Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-11-2019 om 12:34

Cadeau voor 14- (bijna 15-) jarige

Ik word er een beetje wanhopig van. Voor mijn jongste heb ik nog twee Sinterklaascadeaus nodig. Het liefst ‘leuke’ want tot nu toe heb ik alleen kleding en schoenen (gewilde sneakers, dus wel echt ‘cadeau’) voor haar. Ze heeft eigenlijk geen hobby’s, behalve paardrijden en chillen met vriendinnen. En heel veel op haar telefoon/laptop. Het is geen lezer, dus boeken heeft echt geen zin (haar vakantiestripboeken zitten nog in plastic).
Weten jullie nog iets leuks? Er zullen toch wel meer 15-jarigen zijn die alles al hebben en niet lezen of make-uppen? Budget ca 15-20 per cadeau.

een kadootje

wat met paardrijden te maken heeft? Sleutelhanger, nieuwe borstel,leuk zadeldekje of iets? Bij agradi hebben ze redelijk wat verschillende.
Bon voor de bios.
Bon voor bij de bakker of ijssalon werd hier erg gewaardeerd haha.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-11-2019 om 14:08

Tja

Ik probeer met Sinterklaas de bonnen buiten de deur te houden. Liefst krijgt ze een zak met geld, maar dat is natuurlijk helemaal niet sfeervol.

rode krullenbol

rode krullenbol

23-11-2019 om 14:32

Iets om haar aan te zetten tot creativiteit?

Zoals ...
Bolletjes wol en brei- / haakpennen
Schildersdoek, verf en kwasten
Kalligrafiepennen en 'bullet journal'
Zelfhardende klei
Boek met uitleg over origami en vouwblaadjes
Gietbeton
Gips of kaarsvet met gietmallen
Pakket gietzeep met zeepmallen, geur- en kleurstoffen
Lino snijset en linoleum voor het maken van linosneden
Kookboek (al dan niet speciaal voor tieners)
Zelf te decoreren houten kistje(s)
Triplex en figuurzaag
Lijmpistool en lijmstiften
Speciale set voor leerbewerking
Kralen, ringetjes, zilverdraad en tangenset voor het vervaardigen van sieraden
Wollen bolletjes en bloemetjes voor het decoreren van tassen, mutsen etc.
Touw om mee te macrameeën
Stickers om haar fiets mee te versieren
Een flinke hoeveelheid washi tape
Nestels om kleding en/of schoeisel mee te decoreren
Allerhande andere fournituren

angel3

angel3

23-11-2019 om 14:45

Onze 14 jarige

Vroeg onlangs handlettering pennen, lush douche spullen, lightboard met van die verwisselbare letters, spulletjes van sostrene grene, bakspullen, geurkaarsen, meiden tijdschriften etc

Famke

Famke

23-11-2019 om 15:15

Bijv

Powerbank
smartphonehoesje
oortjes
hoesje voor oortjes
houder voor smartphone tijdens het sporten
gevulde snoeppot
chocola
thee
sjaal
handschoenen
lippencreme
handcreme
plaid
sloffen
kaarsjes,
plantje
kalender
schrijfblokje
poster
travelmug

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-11-2019 om 15:51

Zit er ook mee

Onze oudste gaat volgend jaar na haar eindexamen reizen, is daarvoor hard aan het werken en sparen en wil eigenlijk gewoon alleen maar keiharde cash. Jongste gamet graag en wil graag een giftcard om online spellen te kunnen kopen.

Zelf wil ik geen dingen meer kopen omdat er zonodig wat in de zak moet. En ze hebben beiden gewoon ook geen wensen.
Maar een chocoladeletter en een gevulde envelop in de schoen is ook zoiets.

De situatie hier is dus dat ik geen idee heb wat te doen ermee en ook nog niks heb voorbereid😁

Het is wel een heerlijk luxeprobleem weer🤔

Emmawee

Emmawee

23-11-2019 om 16:04

Kendama

Mijn zoon heeft voor zichzelf een kendama aangeschaft. Perfect Sinterklaas cadeautje, maar goed... Hij kon niet wachten.
Volgens mijn zoon wordt / is dit dé nieuwe rage (vooral onder skaters).
Verder kun je ook losse opzetlenzen kopen voor op de smartphone. Mijn zoon kreeg laatst een fisheye lens. Er leuk voor gave foto-effecten.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-11-2019 om 23:57

Bedankt

Bedankt voor de vele suggesties. Van een kendama had ik nog nooit gehoord, maar zoiets vindt ze misschien wel leuk. Qua creativiteit hebben we nog bergen fimoklei en loomelastiekjes liggen, maar daar was ze snel klaar mee. Ook de puzzel van vorig jaar zit, met alleen de kantjes af, in opgerold in de puzzelmat.
Ik ben nog wel op een plannetje aan het broeden (een uitje met het gezin) maar dat kan niet in de zak ivm de andere kinderen die erbij zijn.

NoLife

NoLife

24-11-2019 om 09:37

Games ofzo

Vaak vinden 14-15 jarige jongens het wel leuk als ze games krijgen.

