, duh. Maar wel herkenbaar. De buitenwereld heeft zijn mening wel klaar over mensen 'die anders zijn'. "Je bent hartstikke slim, dus je kunt je best aanpassen". Ik hoor het vaak. Zoon is slim, heeft echter een zeer eigen manier van denken, en dat is volgens nogal wat mensen allemaal onwil. Maar ja, hij loopt al bij de psychiater, psychologen etc.. En er zijn massa's mensen afgestudeerd op kinderen zoals hij. Dus criticasters in deze draad, zeg het maar.

Uniek

Mara je bent uniek op je eigen manier. Toch is jou manier van denken niet uniek.
"Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo denkt als ik, waarbij het logisch nadenken het leven bepaalt". Je hebt alleen nog niet genoeg mensen in je leven ontmoet die op dezelfde manier denken. Het hoort bij het syndroom van Asperger. De meeste gemiddelde mensen hebben een soort balans in logisch denken, aanvoelen en je intuitie gebruiken. Sommigen leven extreem in emoties en sommigen leven extreem in hun logische gedachtegang. Gewoon een natuurlijke biologische variatie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.