Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-06-2026 om 08:18
Mijn dochter van 16 heeft last van doemdenken. Hiervoor heeft ze 9 maanden therapie gevolgd, maar de laatste sessie nadert en nu is ze al weer bang dat (hoewel het volgens haar nu goed gaat) het na de therapie toch weer verkeerd gaat. Dus toch weer doemdenken. Ik zou haar graag een boek geven wat haar wat houvast geeft voor na de therapie. Wie heeft er tips voor een goed boek?
16-06-2026 om 09:20
Ik zou aan de therapeut vragen hoe je je dochter zo goed mogelijk kunt ondersteunen mocht ze wel een terugval hebben. En of deze eventueel e.o.a. boek aan wil raden wat hierbij zou kunnen ondersteunen. Met dit soort dingen moet je niet zelf gaat zitten kutten in mijn ogen.
16-06-2026 om 10:56
Ik zou niet alleen focussen op een boek, maar zorgen dat er een plan is. Eigenlijk is dit ook al doemdenken hè, doemdenken dat ze weer gaat doemdenken.