Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Chillen op maandagavond

Mijn zoon van 14 wil op maandagavond afpreken met vrienden (gewoon bij iemand thuis) om te chillen tot een uur of 21. Ik vind dat niet zo'n goed idee, omdat het de dag erna gewoon een schooldag is. Denk ik nu te moeilijk of zouden jullie dat ook geen goed plan vinden?

Marty1984 schreef op 09-05-2025 om 18:05:

En "chillen bij een vriend" betekent dus eigenlijk "tot 21u de buren van die vriend terroriseren met straatkabaal".

Bij jou in de buurt misschien maar hier wordt veel gechilled ook buiten maar behalve 1x per jaar bij het grote feest is dat gewoon leefgeluidsniveau  en verder niks.

De ouders van die vriend zijn waarschijnlijk ook gewoon thuis.

Hier dus ook prima. 
traint al een paar dagen per week tot 21.00u. Is meestal thuis rond 21.30u. Overige dagen spreekt hij af, of kijkt thuis een film/gamed met vrienden
Zolang zijn schoolresultaten naar verwachting zijn laten we hem vrij. Anders gaan we in gesprek. 
Slaapt tegen 22.30u/23.00u maar hoeft er niet heel vroeg uit voor school, wonen vlakbij. Dat scheelt natuurlijk ook. 
Je kunt het eerst een paar keer proberen? 

zou voor mij ook geen probleem zijn. Jongste van 15 doet dat niet omdat z'n vrienden te ver weg wonen, maar slaapt sws niet vroeg (iets met een avondmens, al staat ie keurig op tijd op). Zijn trainingen zijn vroeg klaar, maar oudste had op die leeftijd regelmatig tot iig half 9 trainen (en moest dan nog half uur fietsen). 

lijkt me prima, als hij zijn huiswerk af heeft.
Mijn 13 jarige gaat savonds regelmatig sporten. Half uur fietsen. Hij sport met een vriendin en soms is het zo gezellig dat hij pas om 22 uur thuis komt. De eerste keer schrok hij zelf ook van de tijd, en was ik een beetje ongerust, maar we hebben wat afspraken gemaakt en sindsdien laat hij het weten als het later wordt.

Marty1984 schreef op 09-05-2025 om 18:05:

Hoezo moet hij geen huiswerk maken en studeren?

En "chillen bij een vriend" betekent dus eigenlijk "tot 21u de buren van die vriend terroriseren met straatkabaal".

Hier zou het een njet zijn. Dat houdt ie maar voor tijdens het weekend of in de vakanties.

Wat een raar beeld heb jij van chillen bij een vriend.

geen probleem tot 21 uur uiteraard niet iedere avond maar inderdaad hier werd ook gesport tot 21.00 of later nog eten douche ect dus zou het oke vinden 

Ja hoor, dat mocht ik,nu 54, vroeger al. Vriendin woonde om de hoek,dat wel.
Mijn kinderen mochten dat ook, niet elke avond maar zo 1 x per week doordeweek. En dan gingen ze eigenlijk meteen door naar boven.
Dochter sportte al jong met een damesteam mee. Die training begon pas om 20.00 dus was ze ook later thuis.

doe je zelf helemaal niets op doordeweekse avonden tot 21:00?

hmm mijn stiefkinderen zijn 8 en 10 en gaan om half 9 en 9 uur naar bed. Dacht dat een 14jarige wel later kon opblijven?

als zijn huiswerk af is zie ik niet zo'n probleem.
Hier mag dochter van 15 dat ook al even..
Liever chillen bij iemand thuis dan hangen op straat.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.