Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
An.

An.

02-01-2012 om 23:35

Computer mee?!

Mijn zoon van 14 gaat morgen logeren bij 'n vriend om te gamen. Nog 'n paar jongens erbij. Best leuk. Maar... Hij is van plan zijn complete computer mee te nemen. Dus niet z'n laptop, maar complete computer met beeldscherm en alles. Ik vind 't stom. Of ben ik stom???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weet je ook waarom?

Want er vast een HEEL BELANRIJKE REDEN dat de computer meemoet. Iets wat moeders niet begrijpen ;o)

Ent

Ent

03-01-2012 om 00:09

Lan

Het zal ongetwijfeld bedoeld zijn voor een LAN party. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/LAN-party
Wel leuk, ook een heel gedoe

Annet

Annet

03-01-2012 om 10:22

Niet stom, wel dom

Ik kan me best voorstellen dat het leuk is met een aantal jongeren te gamen. Dus dat vind ik niet stom.
Ik vind het wel dom om met een computer te gaan sjouwen. Die dingen zijn best gevoelig.
Is het zijn eigen computer? Kan hij een nieuwe betalen als die kapot gaat?

Sawo

Sawo

03-01-2012 om 12:43

Haha

Hier dezelfde discussie. Alle moeders, zusjes en vriendinnen vinden het stom. Maar ook mijn zoon wil morgen voor de tweede keer deze vakantie zijn computer mee.Ditmaal voor Lan party. Ik ben het niet helemaal eens met Annet. De computers kunnen tegenwoordig best wel wat hebben. Hier op het werk verhuizen we de computers ook regelmatig. Kwestie van goed in de doos doen en voorzichtig rijden.
Maar ik vind het niet echt nodig en moeten ze er ook geen gewoonte van gaan maken.

groet

saar

Tirza G.

Tirza G.

03-01-2012 om 14:33

Ja hoor

Dat is hier doodnormaal. We zijn al bedreven in het inpakken, hebben een set snoeren extra met fijn stekkerblok zó voor de pak liggen. Het superduper-grote-dure beeldscherm wikkelen we in een badhanddoek en dan zo in een big shopper. Gaat prima.
Saar, je schrijft: ik vind het niet echt nodig. Dat vind ik persoonlijk toch wel altijd zo'n kúlargument. Niks is echt nodig. Ja, eten, drinken en een dak boven je hoofd. Een knul van 14 met een computer is óók niet echt nodig. Jij hebt dit forum ook niet echt nodig. Nodig, nodig, nodig. Je hebt geen zin in het gedoe of weetikveel, maar nódig? Dat is toch de discussie niet?

Tirza

oregano

oregano

03-01-2012 om 16:02

Tirza, wat goed, lol!!! (o.t)

Ooooh wat een heerlijke reactie van jou!! Geweldig gewoon. Ik wou dat ik ietsiepietsie van jouw karakter had, ik ben gewoon jaloers op dit vermogen van jouw om zaken in het juiste perpectief te plaatsen..
Groet oregano

Lan

Ja hoor, ongetwijfeld gaan ze een lan-party doen. Alle computers aan elkaar koppelen en spelen maar !! Is vrij normaal op die leeftijd, en je kunt echt niet meedoen als je niet je complete computer meeneemt.

Dus ik zou zeggen : goed inpakken en laten gaan.

Martine

Serwe

Serwe

03-01-2012 om 16:48

Prima

Ik zou het prima vinden. Ik weet alleen niet hoe ze het zouden willen vervoeren. Waarschijnlijk moeten de ouders brengen en halen? Dat vind ik ook altijd wel goed mits ik tijd heb om te halen/brengen. Ze zouden wel zelf de computer moeten inpakken en opnieuw installeren.

Overigens heb ik mijn jongens er nooit over gehoord. De oudste is niet zo'n gamer en de tweede vindt gamen wel leuk maar blijkbaar geen interesse in lan parties.

Heel belangrijk dus!

Zoals ik al dacht :o)

Sluit aan bij tirza

Als puber doe je toch juist niet wat nodig is
Het is niet nodig, maar wel ontzettend gaaf om te doen (volgens mijn puberzoon).
G

ijsvogeltje

ijsvogeltje

03-01-2012 om 20:57

Nodig

Tirza, je haalt mij de woorden uit de mond. Ik word ook altijd kriegel van opmerkingen als 'ik vind dat niet nodig'. Duh!
Natuurlijk vind je als moeder zo'n party niet nodig, maar An, daarom ben jij ook niet uitgenodigd, en je zoon wel Hartstikke leuk voor die pubers. En liever een lan-party dan rondhangen en overlast bezorgen in een winkelcentrum. Met samen achter de computer zitten zijn ze toch niemand tot last?

amk

amk

03-01-2012 om 21:57

er zullen wel meer van dit soort feestjes komen dus is het misschien handig om te bedenken hoe je de hele handel zo efficient mogelijk kunt in en uitpakken voor de volgende keer. Bv extra kabelblok etc.

Oehoe an!

Was het een LAN party ? En is hij gegaan met z'n computer ?

Vic

Vic

03-01-2012 om 22:26

Ach gut

De 16-jarige zoon van een van mijn collega's gaat regelmatig op een LAN-zomerkamp. Allemaal van die 'nerds' (niet onaardig bedoeld) die dan de hele dag met hun pc's bezig zijn, twee weken niet douchen enzo Gun die jongens hun hobby.

