Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
krin

krin

02-11-2011 om 20:40

Boekentip gevraagd

Wat zouden jullie een jongen voor zijn veertiende verjaardag geven die verslingerd is aan De Grijze Jager en Gone? Een nieuw deel van een van beide kan natuurlijk, al is de nieuwste Jager dacht ik nog niet uit, maar als ik hem zou willen verrassen met een nieuwe serie, waar zou ik het dan kunnen zoeken?
Dank alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

02-11-2011 om 21:27

Hier

is dochter ook Grijze Jager fan. Gone kent ze (nog) niet. Maar zij vindt de 12-delige serie "Complot 365" ook erg leuk. Misschien is dat iets?
Trouwens, ook de trilogie "Hongerspelen" "Vlammen" en "Spotgaai" is mooi.

Kobalt

Kobalt

02-11-2011 om 21:43

Mijn zoon vind artemis fowl erg leuk. Er is nu ook een jeugdserie van john grisham, die vindt hij ook heel leuk en spannend.

Annet

Annet

02-11-2011 om 22:26

Hongerspelen serie

Maar misschient kent hij die al.
Artemis Fowl is mijn 14-jarige deze zomer aan begonnen. Ze vindt het wel leuk maar ook wat kinderachtig. Gone en Hongerspelen hebben heel veel indruk gemaakt.
De grijze jager vindt ze ook leuk.

krin

krin

02-11-2011 om 22:32

Ja, de hongerspelen

Ik moet even subtiel uitvissen of hij die niet al kent. Die wordt wel vaak in een adem genoemd met Gone.
Ik heb net suggesties gevolgd bij Bol en kwam daar Tunnels tegen, van ene Roderick Gordon/Brian Williams. Kent iemand die?
Zelf ben ik fan van Neil Gaiman, maar ik twijfel of hij daar niet nog net te jong voor is. Coraline kent hij van de film, dacht ik.

Leesbeest

Leesbeest

03-11-2011 om 10:22

Hier favoriet in het engels:

Skulldugery pleasant van Derek Landy
Percy Jackson serie van Rick Riordan
The inheritance cycle serie van Christopher Paolini (Eragon).

Dochter (11) verslindt deze, maar ik weet niet of ze al in het nederlands vertaald zijn. Vooral Paolini zijn lekker dikke boeken voor echte leesbeesten!

Leesbeest

Vera*

Vera*

03-11-2011 om 18:34

Ook nog

Ik heb voor zoon van 14 'het magische wandtapijt' gekocht. Hij heeft het in één adem uitgelezen. Dit deel is in de boekhandel nu te koop voor maar 5 euro (pocketversie).
Zoon wacht vol ongeduld op deel vier van Eragon van Christopher Paolini.
De boeken van Darren Shan vindt hij ook superleuk, evenals de boeken over Percy Jackson zijn ook zijn smaak.
De boeken van Stravaganza (Mary Hoffman?) staan ook bij de favorieten.

Vera

krin

krin

04-11-2011 om 08:30

Mooi!

Er zit veel interessants tussen. Ik kan met een goed lijstje naar de boekwinkel snellen. Dank allemaal.

krin

krin

05-11-2011 om 22:40

And the winner is...

Het magische wandtapijt. Ik ben benieuwd of het in de smaak gaat vallen. Mij leek het wel wat, in elk geval. Misschien mag ik het lenen, later.

Vera*

Vera*

06-11-2011 om 10:50

Krin

Zoon heeft altijd een zetje nodig om aan een nieuw boek te beginnen, daarna is ie zo uit. Deel 2 en 3 heeft hij als Engels ebook gedownload en ook al uit.
Deel 2 komt pas (weer) in februari uit in het Nederlands.

Vera

krin

krin

06-11-2011 om 20:37

Vera

Het is geloof ik wel een gretige lezer, dus ik verwacht over niet al te lange tijd wel een korte recensie. Ik zit er alleen niet met mijn neus bovenop, want het was voor mijn neef. Ik was al heel blij dat hij het nog niet kende. Overigens heb ik omdat ik slecht kan kiezen ook nog maar een verhalenbundel van Neil Gaiman erbij gedaan. En volgende keer vind ik het tijd worden voor Terry Pratchett

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.