Zus

Zus

24-11-2019 om 13:42

misschien probleem anders oplossen

Namelijk geen sinterklaas meer vieren met zak kadootjes? Voor jonge kinderen is zo'n zak makkelijk vol te krijgen met dingen waar ze dan ook echt blij mee zijn en gaan spelen, maar bij pubers is dat niet meer het geval. Dus waarom dan toch vasthouden aan deze vorm van sinterklaas vieren? Kan ook met een surprise, spelletjes, etc. Iets wat beter aansluit bij pubers. Nou ja, is maar een gedachte .

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-11-2019 om 13:48

Helaas

We zitten nog even vast aan deze format vanwege een gelovend neefje. Hij is nu 7 dus hopelijk is het de laatste keer.

Zakmuts

Zakmuts

24-11-2019 om 14:03

Als je aan de pubers vraagt of ze allebei zelf iets hebben dat ingepakt kan worden voor in de zak? Ze weten hoe het gaat en zijn oud genoeg om mee te spelen.

Wendelmoed

Wendelmoed

26-11-2019 om 20:39

Kadootjes

Dat klinkt dan meer als dingen die ik onder de kerstboom zou leggen, envelopjes met geld en cadeaukaarten (die laatste zijn alleen voor de winkels handig trouwens, je kunt beter gewoon geld geven. Raar toch dat we geld ongezellig vinden terwijl een cadeaukaart ook gewoon geld is maar dan minder handig uit te geven).
Wij laten hier iedereen een sinterklaaslijstje maken, daar staan dan wel dingen op die ik blind moet bestellen omdat ik geen idee heb wat het is (filament voor een 3D printer, een Solid State Drive voor in de laptop, een code voor een Steam spel, dat werk) maar dat geeft niet, het zijn toch wensen en er is altijd wel iemand die het wel snapt .

Dees

Dees

27-11-2019 om 06:59

Phryne

Daar zit je toch niet aan vast? Een zak vol cadeautjes kunnen voor anderen ook gewoon eigen spullen zijn.

Wij hebben weleens een "nieuwe pan" ingepakt weet een klein kind toch niet dat dat een oude pan is.

Alles wat lang genoeg stilstaat

Bij mij krijgt in deze periode alles wat niet snel genoeg wegrent een papiertje en een strikje en belandt in de zak van Sinterklaas: trainingskleding voor zoon, sokken, nieuwe schoolspullen, pannen, theedoeken, dekbedovertrekken, handdoeken, verzorgingsproducten en als hij te lang stil ligt ook de kat. (Grapje). Dan nog wat zorgvuldig op verlanglijsten gedocumenteerde dingen die ze echt willen hebben en de cadeaus voor de paar gelovigen die nog rondlopen in de familie. Heb je toch een hele zak vol zonder dat je elkaar met allerlei rotzooi opscheept.
Voor deze dochter:
- een gezelschapsspel?
- customized telefoonhoesje?
- Iets leuks voor op haar kamer? (Muursticker, foto's in lijsten, mooi ophangbord)
- Nieuwe oortjes?
- Bullet journal?

Famke

Famke

27-11-2019 om 17:19

@Dendy Pearson

Even gemeen: maak het doosje van een chocoladeletter voorzichtig open zodat niet makkelijk te zien is dat het open is geweest. Doe het envelopje met geld erbij. Plak het doosje dicht. Doe er een gedicht bij dat ze geen wensen hadden.

Raffie

Raffie

28-11-2019 om 14:08

Hier krijgt dochter:

een lekker zacht dekentje, een set textmarkers in allerlei (pastel)kleurtjes, en een adventskalender van de action: met allerlei cremepjes en badspulletjes. ziet er superleuk uit! (je hebt ook een variant met make-up, maar daar hield ze niet van toch?)
Kost maar 8 euro ofzo.

Veer

Veer

29-11-2019 om 08:15

Famke

Nóg leuker; snijd (eventueel met een warm gemaakt mesje) een klein stukje uit de bodem van een chocolade-sinterklaas. Stop er opgerold geld in en dicht het gaatje met een beetje gesmolten chocolade.

rode krullenbol

rode krullenbol

29-11-2019 om 16:48

Hmm ...

Wel nieuwe biljetten gebruiken dan. Geld stinkt weliswaar niet, maar eenmaal in de handen van ontelbare personen geweest, kan het erop wemelen van de bacteriën! Zo heb ik althans van mijn moeder vernomen, ooit.

Rode krullenbol

Hangkous

Hangkous

29-11-2019 om 17:04

Geld is "wasbaar"

Althans die 10 euro die ik ooit meewaste kwam redelijk ongeschonden uit de machine.
Is wellicht een optie😜🤑💡

rode krullenbol

rode krullenbol

29-11-2019 om 17:16

Nog een mogelijkheid

Het betreffende bezoedelde bankbiljet bespuiten met een flinke hoeveelheid alcohol ketonatus om het vervolgens goed te laten drogen aan de lucht alvorens het in de chocolade Sinterklaas te stoppen.

Rode krullenbol

Pirata

Pirata

29-11-2019 om 17:49

Munten

Doe er goed gewassen munten in. Dan hoor je tenminste ook dat er iets in zit.
Van die chocohazen en chocosinten verdwijnt er bij ons nog wel eens iets in de vuilnisbak, vanwege de kwaliteit van de chocola.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.