Guttegut

Gewoon PC meenemen om wat voor reden dan ook, sneller, betere videokaart, meer verbindingsmogelijkheden en lekker lannen. Helemaal niks mis mee. En LAN-kampen met nerds die de hele dag met hun PC bezig zijn, regelmatig douchen (hoe kom je erij dat die jongens niet douchen) en geen muren van kratten bier bouwen is ook al helemaal niks mee.

Myar

Natuurlijk zullen er jongens zijn die wel douchen, maar......ook bosjes die daar echt geen kostbare tijd voor vrijmaken :o)

An.

An.

04-01-2012 om 20:17 Topicstarter

Hij mocht...

Ik kon al jullie berichten niet meer afwachten, ik had mijn vraag te laat gesteld (Je wordt ook altijd zo lekker voor 't blok gezet hè?)
Dus ging ik bij mezelf te rade of ik het nou echt stom vond (ja) of dat ik hem best zoiets kon gunnen (ook ja). En dus mocht hij met zijn computer weg. Inderdaad in een badlaken in een big shopper (hij had zelf in de eerste instante een Action flut plastic tasje in de hand...).
Tot half 2 gecomputerd vannacht en toen nog 1,5 uur liggen ouwehoeren.

Ik denk inderdaad dat meisjes hier niet zoveel van snappen, ik dus ook niet, maar ... ach ... nou ja, het was ook weer niet erg ofzo.

Wél heb ik hem gezegd dat ik geen geld voor een vervangende computer heb en ... (ja mam, ik ben er voorzichtig mee).

Weer een mijlpaaltje ofzo.

Dank voor jullie reacties!

Meisjes

Er zijn meisjes die lannen. Er zijn meisjesnerds.
Myar: Vrouw 45+ nerd, moeder van 2 dochters beiden lannende nerds.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2012 om 01:26

Anne j

Ik herken wel dat ik bang zou zijn dat de computer de geest zou geven. Het is gevoelig materiaal tenslotte. Maar als dochter met een computer op de bagagedrager wegrijdt worden mijn zorgen weggelachen en verdraaid... er gebeurt ook niks met dat ding! Maar ik zou om eerlijk te zijn nooit míjn computer meegeven. Ammenooit niet. Wat ze met een eigen computer doen of van de vereniging daar bemoei ik me verder niet mee.
Ik ben, anders verwoord, met Myar eens dat je opmerking over meisjes die niets van computergedoe snappen een beetje een achterhaald idee is. Misschien dat jongens wel in de meerderheid zijn, maar meisjes kunnen er ook wat van.

Sawo

Sawo

05-01-2012 om 10:16

Tirza en oregano

Beste Tirza en oregano

Volgende keer zou ik me woordkeuze zorgvuldiger doen. Jullie ontnemen me wel het plezier om even spontaan te reageren als je meteen zo'n felle reactie krijgt.

Ik ben inderdaad redelijk in de stress door het hele gedoe. daarom ben ik niet zo enthousiast. Wij moeten door weer en wind op zoek in afgelegen wijken, mijn zoon slaapt de hele nacht waarschijnlijk niet terwijl hij overmorgen een belangrijke sportwedstrijd heeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-01-2012 om 12:20

An (ne j)

Ik zie dat er Anne J bij mijn reactie staat. Geen idee wat me bezielde

oregano

oregano

05-01-2012 om 12:21

Sawo

Het is helemaal niet mijn bedoeling geweest fel op jou te reageren, ik reageerde op de uistpraak van Titza van ; wat is nu nodig? Ik vond de worden van Tirza gewoon heel leuk en humoristisch,maar dat jij je wel zorgen maakt en er last van hebt wil ik daarmee niet belachelijk maken.Ik maak me zelf ook regelmatig druk om van alles en nog wat, juist daarom vond ik het relativeren hiervan goed omte lezen.
Dus vooral wel blijven reageren, ook al heeft iedereen een eigen mening, maar dat is toch juist goed op een forum?
Groet oregano

Tirza G.

Tirza G.

05-01-2012 om 15:20

Sawo

Ik wilde je niet afzeiken, maar voor mezelf helpt het altijd om mijn eigen argumenten te bekijken. Ik wil dit niet: waaróm niet dan? Nou, ik vind het gewoon niet nodig. Niet-nodig-niet-nodig-niet-nodig - en dan ga ik doordenken.
Jouw zorgen zijn concreet: dit computerfeestje is *jouw* probleem (geworden). Zijn sportwedstrijd echter is *zijn* probleem.

Tirza

Sawo

Sawo

05-01-2012 om 23:02

Cobi

Natuurlijk heb je gelijk en kunnen we het gewoon verbieden. Maar hij zit ook veel op zijn kamer te gamen en we zijn ook blij als hij een keer wat anders doet.
Hij speelt 's morgens eerst 2 wedstrijden in de enkel en pas later in de middag dubbel. Dus hij heeft vooral zichzelf en ons ermee als hij slecht speelt door slaapgebrek.
In de competitie zouden we eerder het feestje verbieden omdat dan het teambelang groter is.
Verder vind ik het ook heel belangrijk dat kinderen van die leeftijd sport vooral leuk blijven vinden. Er stoppen veel kinderen tussen de 14 en 18 jaar omdat het lastig is te combineren met uitgaan en baantjes. Dit hoop ik toch te voorkomen door hier soepel mee om te gaan. Maar ik vind het wel heel lastig.
groet

Saar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.